Yapay Zeka Teknolojileriyle Reklamcılık Başarınızı %40 Artırın!

Yapay Zeka Teknolojileriyle Reklamcılık Başarınızı %40 Artırın!

Hayatlarımızın olmazsa olmaz bir parçası haline gelen teknoloji, suni zeka kavramıyla birleştiğinden beri her gün yeni bir inovasyonu kucaklamaktayız. Küresel bazda tüm ülkelerin teknoloji ve iktisat modellerini geliştiren bu kavram, şimdi de reklam sektörüyle beraber sıkça anılıyor. Bilhassa dijital reklamcılıkta kullanılan suni zeka destekli sistemlerin getirmiş olduğu başarılar, sektöre daha kolay entegre olmasını sağlıyor. 2020 yılı itibariyle Çin’in suni zeka teknolojisinin Türkiye’de kullanıma sunulan ADCost Intelligence’nin  kurucusu, 600 milyondan fazla reklam datasını ajanslara sunacağını belirterek; markaların reklam performanslarını artırmada bu değişen teknolojinin mühim bir adım olacağını söylemiş oldu. Uygulanan firmalar tarafınca %40’lık bir performans artışı elde eden bu teknoloji, başka modülleriyle da hayatımızın bir parçası oluyor.

Reklamlar, Suni Zekayla Iyi mi Çalışır?

Suni zeka, makine öğrenmesi temeliyle çalışan bir teknolojidir. Bu teknolojide suni zeka, insanı yansılamak ederek düşünme ve öğrenme işlemlerini gerçekleştirir. Günümüzde yazılımsal altyapılarla çalışan suni zekalar, verilen datalardan çözümleme yaparak bir sonraki problemde ne yapması icap ettiğini geliştirir ve işleri sınıflandırır. Reklam sektöründe de suni zeka tamamen aynı mantıkla çalışır. Bilhassa dijital reklamcılıkta kullanılan suni zeka teknolojileri, yazılımsal geliştirmelerle sisteme işlenir ve manuel işlerin tamamı bu sistemler tarafınca yürütülür.

Suni Zeka Teknolojilerinin Reklam Sektörüne Sağlamış olduğu Avantajlar

  • Reklam sektöründe çalışanların, daha kreatif işlere yönelmesine olanak tanır.
  • Devamlı geliştirilebilir modellerin uygulanması için süre tasarrufu sağlar.
  • Daha doğru hedef kesime ulaşmanızı sağlar.
  • Reklam performanlarının optimize edilmesini sağlar.

Suni Zeka Teknolojilerinden Güç Alan Reklam Modelleri

Programatik Reklamcılık 
Programatik reklamcılık, gerçek zamanlı olarak çalışan ve tekliflerin suni zeka tarafınca oluşturulmasına olanak tanıyan reklam modellerinden biridir. Bu reklamcılık modeli, Google’nin hizmetleriyle beraber emek vererek remarketing kitlesinin tekrardan hedeflenmesini sağlar. İşlemler, milisaniyeler içinde gerçekleşirken; sistem, reklamveren için en uygun teklifi sunar. Programatik reklamcılık denildiğinde en dikkat çeken noktalardan biri de bu modelin içinde bulunan Real Time Bidding satın alma modelidir. Rezervasyon işlemiyle hedef kitle, en doğru zamanda reklamı görme şansına haiz olur. Bu da reklamveren için dönüşüm değerinin artması anlamına gelir. Suni zekanın mühim bir ürünü olan programatik reklamcılık ve real time bidding ile daha detaylı data için “ Programatik Reklamlarda Real Time Bidding İle Doğru Hedef Kesime Iyi mi Ulaşabilirsiniz?” başlıklı yazımızı ziyaret edebilirsiniz!
Google AdSense
2018 yılı itibariyle tamamen kullanıma oluşturulan Google AdSense, otomatik beta uygulamasında bile işletmelerin reklam gelirlerini %10 artırdı. Peki, Google Adsense iyi mi çalışıyor? Google Adsense, tamamen suni zeka tarafınca yönetilen bir süreç olmakla birlikte; belirlenen reklam alanlarına en uygun reklamların yerleştirilmesiyle çalışıyor. Görsel boyutlarıda da dahil olmak suretiyle, reklam detayları suni zeka tarafınca algılanıyor ve tespit edilen en doğru alana konuluyor. Gelen tüm reklam istekleri, kategorize edilirken düzmece ya da fena içerikli reklamlar da gene bu teknoloji yardımıyla eleniyor. 
Siz de markanız için suni zeka teknolojilerinden faydalanarak reklam performanslarınızı artırabilir ve doğru zamanda, doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz. 

Yorum Yap
0 Yorum yapan