Google Ads Reklamlarda Negatif Anahtar Kelime Ayarlama

Google Ads Reklamlarda Negatif Anahtar Kelime Ayarlama

Tüm kelimeleri dikkatlice seçtiniz, reklamları, dönüşümleri doğru yapılandırdınız, sadece bağlamsal reklamlarınız netice vermiyor, doğrusu satış. Bu durumda, hedef olmayan kitleyi kesmek için hangi negatif kelimelerin ve eksi ifadelerin eklenmesi gerektiğine dikkat etmeniz gerekir.

Ingate’te ücretli bir kanal uzmanı olan Kirill Bezverhiy, deneyimlerini paylaşacak ve bağlamsal reklamlar için negatif anahtar kelimeleri iyi mi muntazam bir halde toplayacağınızı anlatacak.

Google Ads’deki negatif anahtar kelimeler

Yandex.Direct bu tarz şeyleri aşağıdaki düzeylerde eklemenize olanak tanır:

  • reklam kampanyası;
  • grup;
  • anahtar kelime öbeği.

Negatif sözcükten yada negatif tümceciğin tüm sözcükleri anahtar kelimenin bir parçasıysa, bu anahtar kelime tümceciği reklamı görüntülenir.

Ağlardaki reklam kampanyaları (RSN) hakkında konuşursak, bu durumda eksi kelimeler ve eksi ifadeler reklamın hangi sorgu için gösterilmeyeceğini değil, reklamınızın gösterilmeyeceği sitenin konusunu belirler. Bu bağlamda, RSL için negatif kelimelerin sıralaması çoğu zaman arama motorlarından oldukça daha küçüktür.

Google Ads, aşağıdaki düzeylerde negatif anahtar kelimeler ve negatif ifadeler eklemenize olanak tanır:

  • reklam kampanyası;
  • reklam grubu

Google Ads’deki negatif kelimeler ve negatif ifadeler yakın varyantları kapsamaz, bu yüzden tüm eşanlamlıları, kelime formlarını (konjugasyon ve declension) ve hatalı yazımları eklemeniz gerekir.

Ek olarak, anlamsal çekirdeğin toplanmasında olduğu şeklinde, reklamı kullanıcılara göstermek istemediğiniz negatif sözcükleri ve eksi tümcecikleri daha doğru bir halde belirtebileceğiniz işleçler önemlidir.

Toplama araçları ve şekilleri

Negatif anahtar kelimeleri ve negatif ifadeleri toplamak için birincil araçlar Yandex.Wordstat hizmeti ve Google anahtar kelime planlayıcısının yanı sıra bağlam araçları, Livepage.pro, Prodalet ve ötekiler şeklinde analoglarıdır. Arama sorgularının analizi (SEO trafiği) de destek sağlar. Yandex.Metrica ve Google Analytics görüntülemenizi sağlar.

Ve yaygın olarak kullanılan son yöntem, Yandex.Direct ve Google Ads’in reklam dolabında görülebilen anahtar ifadeler hakkında bir rapordur. Bu durumda, kullanıcı istekleri süre içinde değiştiğinden ve bu yüzden sizin için hedefli olmayan yeni istekler görünebileceğinden, bu şekilde bir rapor oluşturmak ve tertipli olarak bir “yedekleme izi” yürütmek gerekir.

Ayrı olarak, negatif kelimelerin listesinin sitede sunulan, sadece tanıtmak istemediğiniz mal ve hizmetler tarafınca genişletilebileceği ile bağlantılı olarak kendi öncelikleriniz olabileceği söylenmelidir.

Listeleri derleme ve kullanma nüansları

İnternette, bir çok mevzuya uyan negatif kelimelerin ve eksi ifadelerin hazır listeleri vardır. Bir çok süre kelimelerle benzer sorgular ihtiva ederler: “parasız”, “fotoğraf”, “forum” vb.

Organik arama ve dinamik arama kampanyalarını aynı anda kullanırken, organik arama ağı reklamlarınızdaki tüm anahtar kelimeleri ve ifadeleri COI için negatif anahtar kelimeler listenize eklemek en iyisidir. Bundan önceki tüm kelimelere ve ifadelere tam bir eşleşme işleci eklemeniz de önerilir, böylece kendi kampanyalarınız arasındaki rekabeti kaldırabilirsiniz. Manuel olarak yapılandırılan RC’nin kullanıcının sorgusuyla daha ilgili bir reklam gösterebileceğini ihmal etmeyin.

Bir grupta yüksek frekanslı ifadeler, diğerinde düşük frekanslı ifadeler olabileceğinden, reklam grupları için ayrı negatif ifadeler ve negatif anahtar kelimeler sıralaması oluşturmayı dikkatsizlik etmeyin. Buna bakılırsa, reklamlarınızın başlıkları açılış sayfalarıyla aynı şekilde farklılık gösterir. Bununla beraber, daha yüksek frekanslı ifadeler, ikinci gruptan negatif anahtar kelimelere düşük frekanslı ifadeler eklemezlerse, kullanıcıları kendilerine sürükleyebilir ve kullanıcının sorgusuyla ilgili daha azca ilgili bir reklam izah edebilir.

Reklam kampanyalarınızın başarısı için yukarıdaki nüansları göz önünde bulundurduğunuzdan güvenli olun.

Yorum Yap
0 Yorum yapan