Yazılım Altyapılarınızı Geliştirmeniz İçin 4 Neden

Yazılım Altyapılarınızı Geliştirmeniz İçin 4 Neden

Hızlı dünyada yavaş altyapılar giderek trendini kaybederken sizin kullandığınız mevcut yazılımlar, ihtiyaçlarınızın ne kadarını karşılıyor? Ya da web siteniz, kullanıcı deneyimi açısından ne kadar pratik? Kurumsal ihtiyaçlarınızı gidermenize yardımcı olan yazılım altyapılarıyla bu sorulara kolayca “Evet” diyebilirsiniz! Geliştirilmiş yazılım altyapılarıyla sadece kullanıcılarınız değil, markanız da büyük avantajlar elde eder.
Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin %70’i hazır altyapıları kullanırken; sadece %30’luk bir kesim özel altyapıları tercih ediyor. Kurulum ve maliyet açısından düşünüldüğünde hazır altyapılar daha avantajlı gibi gözükse de uzun vadede hazır altyapıların markanız için faydalı olabileceğini söylemek pek de mümkün değil. 

Özel Yazılım Kullanmanın Avantajları

1- Güvenlik
Hazır e-ticaret yapılarında sıkça karşılaşılan güvenlik sorunları, saldırılar ve hosting problemleri hem markanızın kimliğine hem de dönüşüm oranlarınıza olumsuz olarak yansır. Verilerin ortak olarak korunması da bir dizi dezavantajı beraberinde getirir. Özelleştirilmiş kullanım alanları bulunmayan bu altyapılarda gelişim ancak eklentilerle mümkün olur. Ancak sunucusu belli olmayan kişiler tarafından sunulan bu eklentiler, virüs içerikli olabilir ve sitenizi kaybetmenize neden olabilir. Ancak özel altyapılarda böyle bir olasılık oldukça düşüktür. Özel altyapılar, markanızın kimliğine ve sizin almak istediğiniz güvenlik önlemlerine göre şekillenir. Benzersiz bir kullanım şekli olması herhangi bir saldırıya karşı da hazırlıklı olmanızı sağlar.
2- Kullanım kolaylığı
Hazır e-ticaret sitelerinde ölçümleme, özelleştirme ve yapıları esnetme imkanı yokken; özel e-ticaret sitelerinde tüm parametreleri markanıza göre kişiselleştirebilirsiniz. Bu da işletmenizin stratejisini en doğru şekilde belirlemeniz için size yardımcı olur. Bulut tabanlı yapılarla elde ettiğiniz verileri saklayabilir ve gözlem yapma şansı bulabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcı ve admin için kullanım, özel altyapılarda oldukça kolaydır. İstediğiniz tüm eklentiler, yazılım ekipleri tarafından güvenle sitenize entegre edilir. Operasyonel süreçlerin de kontrolü, özel altyapılar ile sağlanabilir. Daha fazla ve daha hızlı pazaryeri entegrasyonları için de kullanıcı deneyimini olumlu şekilde etkileyen özel altyapılar tercih edilebilir. Kullanıcılarınızın deneyimini iyileştirmenize ve hızlı müdahale edebilmenize olanak tanıyacak bir diğer parametreyse site hızı!
Site hızı, kullanıcı deneyimi açısından son derece önemli metriklerden biri. Hatta öyle ki kullanıcıların %50’si bir sitenin yüklenmesi için maksimum 3 saniye bekliyor. Yüklenme hızı 1 saniye bile geciken sayfalar ise markanın dönüşüm değerini %7 oranında azaltıyor ve müşteri memnuniyeti %15’ten fazla azalıyor. Ancak geliştirilmiş yazılım altyapıları, web sitenizin hızlanmasına ve dolayısıyla kullanıcı deneyiminizin iyileşmesine olanak tanıyor. Kullanıcı deneyimi, müşteri memnuniyeti olarak da adlandırabileceğimiz, dönüşüm oranı üzerinde olumlu etkisi olan bir metriktir. Siz de site ve sayfa hızlarınızı geliştirilmiş yazılım altyapılarıyla donatarak hem kullanıcı memnuniyetinizi, hem de dönüşüm değerinizi artırabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini geliştirici diğer etmenler içinse, “Kullanıcı Deneyimi UXi Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Gereken Parametreler” başlıklı yazımızı ziyaret etmenizi tavsiye ediyoruz!
3- Tasarım
Elinizdeki altyapının markanıza uygunluğu, başarılı bir çizgide ilerleyebilmeniz için son derece önemli. Hazır altyapılar, belli templateler ile çalışabildiği için kendi istediğiniz doğrultusunda kategoriler oluşturmanız mümkün olmayacaktır ve web sitenizin tasarımı, dönüşüm oranlarınızı da olumsuz etkileyecektir. Ürün ya da hizmetlerinize uygun bir web sitesi tasarımı oluşturmalı ve kullanıcı memnuniyetini artırıcı tüm ögeleri sitenize optimize etmelisiniz. Bunun yanı sıra, web sitesi online pazardaki varlığınızı gösteren önemli reklam kanallarından da biri. SEO çalışmalarıyla kategori tasarımını ve içerik tasarımını da kontrol altına alabilirsiniz.
4- Pazar ağı
Şirket içi kaynakların verimli kullanılması, işletmenin uzun vadede başarıyı yakalayabilmesi için son derece önemlidir. Yazılım altyapılarıyla bu verimliliği elde etmeniz mümkün! Altyapılarınızı geliştirerek; karşılaşabileceğiniz temel sorunları ortadan yok edebilirsiniz. Bu da uzun vadede maliyet tasarrufu sağlarken; bakım için ayırdığınız bütçeleri de elinizde tutmanızı sağlar. Daha az yazılımsal sorun, daha az hataya neden olacağından ürün ya da hizmetlerinizi sağlıklı bir şekilde, hızla pazara sokmanız da cabası olacak! Farklı dil seçenekleriyle de sitenizin yazılım altyapısını geliştirmeniz globale açılan pazarda avantaj elde etmenize neden olabilir.
Pazar ağını etkileyen bir diğer başlık ise, rekabet avantajı. Rekabet günümüzde tüm sektörlerde hızla kızışırken markalar; web siteleri, mobil uygulamalar ve diğer tüm mecralarda büyük bir savaş içinde. Bahsettiğimiz tüm mecraların temeli olan altyapı ise, rekabet avantajı için son derece önemli. Bulut altyapısı ve kişiselleştirilmiş altyapılarla hizmet veren işletmeler, bir adım daha önde oluyor. Tüketiciler, aldıkları bu hizmetlerden daha memnun kaldığı için dönüşüm oranını artıyor ve rakiplerinden sıyrılmayı başarıyor.
Siz de yazılım altyapılarınızı geliştirmek; daha büyük bir pazara ve hedef kitleye ulaşmak için altyapılarınızı şimdi optimize edin! Marka kimliğinize uygun, yüksek performanslı yazılım ve uygulamalar için Setup34 ile iletişime geçin!

Yorum Yap
0 Yorum yapan