Site İçi SEO Çalışmaları İle Dönüşüm Oranlarınızı Katlayın!

Site İçi SEO Çalışmaları İle Dönüşüm Oranlarınızı Katlayın!

Conversion Rate olarak da malum dönüşüm oranı, sitenize gelen trafiğin satın alma oranıdır. Satın alma oranı; birçok değişik metriğe bağlı olarak değişiklik izah edebilir. Marka bilinirliği, hedef kitle, içerik şeklinde değişik olgular, dönüşüm oranlarını etkisinde bırakır. Dönüşüm oranlarını artırmanın yolu ise, sitenizi kullanıcılara sevdirmenizden ve onların itimatını kazanmanızdan geçer. Peki, dönüşüm oranlarınızı iyi mi katlayabilirsiniz? Birçok site, dönüşüm oranlarını çoğaltmak için elbet reklam çalışmalarını kullanıyor. Feysbuk Reklamları, Google Reklamları bu reklam türlerinin başlangıcında geliyor. Evet, reklam kampanyaları dönüşüm oranı üstünde son aşama etkili. Sadece dönüşüm oranlarını artıran başrollerden biri de SEO emekleri. Internet sayfaları tarafınca göz ardı edilen SEO emekleri, yaptığınız reklam çalışmalarından dört kat daha etkili. Meydana getirilen araştırmaya bakılırsa, kullanıcılar Google tıklamalarında %80 organik sıralamaları tercih ederken; yalnız %20’lik bir kesim reklamları kullanıyor. Bu da birçok değişik parametreye bağlı olarak çalışan ve organik sıralamalarda üst sıralara çıkmanıza destek olan SEO çalışmalarınızı geliştirmeniz demek oluyor.
 Şimdi site içinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarını beraber inceleyelim!

Title ve Description

Web sitenizin amacını belirten en mühim alanlardan biri, kullananların sitenizle ilgili ilk açıklamaları görebildiği title ve description bölümüdür. Bu bölümde muhakkak hedeflenen anahtar kelimeler kullanılmalı, kullananların ilgisini çekecek izahat metinleri ve başlıklar kullanılmalıdır. Meta açıklaması olarak da malum description kısmı, size arama sonuçlarında rekabet pozitif yanları sağlayarak organik sıralamada yükselmenize ve daha fazlaca CTR oranıyla, daha yüksek CRO’ya haiz olmanıza destek sunar. Title ve description bölümlerinde kullanacağınız anahtar kelimeler için; Google Trends ve Google Ads’ten faydalanabilirsiniz. Bu platform üstünden ilgili sayfanıza uygun aranma hacimleri yüksek kelimeleri seçerek; izahat ve başlıklarınızda kullanabilirsiniz.
Title ve descriptionlar site yöneticileri tarafınca ara sıra önemsiz görünse de Google için son aşama önemlidir. Şu sebeple bu bölümler, kullananların yanlış içeriklere yönlenmesine engel olur ve kullananların hedefledikleri aramalara ulaşmasını sağlar. Description bölümünüzün kullanıcı aramalarıyla uyuşmadığı fakat Google’nin gene de sizin sayfanıza yönlendirdiği durumlar olabilir. Google, içeriklerinizle kullanıcı aramalarını ilişkilendirdiği bölgeleri SERP’te izah edebilir. Bu yüzden izahat bölümünüz, değişkenlik izah edebilir. Bu kullanıcı deneyiminin gelişmesi için de son aşama önemlidir. Google, sayfa alanında göstereceği bu izahat bölümlerini piksellerle sınırlandırmıştır. Google’nin px tarafında belirlediği sınır title için maksimum 65, description için 160 karakter sınırına karşılık gelir.

Site Hızı

Site içi SEO çalışmalarındaki en mühim parametrelerden biri de site hızıdır. Bunun sebebi de site hızının direkt UX ile ilgili olmasıdır. Kullanıcı Deneyimi (UX)’i etkileyen öteki başlıklar için “ Kullanıcı Deneyimi (UX)’i Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Ihtiyaç duyulan Parametreler” yazımızı da inceleyebilirsiniz. Google’nin yapmış olduğu araştırmalara bakılırsa, kullanıcılar bir sitenin yüklenmesi için averaj 2 saniye bekleyebiliyor. Bu süreyi aşan siteler ise yüksek oranda Bounce Rate oranına haiz. Sadece belirtmekte yarar var ki, Bounce rate tamamen süreyle ilgili bir parametre değildir. Bounce rate oranı, kullananların site ziyaretindeki tek sayfada kalma ortalamasını gösterir. Sadece belirttiğimiz şeklinde durumlarda sitede geçirilen süreyle de ilişkilendirilebilir. Web sitesinin trafiğini negatif anlamda etkileyen derhal çıkma oranlarını optimize etmeye, site hızını iyileştirecek çalışmalarla başlamalısınız.
Site hızınızı çoğaltmak için dikkat etmeniz gerekenler
Google’nin 2010 senesinde süregelen responsive tasarım sistemi ve peşinden gelen mobil öncelikli indeksleme güncellemeleri, mühim parametrelerden biriydi. Sadece Google’nin yeni duyurduğu haberle beraber Mayıs 2021 itibariyle mühim web verileri istatistikleri Google’de sıralama faktörünü etkileyeceğini söylemiş oldu. Ziyaretçilerinizi izlemenize ve çözümleme etmenize yarayan bu verilere; Search Console’den, kullanıcı deneyimini etkileyen ve geliştirmenize olanak tanıyan panele ise Page Speed Insights’dan ulaşabilirsiniz.

