Bilmeniz Gereken 5 Organik SEO Stratejisi

Bilmeniz Gereken 5 Organik SEO Stratejisi

İçeriğinizin istediğiniz kadar iyi performans göstermediği hissine kapıldınız mı hiç? Biliyorum, biliyorum! Benim için bu, SEO için temel bir çerçevenin izini kaybetmeye kadar geldi. Seo’nun ne kullanacağına odaklanmama neden oldu ve yüksek düzeyde arama trafiği elde etmek için organik SEO stratejileri aramama neden oldu.

Aramamda, içerik oluştururken her zaman izlediğim 5 ESSENTIAL stratejisini buldum ve şimdi önemli ölçüde daha yüksek organik trafik seviyelerine ulaştım.

Doğrudan ilk stratejiye atlayalım…

1. Anahtar Sözcük Dağıtımı

Yüksek organik SEO trafiği elde etmek söz konusu olduğunda, içeriğinizin Google’ın arama algoritmasıyla sağlıklı bir ilişkiye sahip olmasını istersiniz.

Şu anda Google, belirli bir konuda akıcı olan içeriğe BÜYÜK önem veriyor. Google’a içeriğinizin yüksek kalitede olduğunu söylemek için içeriğinizi temel almak için güçlü bir anahtar kelime bulmanız gerekir.

Bu, Ahrefs, Semrush veya Moz gibi bir anahtar kelime araştırma aracı kullanılarak elde edilebilir. Daha sonra yüksek arama hacmine ve düşük rekabete sahip kelimeleri tanımlamak istiyorsunuz. Anahtar kelime araştırmasının nasıl yürütülecekleri hakkında daha fazla bilgi için bu gönderiye göz atın.

Anahtar kelimenizi bulduktan sonra tüm içeriğinize yaymanız gerekir. Özellikle, başlık etiketinizde, içeriğinizin ilk paragrafında ve son paragrafında kullanılması gerekir.

Anahtar kelimeleri etkili bir şekilde kullanmak organik arama trafiğinizi büyük ölçüde artıracak ve Google’ın algoritması sizi sevecektir.

2. Başlık Etiketinizi En Üst Düzeye Çıkarma

Sizin için sahip olduğum bir sonraki organik SEO stratejisi, trafiği en iyi şekilde elde etmek için içeriğinizin başlığını en üst düzeye çıkarmaktır.

Aynı şekilde bir Olimpik sprinter bir yarışta mümkün olan en iyi başlangıcı ister, içeriğinizin mümkün olan en iyi şekilde başlamasını istersiniz.

Başlık etiketiniz, kullanıcıların içeriğiniz hakkında göreceği ilk şeydir ve yaratıcı ve istatistiksel düzeyde çalışmasını istersiniz.

  • Yaratıcı olarak, izleyicilerin dikkatini çekmek ve izleyicilerin tıklamak istediği bir şey olmak gerekir. Kendinizi izleyicilerinizin zihniyetine sokun. Tam olarak ne arıyorlar?
  • İstatistiksel olarak, başlık etiketinizin kullanıcıların aradıklarının arkasındaki verilerden yararlanması gerekir. Bunu yürütmek için, anahtar kelimenin kendisi organik trafiği absorbe etme potansiyeline sahip olduğundan, hedef anahtar kelimenizi başlıkta bir yere eklemeniz yeterlidir.

Başlık etiketinizi geliştirme hakkında daha fazla yardım için bu gönderiye göz atın.

3. Görsel İçerik Kullanma

Sana bir soru sorayım. Hangisine bakmak daha kolay, bir resim veya metin bloğu?

Eminim çoğunuz resimlere bakmanın metinden çok daha kolay olduğu konusunda benimle aynı fikirde olacaksınız.

Bu fikir, 3M ve Görsel gibi şirketlerin çeşitli çalışmaları ile desteklenmiştir.

Bu düşünce trenini takiben, içeriğinizi mümkün olduğunca çok görsel içerikle doldurmak istiyorsunuz. İster örnek görüntüler ister infografikler olsun.

Tüm fikir, içeriğinizi görsel olarak olabildiğince çekici hale getirmektir, bu da daha yüksek organik web sitesi trafiğine yol açacaktır.

4. Aramacılara TAM OLARAK Aradıklarını Verin

Google’ın Yenİ organik arama sıralaması algoritmasına göre, içeriğinizin yalnızca izleyicileri sitenize çekmekle kalmayıp, aynı zamanda mümkün olduğunca uzun süre saklaması gerekir.

Sitenizde mümkün olduğunca uzun süre kalan izleyiciler, Google’a içeriğinizin onlara tam olarak aradıklarını verdiğini söyler ve Google’daki sıralamanızı artırır.

Bu strateji 2 temel ilkeye indirgeniyor: iyi içerik oluşturma ve iyi içerik görüntüleme.

İçeriğiniz olabildiğince iyiyse, bir tüketicinin sahip olabileceği tüm sorguları yanıtlıyorsa, ancak yine de yüksek düzeyde organik trafikten yoksunsa, içeriğiniz görsel çekicilikte eksik olabilir.

İçeriğinizin okunması mümkün olduğunca kolay olmalıdır. Hiç bir web sitesine sadece büyük, göz korkutucu bir metin yığını tarafından karşılanmak için girmediniz mi?

Ne yazık ki yaptım.

Metninizi paragraflar arasında aralık bırakarak ve kısa cümleler kullanarak bundan kaçının. Sayfanızın mümkün olduğunca fazla boşluk içermesini istiyorsunuz.

5. Backlink Tabanları

Bu belki de bu listedeki en gözden kaçan organik SEO stratejisidir, ancak en önemlilerinden biridir.

Backlink’ler, doğrudan sayfanıza işaret eden yüksek yetkili web sitelerindeki bağlantılardır. Bu bağlantıların yüksek sayıda olması, Google’ın sitenizin gerçek bir kaliteli içerik kaynağı olduğunu bilmesini sağlar ve sitenizin sıralamasını artırır.

Sorduğunuz soru, “içeriğimde backlink’leri nasıl elde ederim?”.

Backlink’leri elde etmenin en etkili yolu e-posta sosyal yardımlarının kullanılmasıdır. Sosyal yardımları e-postayla gönderenin 2 temel adımı vardır:

  • İçeriğinizin ilişkili olduğunu düşündüğünüz bir web sitesi sayfası bulma.
  • Bu siteye kısa, samimi ve kişiselleştirilmiş bir e-posta göndermek.

Bağlantınızdan yararlanacağını düşündüğünüz her site için bu işlemi tekrarlayın.

Bağlantı oluşturma sadece organik bir SEO stratejisi olarak değil, aynı zamanda B2B ilişkileri oluşturmak için bir yöntem olarak da çalışır.

Bağlantı oluşturma hakkında daha fazla yardım için bu gönderiye buradan göz atın.

Organik SEO seviyelerini artırmak için birçok strateji vardır. Ancak, bu 5 strateji bu alanda kanıtlanmış kazananlardır. Burada, Onbeş’te SEO’nun tüm alanlarında akıcı bir şekilde çalışıyoruz. İşletmenizin tam potansiyeline ulaşmasına nasıl yardımcı olabileceğimizi öğrenmek için bugün bize ulaşın.

Yorum Yap
0 Yorum yapan