Yanlış Yaptığınız 10 Potansiyel Seo Hatası

Yanlış Yaptığınız 10 Potansiyel Seo Hatası

Blog yayınlarımızdan birini daha önce okuduysanız, şirket blogları hakkında çok konuştuğumuzunu fark etmişsinizdir. Ve biz, çok şey demek istedik. Blog, arama sıralamanızı aynı anda iyileştirmenin ve işletmenizi tanıtmanın en kolay ve uygun maliyetli yollarından biridir. İçerik pazarlama kampanyanızı başlatmak için harika bir temeldir ve o kadar iyi bir pazarlama stratejisidir ki, yalnızca bu teknikle hayatta kalan bazı insanlar vardır.
Ancak, çoğu pazarlama stratejisinde olduğu gibi, doğru şekilde gitmezseniz çok yanlış olabilir. Düzenli olarak iyi performans göstermiyor, bu da görmemiz için acı veren şirket blogları görüyoruz. İşte şirket blogunuzla ilgili en büyük sorunlardan bazıları ve bunları nasıl düzeltebilirsiniz.

#1 Çok Fazla Metin

Bir bağlantıya tıkladıysanız ve büyük bir düz metin duvarıyla karşınıza çıktıysa, aradığınız bilgileri elde etmek için paragraf paragraf gezinmeniz gereken kalp batırma hissini fark edeceksiniz. Müşterileriniz de aynı şekilde hissediyor.
Yine de daha ulaşılabilir hale getirmek için bloglarınızdaki metni ayırmanın birçok yolu vardır.

  • Başlıklar – Metninizi bölümlere ayırın ve her başlığın vurgulandığından emin olun. Bu, kullanıcılar bilmeleri gereken bölüme kadar tarayabilecekleri için blogunuzu anında daha ulaşılabilir gösterir.
  • Madde İşareti Noktaları – Blogunuzda konuşulacak şeylerin bir listesi varsa, bunlar hakkında sadece devam eden uzun bir paragrafta konuşmayın. Onları mermi noktalarına ayırın. Yine, kullanıcılar makalenizi çok daha hızlı tarayabilirler ve aslında daha fazla bilgiyi alırlar. Blog’un tamamını ne kadar az kişinin okuduğuna şaşırırdınız.
  • Resimler – Blogunuzun bir metin kütlesi olmasına gerçekten karşı koymanın tek yolu bazı görsel öğeler eklemektir. Görüntüler kopyayı ayırmaya yardımcı olur ve bahsettiğiniz şeyin görsel bir gösterimini sağlar. Daha sonra kullanıcılarınızın bilgileri alma olasılığı daha yüksektir.
  • Video – Videolar şu anda dijital pazarlama dünyasına sahip. Sosyal medya kanallarında en çok paylaşılan ortamlardır ve dönüşüm oranlarını önemli miktarda artırdıkları söylenir. Bloglarınıza açıklayıcı videolar eklemek, insanları sayfanızda daha uzun süre tutar.

#2 Yazım Hataları

Bariz bir tane gibi görünüyor, ancak yazım hatalarıyla dolu gördüğümüz şirket bloglarının miktarına şaşıracaksınız. Yanlış gramer, anlayabiliriz. Herkes dilbilgisi dehası değildir.
Ancak, bu gün ve çağda kullanabileceğimiz yazım denetleyicisi miktarıyla, şirket web sitelerinde yazım hataları gördüğünüzde profesyonelce görünmüyor.
Yine de korkmayın! Çevrimiçi olarak, yazımınızın her zaman mutlak en iyisi olmasını sağlamanıza yardımcı olabilecek çeşitli araçlar ve eklentiler vardır. Grammarly adlı bir eklenti kullanıyoruz, bu sadece yazımınızı değil, dilbilgisini de kontrol ediyor.

#3 Kişilik Yok

Bununla iki şeyi kastediyoruz.

  1. Bazı şirket bloglarında net bir “ses” yoktur, sadece vikipedi sayfası veya bu etkiye sahip bir şey gibi bilgileri çalkalar.
  2. Bazı şirketler kişisel hikayeleri veya deneyimleri asla müşterileri ile paylaşmaz.

Öncelikle, blogunuz için bir ses oluşturmanız gerekir (veya farklı yazarları vurguluyorsanız sesler).  Tüm yazarlarımızın kendine özgü bir tarzı var, yani sen. bilmek o kişi tarafından bir blog okurken. Blogunuzu da anında tanınabilir hale getirin.
İkincisi, yazınızı hem ilişkilendirilebilir hem de ilginç hale getirmek için kişisel deneyimleri ve hikayeleri paylaşmanız gerekir. Müşteriler, sizi daha ulaşılabilir ve insan gibi göründüğü için yüzü olan bir şirketi sever. Şirketinizi temsil eden tek şey web siteniz olmamalıdır. Bırak senin için çalışanlar da yapsın.

#4 Başlıklarınıza Yeterince Odaklanmıyor

Yukarıda söylediğimiz gibi, çok fazla insan tüm bir blog okumaz. Aslında, insanların makalenizin başlığını okuma olasılığının makalenin kendisinden beş kat daha fazla olduğu söyleniyor.
Bu nedenle, blog başlığınıza gerçek blogdan beş kat daha fazla çaba sarf etmelisiniz. Burada mükemmel blog başlığı oluşturma konusunda konuşulacak çok şey var, ancak blog gönderimizde harika başlıkların nasıl oluşturulabileceğini öğrenebilirsiniz.