Anahtar Kelime Kullanımı

Hedeflenen anahtar kelimelerde iyi bir sıralama almak, dönüşüm oranlarınızda büyük değişimler yaratabilir! Ne şekilde mi? Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeleri yazı içine eklemeniz, sitenizin trafiği yanı sıra yatırım getirilerinizi de katlayacaktır. Kullanıcı sorgularına uygun anahtar kelime ve kelime gruplarını seçmeniz, arama meydana getiren kişilerin karşısına daha kolay çıkmanıza olanak tanır. Her geçen gün tıklanmalarınız arttıkça da daha iyi sıralama almaya başlayabilirsiniz. Kullananların çoğu zaman ilk iki sayfa içinde surfing yaptığını dikkate aldığımızda, bu sayfalar arasına girmeye çalışmanız sizin için büyük bir avantaj olabilir. Title ve descriptionlar’da olduğu şeklinde, anahtar kelime seçimleriniz için birçok değişik toolu kullanabilirsiniz. Google Trends ve Google Ads yanı sıra; Semrush’in içinde yer edinen Keyword Magic Tool modülü şeklinde uygulamalar da anahtar kelimelerinizi belirlemenize destek olabilir. 

Görsel Optimizasyonu

Sayfalara görsel eklemek sitenizin daha güzel duyu durması yanı sıra, kullanıcı deneyimleri için de son aşama önemlidir. Görsellerinizi optimize etmeniz bununla birlikte, SEO stratejilerinizi de geliştirmenize destek sunar. Görselinizin altına; başlık, altyazı ve anahtar kelimeler ilave ederek organik sıralamalarda daha yüksek sıralama almayı kolaylaştırabilirsiniz. Organik sıralamalar da yükselmeniz, elbet dönüşüm oranlarınızı da direkt etkileyecektir. Sayfa hızınız üstünde de görsel açıklamaları son aşama önemlidir. Öğretim görevlisi ve SEO danışmanı Hasan Yaşar’ın yapmış olduğu araştırmalar da bu detayları doğrular özellikte. Latin karakter olmayan bir isim yada boşluk kullanmanız bile site hızınızı 10 kat azaltabilir.
https://twitter.com/HasanYasar/status/1327228299441999873/photo/1
Bunun haricinde, kullanacağınız görsel boyutları da son aşama önemlidir. Yükleyeceğiniz görsellerin 100 ila 300 kb ve 3000*3000 pikselden minik olmalıdır. Google’nin görsel yönergeleri için Support Google üstünden Toplu Konumlar İçin Fotoğraf  Yönergeleri yazısını inceleyebilirsiniz!

Örneksiz İçerikler

Bergman “ Kendiniz olun. Dünya örneksiz olana fanatik olur.” diyor. Google ise, örneksiz olan tüm içeriklere fanatik! Google’nin organik sıralamaları oluştururken dikkat etmiş olduğu mühim maddelerden biri de elbet içerikler. İçerikleriniz ne kadar örneksiz olursa, ne kadar azca kopya içeriğe düşer ve yazınızı alt başlıklarla ayırıp; mevzuyu detaylı ele alırsanız sıralamalarınızı değiştirmeniz o denli mümkün olur!
Siz de organik sıralamaları etkileyerek; dönüşüm oranlarınızı artıracak site içi SEO çalışmalarınız için Setup34 ile tanışın! Alanında uzman SEO ekibiyle hizmet veren ajansımızla, dönüşüm oranlarınızı beraber katlayalım.
Phil Frost’un da söylediği şeklinde, “Başarıya ulaşmış SEO, Google’ı kandırmak değildir. SEO, kullanıcılara en iyi içinde ne olduğu sunmak için Google’la meydana getirilen bir ortaklıktır.”

Yorum Yap
0 Yorum yapan