Web Sitenizin Tasarımı, Dönüşüm Oranlarınızı Nasıl Etkiliyor? 

Web Sitenizin Tasarımı, Dönüşüm Oranlarınızı Nasıl Etkiliyor? 

Online pazardaki varlığınızın göstergesi olan web site, marka kimliğinin oluşması ve pazar ağınızın genişleyebilmesi için son aşama önemlidir. Markanızın internete oluşturulan bir yüzü olan web site, tasarım açısından da oldukça mühimdir. Markanın kullanıcıyla ilk temasını elde eden web site, görünümü ve tasarımıyla tüketicide ilk izlenimi uyandırır. Bu izlenimin pozitif yönde olması da dönüşüm oranlarınızı etkileyebilir ve satın alan portföyünüze katkı sağlayabilir.

Web Sitesi Niçin Önemlidir?

Internet sayfası, müşterilerinizin gözünde güvenilir olmanız için en mühim kanallardan biridir. Internet sayfası ile kullanıcılarınız size istedikleri anda ulaşabileceğinin bilincinde olur ve markanızla ilgili daha fazlaca bilgiyi web siteniz üstünden edinebilir. Markanızın kurumsal kimliğinin de pekişmesi açısından internet sayfası oluşturmak iyi bir tanıtım aracıdır. Bununla beraber markanızın reklam gereksinimleri düşünüldüğünde de internet sayfası, reklamızı kolayca yapabileceğiniz bir alandır. Gerek SEO çalışmalarıyla, gerek Google Ads çalışmalarıyla ürün ya da hizmetlerinizi piyasaya fazlaca daha iyi sunabilir; dönüşüm oranlarınız yanı sıra trafik ve gelirinizi de ciddi bir oranda artırabilirsiniz.
Bir tüketicinin gözünde görünür olmak ve beğenilmek Etkisinde bırakır Hiyerarşisi modeline gore reklamcılıkta son aşama önemlidir. Etkisinde bırakır Hiyerarşisi modeli, yalnız satışa yönelik olmayan ve tükecilerin duygusal ve bilişsel süreçlerine de hizmet eden bir rol modeldir. Sıfırdan satın alan kazanımı oranını da artıran bu model ile ilgili daha çok bilgiyi “  Etkisinde bırakır Hiyerarşisi Reklam Modeli İle Sıfırdan Alan kişi Kazanın!” başlıklı yazımızdan öğrenebilirsiniz! 

Web Site Tasarımı Iyi mi Olmalıdır?

Web site tasarımının iyi mi olması gerektiği tamamen markanızın beklentileri ve kullananların sitenizde geçirdiği deneyimle ilgilidir. Bu deneyimi ölçümleyebileceğiniz birçok tool söz mevzusu. Clicky, Gauges, Kissmetrics benzer biçimde uygulamalarla web sitenizde tıklanan alanları görebilir; kullanıcılarınızın satın almaya giden yolculuğunu real-time olarak  seyredebilirsiniz. Hotjar benzer biçimde toollarla da ulaşabileceğiniz ısı haritası, kullanıcılarınızın ilgisini çeken alanları bulmanıza destek sunar. Kazandığınız bu verilerle de doğru ya da yanlışları görebilir, geliştirmeniz ihtiyaç duyulan web site alanlarını bulabilirsiniz.

Google’nin elde etmiş olduğu verilere gore, kullananların satın alma davranışlarını etkileyen 100’lerce ağırlıklandırma söz mevzusu. Sadece bu etkenlerin içinde en fazlaca dikkat çeken başlıklar ise şunlar oluyor:

  • Kategori bulgulayıcılar
  • Şimdinin gücü
  • Toplumsal kanıtlama
  • Azca bulunurluk ağırlıklandırması
  • Yetkili ağırlıklandırması
  • Bedavanın gücü

Bu maddeler, pazarlama stratejileriyle ilgili olmasıyla birlikte; birçoğu web site tasarımını da kapsamaktadır. Web site tasarımının kullanıcı ilgisini çekecek ve gereksinimlerini giderecek düzeyde dizayn edilmesi gerekir. Satın almayı etkileyen ürün açıklamaları, rahat fakat etkili alanlarda kullanılmalı; kullanıcı yorumlarının incelenmesine olanak tanıyan bölümlerin oluşturulması gerekir. Bu hem güvenilir bir tasarıma haiz olmanıza hem de potansiyel müşterilerinizin satın alma niyetinin pekişmesine destek sunar. Bunun yanı sıra web site tasarımınızda; indirimli, avantajlı ya da promosyon ürünlerinizi ön plana çıkaracak alanlara da ihtiyacınız olacaktır. Bu web sitenizdeki tıklanmaların ve sonunda dönüşüm oranlarının da artmasını sağlar.

Kullanıcınızın Satın Alma Yolculuğuna Ne Kadar Hakimsiniz?

Satın alma paneli, kullanıcı niyetinin satın almaya dönüşebilmesi için son aşama önemlidir. Bu aşamanın Kullanıcı Deneyimi (UX)’i geliştirici ve kolaylaştırıcı şekilde dizayn edilmiş olması gerekir. Fazlaca fazla buton, fazlaca fazla doldurulması ihtiyaç duyulan alan kullanıcının bağlılığını azaltarak siteden çıkmasına niçin olabilir. Bundan dolayı web sitenizin akıl karıştıracak ya da zaman kaybettirecek kadar uzun aşamalara, gereksiz bilgilere ihtiyacı olmamalıdır. Sadece gene de almanız ihtiyaç duyulan mecburi bilgiler var ise bunu, daha keyifli ve daha kolay anlaşılabilir şekilde tasarlamalısınız.
Google’daki sıralamalarınız açısından son aşama önemli olan SEO, daha büyük bir kesime ulaşabilmenizi ve uzun solukta büyük başarılar kazanabilmenizi sağlar. İçeriklerinizi, kategorilerinizi ve ürünlerinizi SEO’ya gore optimize etmeniz durumunda da kullanıcılar gözünde daha görünür olmuş olursunuz. Bundan dolayı web sitenizi yalnız görüntüsel bir tasarımla değil; kullanıcı deneyimini de kolaylatacak bir tasarımla dizayn etmelisiniz. Tüm tasarımların ve kodlamaların da arama motoru dostu olmasını da asla es geçmeyin!
Web sitenizin tasarımı, SEO çalışmalarınıza pozitif yönde bir tesir bırakmak yanı sıra; potansiyel yeni müşterilerle de tanışmanıza olanak sağlar. Bu da markanız için, daha çok gelir ve daha çok trafik elde etmeniz anlamına gelir. Bundan dolayı web site tasarımınızda, potansiyel müşterilerinizin markanızla etkileşime geçmesini teşvik edecek pazarlama stratejilerini uygulamalı; yalnız satın alma odaklı olmadan müşterilerinizin aklında kalıcılığınızı destekleyecek kampanyaları ve tasarımları kullanmalısınız.
Siz de markanızın internet sayfası için yeni bir yüze gerekseme duyuyor; çağıl bir tasarımla müşterilerinizi kazanmak ve dönüşüm oranlarınızı çoğaltmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz!
 Setup34 olarak alanında uzman yazılım ekibimiz ve kreatif ekibimizle markanızın gereksinim duyan internet sayfasını tasarlıyoruz!

Yorum Yap
0 Yorum yapan