#5 Etkileşim Yok

Çok sık, yalnızca işletmenin en son vaka çalışmalarını veya ürünlerini göstermek amacıyla oluşturulan bir blog buluyoruz. Bu durumda, bir bloguna sahip olmayabilirsiniz.
Harika bir içerik pazarlama kampanyası oluşturmanın anahtarı (blog dahil) hedef kitlenize hitap etmek ve onlarla etkileşimde etmektir. Blogunuz, ne kadar iyi durumda olduğunuz hakkında konuşmak yerine, kullanıcılarınıza sektörünüzde karşılaşabilecekleri herhangi bir sorunda yardımcı olmaya adanmış bir alan olmalıdır. Bu, kullanıcıyı abone olmaya veya daha sık check-in yapmaya teşvik ederek daha ilginç içerik oluşturmaya yardımcı olur.
Blogunuz, kullanıcılarınız arasında konuşmayı teşvik etmelidir. Yorumlarda onlara konuşacakları bir şey vermek, müşterileriniz arasındaki sadakati artırmaya yardımcı olur ve bazı durumlarda bir topluluğun büyümesine neden olur. Düzenli olarak etkileşimde bulunduğunuz müşterilerin sadık müşteriler olma olasılığı daha yüksektir ve ürününüzü/hizmetinizi kendileri tanıtma olasılığı daha yüksektir.

#6 Yeterince Sık Güncellenmiyor

Web sitenizde (ana menüde veya ana sayfada) vurgulanan bir blogunuz varsa, güncel olduğundan emin olmalısınız. Web sitesinin büyük bir parçası olmasına rağmen, yıllardır bloglarını güncellemeyen şirket web sitelerine rastladık. Bu, şirketiniz bir süredir işsiz gibi göründüğü için potansiyel müşterilere yanlış mesaj gönderir.
Bloglama büyük bir taahhüttür, bu yüzden başlamadan önce buna ayak uydurmaya hazır olduğundan emin olmanız gerekir. Kendinize bir deftere nakil çizelgesi ayarlayın ve mümkün olduğunca buna bağlı kalın.
Bu tutarlılıkta başka bir yararı vardır, kullanıcıları geri gelmeye ve görmeyi bekledikleri zaman en son blogunuzu aramaya teşvik edecektir.

#7 Promosyon Yok

Harika bir blog yazısı oluşturdun. Web sitenizde kendi cihazlarına bırakmak yerine, dışarı çıkıp tanıtmanız gerekir.
Bu, yukarıdaki “Etkileşim Yok” noktasından devam eder, ancak bir adım daha ileri götürür. Kullanıcılarınızı şirketinizle etkileşime teşvik eden içerik oluşturmanın yanı sıra, içeriğinizi paylaşabileceğiniz yeni kullanıcıları aktif olarak aramalısınız.
Her türlü içeriği tanıtmanın hızlı ve uygun maliyetli bir yolu olduğu için sosyal medya başlamanız gereken ilk yerdir. Bu yeterli değilse, ilgili alanınızdaki diğer web sitelerine sosyal yardım etmeye başlayabilir ve onlara kendi okuyucularıyla paylaşmaları için harika bir içerik verebilirsiniz.

#8 Hedef Kitlenizi Anlamamak

Yukarıda blogunuzun sadece en büyük başarılarınız hakkında konuşmanız için bir yer olmaması gerektiğini söyledik (ara sıra gösteriş yapmak iyi olsa da), ancak o zaman yazacak ne var?
Bu, şirket bloglarıyla ilgili en büyük sorunlardan biridir; izleyicilerinin ne aradığını anlayamama. Çalıştığınız sektöre bağlı olarak, bu büyük ölçüde değişebilir. Bazı endüstriyel şirketler, ürünlerine yönelik derinlemesine kılavuzları takdir eden kullanıcılara sahip olabilirken, yaratıcı bir sektördeki biri fikir ve ipuçlarını paylaşmaktan yararlanabilir.
Temel olarak, blogunuzun başarılı olması için hedef kitlenizi kapsamlı bir şekilde araştırmanız gerekir.

#9 Analitik Yok

Peki, blogunuzun sonuç oluşturup oluşturmadiğini nasıl anlarsınız? Yukarıdaki tüm tekniklerin blogunuza gelen ziyaretçi sayısını artıracağını nereden biliyorsunuz? Yanlış bir şey yapıp yapmadığını nereden biliyorsun?
Denediğiniz farklı tekniklerin etkilerini izlemek için analizleri kullanmaya başlamanız gerekir. Ve sadece analitik kurmak ve bir daha kontrol etme demek istemiyoruz. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını belirlemek için her blogdan sonra kontrol etmeniz gerekir.

#10 SEO Kullanmıyor

SEO araçları sadece ne yazacaklarına karar vermekle kalmayıp, blogunuzun bu arama sıralamasında yukarı tırmandığından emin olmak için doğru kelimeleri seçmede inanılmaz derecede önemlidir.
Çok aranan bir anahtar kelime için rekabet etmek veya belirli bir kullanıcı ihtiyacıyla niş gitmek için derinlemesine bir parça oluşturmak istiyorsanız, SEO araçları blogunuzu daha yazılmadan yapabilir veya kırabilir.
Blog yazma ve daha iyi sonuçlar elde etmenize nasıl yardımcı olabileceğimiz hakkında daha fazla şey öğrenmek istiyorsanız, bugün bizimle iletişime geçin ve sizi yola getireceğiz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan