Yerel SEO Nedir? İzmir Seo Çalışması

Yerel SEO Nedir? İzmir Seo Çalışması

Yerel SEO, web sitenizi ‘konuma özgü’ aramalar için optimize etmekle ilgilidir. Bu, yerel işletmeler ve tuğla ve harç dükkanlarına sahip web siteleri için mükemmeldir. Yüzeyde, yerel SEO, yakınlarda olan sonuçları sağlamak için arama yaparken arayanın konumunu kullanır. Bu yüzden dışarıdayken ve bir şeyler yemek için bir yer aradığınızda, tek yapmanız gereken aramak ve mesafeye göre yerleştirilmiş ilanlar bulacaksınız.

Yerel SEO nasıl çalışır?

Yerel arama, kullanıcılara siteniz hakkında bilgi sağlamak için iki temel alana dayanır. Bunlar, web sitenizin organik arama sonuçlarında ve Google Benim İşletmem’de (GMB) kullanılan bilgileridir. Arama motorları, belirli bir konumla ilgili işletmeleri ve hizmetleri iade etmek için interneti tarar. Bu nedenle, işletme adresinizi kaydeder ve ayrıntılarını iletişim sayfanızda ve diğer konumlarda listelerseniz, birisi yerel alanda hizmetlerinizi aradığında adınız açılır.
Yerel arama ayrıca, bazı hızlı sonuçlar için adınızı SERP sonuçlarının en üstüne çekmek için hedeflenen konum anahtar kelimelerini kullanan yerelleştirilmiş ücretli reklamlardan oluşur.

Yerel SEO, SIP’ler üzerinde nasıl görünür?

Genellikle, bir alanda hizmet ararken; örneğin ‘pizza restoranı Nottingham’ listeleri 3 temel alana ayrılmış olarak bulacaksınız. Üst kısımda, dokunup doğrudan bağlanabileceğiniz iğneli bir harita bulacaksınız. Bu bloğun altında, GMB listelerini bir başlık, derecelendirme, resim ve önemli USP’lerle listeleyen zengin bir snippet olan ‘Yerel Paket’i bulacaksınız. Son olarak, organik sonuçlar bunun altında listelenmiştir.
Bu, yerel aramayı, GMB kullanarak yerel pakette adınızı almanın organik aramada ilkinden daha yüksek bir yer elde edebileceği son derece rekabetçi bir alan haline getirir.

Google Benim İşletmem

GMB, sadece sıralamalar için değil, aynı zamanda kullanım kolaylığı ve zengin parçacıkları yakalamak için de yerel SEO başarısının anahtarıdır. GMB’yi kurarak, markanız veya web siteniz için arama sonuçları hakkında son derece görünür marka ve bilgi ekleyebilirsiniz. Bu şekilde, kullanıcıların sitenize ulaşması için gereken adım sayısını azaltarak daha kolay rezervasyonlara, teklif isteklerine ve bilgi toplamaya yol açabilirsiniz.
Şimdi, Google’da belirleyici faktörlerin tümü çok gizli olsa da, GMB listenizi arama terimleri için sıralamaya göre optimize etmenin birkaç yolu vardır. Bunlar:
İlgililik – “Alaka düzeyi, yerel bir İşletme Profilinin birinin aradığı şeyle ne kadar iyi eşleştiğini ifade eder. Google’ın işletmenizi daha iyi anlamasına ve profilinizi ilgili aramalar ile eşleştirmesine yardımcı olmak için eksiksiz ve ayrıntılı işletme bilgileri ekleyin.”
Uzaklık – “Mesafe, her olası arama sonucunun bir aramada kullanılan konum teriminden ne kadar uzakta olduğunu dikkate alıyor. Bir kullanıcı aramasında bir konum belirtmezse, konumu hakkında bildiklerimizi temel aarak mesafeyi hesaplayacağız.”
Önem – “Öne çıkmak, bir işletmenin ne kadar iyi bilindiğini ifade eder. Çevrimdışı dünyada bazı yerler daha belirgindir ve arama sonuçları bunu yerel sıralamaya yansıtmaya çalışır. Örneğin, ünlü müzelerin, simgesel otellerin veya tanınmış mağaza markalarının da yerel arama sonuçlarında öne çıkanlar olması muhtemeldir.”
Gördüğünüz gibi faktörler oldukça belirsizdir, ancak bu tanımlar size yerel bir listeye nelerin girmesi gerektiği hakkında bir fikir verir. Bu sürece yardım ederseniz, profesyonellere güvenin. Fifteen’teki SEO ekibimiz SEO’nun her şeyinde iyi bilgilidir ve daha yüksek sıralamaları, daha verimli anahtar kelime yakalamayı ve artan dönüşümleri teşvik etmek için siteleri optimize eder. Daha fazla şey öğrenmek için hemen bugün bize ulaşın ve yerel SEO’dan en iyi şekilde faydalanmaya yardımcı olalım.

Yorum Yap
0 Yorum yapan