Girişimci katkıda bulunanlar tarafından ifade edilen görüşler kendi görüşleridir.
Küçük işletmeler her zaman ağızdan ağıza yaşadılar ve öldüler. İnternetten önce bile, çok fazla insan bu konuda kötü şeyler söylerse bir işletmenin başı dertteydi.
Shutterstock
İlgili: Çevrimiçi Yorumları Hışırdatmanın 8 Yaratıcı Yolu
Herhangi bir müşterinin işletmeniz hakkında neredeyse her şeyi söyleyebildiği ve tüm dünyanın okuyabildiği bugüne ileri sar. Olumsuz bir inceleme yeni bir işi sakatlayabilir. Köklü bir şirket bile çok fazla olumsuz geri bildirim almamaya dikkat etmek zorundadır.
Çevrimiçi yorumların önemli olduğu ortaya çıktı.
Ancak, belki de şüphecisiniz: Müşteri yorumları ilk etapta tam olarak ne kadar etkili? Diye sordun. Gerçekten okuyan var mı? Merak ediyorsun.
Peki ya çevrimiçi yorumlar sadece hipsterlar ve milenyumlar tarafından okunuyorsa?
Arama pazarlama araçları sağlayan BrightLocal’a göre durum böyle değil. 2014’te BrightLocal’ın yıllık Yerel Tüketici İnceleme Anketi, ankete katılan kişilerin yüzde 88’inin “ara sıra” veya “düzenli olarak” incelemelere başvurduğuni söylediğini ortaya koydu:
Tamam, bir sürü insan çevrimiçi yorumları okuyor. Ama bir sonraki sorunuz, bu eleştirilere inanıyorlar mı? Peki, bu mesajlar gerçekten insanların alışveriş yaptığı yeri etkiliyor mu? Meğerse her iki sorunun da cevabı “evet”.
Hangi işte olduğunuz, yorumların etkisinin anahtarıdır.
BrightLocal anketi ayrıca insanlara ne tür işletmeler için internet araması yaptıklarını sordu. Ankete katılanlar şöyle dedi:
Buradaki paket servisi, bir restoranınız varsa, çevrimiçi incelemeleri dijital pazarlamanızın büyük bir parçası haline getirmeyi planlamanızdır. Bir düğün dükkanı sahibi veya muhasebeci iseniz, yine de kimsenin kötü bir şey söylemediğinden emin olmak isteyeceksiniz, ancak işiniz yorumcuların insafına kalmayacaktır.
İlgili: Çevrimiçi Müşteri Yorumlarının Artan Gücü Hakkında 5 Tahmin
Müşteri yorumları sadece insanları etkilemez.
İncelemelerle ilgili bir diğer faktör, işletmenizin arama motoru sonuçlarında nerede listelendiği üzerinde uyguladıkları etkidir.
Bu bulgu için birden fazla kaynak var, ancak en yetkili araştırma ile başlayalım. Aşağıda, Moz tarafından geçen yıl yayınlanan yerel arama sıralaması Faktörlerinin bir grafiği bulunmaktadır. Çalışma zamanında, gözden geçirme sinyallerinin en önemli arama motoru sıralama faktörleri arasında beşinci sırada yer aldığını göstermektedir.
İnceleme sinyali nedir? Diye soruyorsun. Güzel soru. İnceleme sinyalleri, bir şirketin çevrimiçi inceleme profilinin farklı yönleridir ve şunları içerir:
1. İnceleme miktarı
Ne kadar çok eleştiriniz olursa o kadar iyi. BrightLocal’ın anketine göre, çoğu insan size güvenmeden önce yedi ila 10 yoruma ihtiyacınız var.
2. İnceleme hızı
İşletmeniz için yorumların ne kadar hızlı yayınlandığını. Çok hızlı, ve sen de dırdır edersin.
3. Çeşitliliği gözden geçirin
İşletmeniz için kaç sitenin yorumu var?
4. Üçüncü taraf geleneksel yorumların miktarı
İşletmenizin Google’a ait olmayan sitelerde kaç yorumu var?
5. İncelemelerin bulunduğu üçüncü taraf sitelerin otoritesi
Bazı müşteri inceleme siteleri Google ile diğerlerinden daha fazla yetkiye sahiptir.
6. Yorumların genel hızı (yerel ve üçüncü taraf)
İşletmenizin hem Google mülklerinde (diğer adıyla “yerel”) hem de diğer inceleme sitelerinde ne kadar hızlı yorum tahakkuk ettirdiğini.
7. İncelenmekte olan referansların hacmi
Bu, “zengin parçacıklar” olarak da adlandırılan mikro verilerde kullanılan incelemeleri ifade eder. İşte bunu göreceğiniz yer:
8. Metin içeren yerel Google Haritalar incelemelerinin miktarı
Google’ın incelemeleri Google Haritalar’da başladı.
9. İncelemeleri olan üçüncü taraf sitelerin çeşitliliği
İşletmeniz için kaç farklı müşteri yorum sitesinde yorum var?
10. İncelemelerde ürün veya hizmet anahtar kelimeleri.
İncelemelerde anahtar kelimelere sahip olmak yardımcı olur, ancak bunları ablada geçirmeyin.
11. Yetki gözden geçirenlerin miktarı
Yelp gibi bazı siteler, bazı yorumculara diğerlerinden daha fazla etki verir. Yelp’teki yeni yorumcular, beş yorum gönderene kadar yorumlarını yayınlamazlar bile. Bir “yetkili gözden geçirenden” herhangi bir sitede inceleme almak, arama sıralamanıza yardımcı olabilir.
Bir de olumsuz müşteri yorumları konusu var.
Resim kredisi: Wasp Buzz
Olumsuz müşteri yorumlarının nasıl ele alınacağını daha iyi anlamak için küçük işletme incelemeleri için bu kılavuza göz atın.
Sektörünüzle ilgili sitelerde yorum alın.
Google, bağlantılarda olduğu gibi işletmenizin de sektörünüzle ilgili sitelerde müşteri yorumlarına sahip olmasını ister.
İlgili inceleme sitelerini bulmak için:
1. İşletme türünüz veya sektörünüz için yorum arayın.
2. Arama sonuçlarının sonuç sayfasını okuyun.
İşte Yelp, Angie’nin Listesi, SureCritic. ConsumerReports.org ve YellowPages.com. ücretli ilanlarda Local.com ve Wow.com bulunur.
3. Daha fazla yorum web sitesi bulmayı öğrenin.
Arama listesinde metni yeşil olarak bulun. Şu çizgilerin sonundaki okları görüyor musun? Aşağıdaki resme benziyor. Tıklayın ve iki seçenek göreceksiniz:
“Benzer”i tıklatın. Yeni bir arama listesi sayfası görürsünüz. Genellikle, orada birkaç ilgili site daha vardır. Sonuçların ilk sayfasına, harita görünümünün altına, ana Google sonuçlarından sağ sütuna bakarsanız daha da fazlasını bulabilirsiniz.
Peki, ne düşünüyorsun?
Müşteri yorumlarının arama motoru sonuçlarınızı nasıl etkileyebileceğine dair bu araştırma göz önüne alındığında, bunları yönetmek için daha fazla zaman harcamanın mantıklı olduğunu düşünüyor musunuz? Zaten bir inceleme programınız varsa, arama motoru sıralamanıza yardımcı olup olmadığı hakkında yorum yapın.
İlgili: Müşteriler Bebeğinizi Çirkin Çağırdığında: Olumsuz Çevrimiçi Yorumları ele alma