Google, web sitenizi sıralarken bir dizi öğeyi hesaba katmaktadır; mobil uyumluluktan içerik kalitesine, sayfa hızından navigasyona ve daha fazlasına kadar. UX faktörleri SEO ve sıralamada giderek daha önemli bir rol oynayarak SEO ve UX stratejilerinde çakışmayı teşvik eder.
SEO için UX’nin Önemi
Google’ın algoritması, kullanıcılara arama sorgularına mümkün olan en iyi sonuçları sağladığından emin olmak için sürekli olarak gelişir ve değişir. Güncellemeler devam ettikçe Google’ın hedefi giderek daha fazla kullanıcı odaklı hale geldi. Bu, SPP’lerde büyük bir değişiklik gördü. Bunların arasında şef, zengin parçacıklar ve bilgi panelleri gibi kullanıcı dostu özellikleri içerir.
RankBrain
2015 yılında tanıtılan RankBrain, en önemli üçüncü sıralama faktörü olarak kabul edilir. Bu algoritma gerçekten UX ve SEO’daki çakışmayı vurguladı. RankBrain, kullanıcının sitenizdeki deneyiminden ne kadar keyif aldığını karar vermek için ölçümleri kullanır. Oturum başına sayfalar, organik TO, hemen çıkma oranı ve arama motorunun sitenizin sağladığı UX düzeyini belirleyebileceği süre gibi çeşitli davranış ölçümleri kullanarak.
Ortak Hedefler
SEO’nun sadece arama terimleri sıralamasından uzaklaşmasıyla UX ve SEO’nun ortak hedefleri paylaşmasına yol açmıştır. Her ikisi de kullanıcılara arama sorgularına en iyi yanıtları sağlama hedefini paylaşır. El ele çalışan SEO, kullanıcıyı cevaba ulaştıracaktır. Web sayfasında bir kez UX sorguyu yanıtlar.
UX’yi Etkileyen SEO Uygulamaları
Üstlendiğimiz birçok SEO uygulaması UX’i doğrudan etkiler ve etkiler:
- Resim etiketleri, kullanıcıya yüklenmediğinde resimle ilgili ayrıntılar sağladığından, kullanıcı deneyimi için çok önemlidir.
- Başlıklar, yalnızca okunabilirliği artırmakla kalmaz, aynı zamanda sayfanın yapılandırılmasına da yardımcı oldukları için UX’de de rol oynar.
- İnce içerik, 600 kelimeden fazla kopyanın kullanıcıya daha derinlemesine yanıtlar sağladığı görüldüğü için sayfanın sıralanabilirliğini etkiler.
- Yavaş yükleme sayfası büyük miktarda kullanıcı hayal kırıklığına ve genel olarak kötü kullanıcı deneyimine neden olabileceğinden sayfa hızı önemli bir sıralama faktörüdür.
- Cep telefonları sadece pazar payının% 52,2’sini kurmakla kalmıyor, aynı zamanda 2016’da toplam internet kullanımında masaüstünü de geçti. Bu nedenle mobil uyumlu bir siteye sahip olmak kritik öneme sahiptir.
Sıralamaları Artırmak için UX’den Yararlanma
Yukarıda SEO’nun UX’yi nasıl etkilediğini açıkça gösterdiği gibi, UX’nin SEO sıralamalarını nasıl artırabileceğini anlamak önemlidir.
Stratejilerinizi hizalama
UX ve SEO stratejilerinizin ayrı kulvarlarda değil birlikte çalışmasını sağlamak esastır.
SEO ilkelerine uyacak tasarım
Bu, net bir navigasyon yolu tasarlamaktan, H1 ve H2 başlıklarını en üst düzeye çıkarmaya, odaklanmış ürün adlarına ve açıklamasına sahip olmaya kadar bir dizi öğeyi kapsar. Hem doğal hem de kullanıcı dostu içerik oluşturmanın yanı sıra arama motorlarına da hitap ediyor.
Duyarlı web tasarımı
Akıllı telefon kullanıcılarının sayısı arttırılınca, tüm cihazlar ve platformlar için optimize edilmiş bir siteye sahip olmak mantıklıdır. Sadece size daha geniş bir kitle aralığı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda önemli bir sıralama faktörüdür.
Basit ama etkili navigasyon
Başarılı bir web sitesinin anahtarı basitliktir, bir kullanıcı asla bir sonraki adımını düşünmek zorunda kalmamalıdır. Bu nedenle navigasyon, UX ve sıralama yeteneği içinde çok önemli bir faktördür. Bu daha sonra bir site haritası kullanılarak güçlendirilebilir.
Kalite anahtardır
Google’ın sitenizin kalitesini belirlerken dikkate aldığı birçok tasarım faktörü vardır, navigasyon bunlardan sadece biridir. Google ayrıca içeriğin alaka düzeyini, sayfa düzenini, dahili bağlantı yapısını, hızı ve içerik benzersizliğini değerlendirir.
Çevrimiçi dünya, trendlerin ve en iyi uygulamaların sürekli geliştiği ve büyüdüğü çok hızlı bir yerdir. Ya onunla büyür ve stratejilerinizi buna göre uyarlarsınız ya da geride kalırsınız. UX’nin çevrimiçi görünürlüğü başarıyla artırmak ve dönüşüm oranınızı artırmak için sağlam bir SEO stratejisinin kökeninde olması gerekir.