Teknik SEO ile devam
Teknik SEO, bir web sitesinin ön ucunun arkasında oturan çok çeşitli öğeleri kapsar. Bunların tümü, kullanıcıya mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için birlikte çalışan gezinme, içerik bulma ve sunucu tarafı optimizasyonunu artırmaya yardımcı olur.
XML Site Harita.txt ları, robotlar, dosya, içeriği http’den HTTPS’ye dahili bağlantı ve geçiş yoluyla birbirine bağlayan dahil olmak üzere teknik SEO kontrol listemizin 1. Bu alanları ve bu gönderide kapsananları kapsamak, iyi optimize edilmiş ve kullanıcı dostu bir web sitesine yolculuğunuza devam etmenize yardımcı olacaktır.
Teknik SEO kontrol listemizin ikinci bölümünde şunları görüyoruz:
Bozuk bağlantıları denetleme
Kopuk bağlantılar nelerdir?
Kopuk bağlantılar ya da olabilir; web sitenizde yer yapan içeriğe bağlantılar. Bunlar dahili bağlantılar veya başka bir web sitesine bağlantılar olabilir. Bunlar dış bağlantılar.
Arama motorları bağlantılara bakın; hem iç hem de dış, “kalite oyu” olarak. Çok fazla kopuk bağlantı, hem kullanıcı hem de arama motoru açısından sitenin performansını olumsuz etkileyebilir.
Neden bozuk bağlantıları düzeltmeniz gerekiyor?
Bozuk bağlantıları çözmek, kullanıcının bir web sitesiyle ilgili deneyimlerini artırabilir. İçeriğin taşındığını (veya kaldırıldığını) bilmeleri gerekmez. Sonuçta, bilgi arıyorlar veya dönüştürmek istiyorlar.
Bozuk bir bağlantıyı düzeltmek, bir yönlendirme eklemeniz gerekeceği anlamına gelir; bu bir sonraki noktada ele alınmıştır.
Web sitemde bozuk bağlantıları nasıl bulabilirim?
Bir web sitesinde bozuk bağlantıları bulmak için kullanılabilecek bir dizi araç vardır. Sitenize bağlıysa Google Search Console (GSC) veya Bing Web Yöneticisi Araçları başlamak için iyi bir yerdir. Bunlar hem ücretsiz araçlardır hem de arama motorlarının sitenizi nasıl gördüğünü görmenizi sağlar. Ayrıca çok sayıda başka bilgi de sağlarlar.
Ücretsiz olan başka araçlar da var, ancak ücretli araçlara da bakabilirsiniz. Kırık bağlantılardan daha fazlasını kapsayan ek içgörü arıyorsanız, SEMRush, Ahrefs ve Moz daha popüler araçlardan bazılarıdır.
Yönlendirmelerinizi kontrol edin
Yönlendirmeler nedir?
Yeniden yönlendirme, bir kullanıcıyı bir URL’den (Tekdüzen Kaynak Konum Belirleyicisi) diğerine gönderen basit bir işlevdir. Bunlar genellikle sayfaların kaldırıldığı veya değiştirildiği bir web sitesinde kurulur, böylece kullanıcı (veya arama motoru) genellikle 404 sayfa gibi bir çıkmaza düşmez.
Yeniden yönlendirme türleri
Dikkat edilmesi gereken 3 tür yönlendirme vardır:
301 – Kalıcı bir yönlendirme. Kullanıcının yönlendirildiği sayfa artık bu değil ve asla geri gelmeyecek.
302 – Bir 302 artık “Bulundu” anlamına geliyor. Sayfa şu anda bir kullanıcı tarafından kullanılamıyor, ancak geri gelecek. Kullanıcı yeni sayfaya yönlendirilir, ancak arama motorları eski URL’yi aynı tutar.
307 – Geçici bir yönlendirme. Bu, 302 yanıt kodunun manevi halefidir, ancak özünde, bir kullanıcının perspektifinden gerçek bir fark yoktur.
Neden yönlendirmeye ihtiyacınız var?
Bir kullanıcının yolculuğunun kesintiye uğramamasını ve web sitenizde istenen içeriği bulabilmesini sağlamak için yönlendirme gereklidir.
Hiçbir yeniden yönlendirme kullanılmazsa ve içerik taşınmışsa (veya kaldırılmışsa), kullanıcının bulunamayan bir 404 sayfasına çarpması olasıdır. 404’ler doğal olarak oluşur, ancak içeriğin kaybolması ve bir şekilde değiştirilmemesi yoluyla oluşturulan çok fazla 404, bir sitenin performansına zarar vericidir. Bunlar, kullanıcıların “sıçrama” olarak da bilinen siteden ayrılmasına neden olacaktır.
Bir kullanıcının veya arama motorinin yönlendirildiği içeriğin artık erişilemeyen sayfayla ilgili olduğundan emin olmanız gerekir.
Bu bir “hizmet” ise, örneğin, kullanıcı benzer bir “hizmet” sayfasına yönlendirilmelidir. Bu mümkün değilse, bir kategori açılış sayfasına yönlendirilmelidir. Bu, mevcut tüm hizmetleri özetleyen bir sayfadır, böylece kullanıcı daha sonra nereye gideceğine dair bilinçli bir karar verebilir.
Yönlendirmelerinizi gözden geçirme
Bir web sitesine yönlendirme eklemeye baktığınızda, yönlendirme zincirlerini de kontrol etmeniz gerekir. Bunların mümkün olduğunca ortadan kaldırılması gerekiyor. Bunun nedeni, her “atlama” dan sonra, bağlantı özsermayesinin ilk yeniden yönlendirmeden sonra kaybolmaya başlamasıdır.
Yönlendirme zincirleri nedir?
Bunlar, bir URL’den diğerine ulaşmak için birden fazla yönlendirme olduğunda gerçekleşir. Bu, bir URL başka bir sayfaya yönlendirildiğinde gerçekleşir, ardından üçüncü bir sayfaya yönlendirmek için ikinci sayfaya başka bir yönlendirme eklenir.
İşte bir örnek
Sayfa A > Sayfa B > Sayfa C
Bu durumda, “zincir”i kaldırmak için “Sayfa A”dan “Sayfa B” ye yönlendirmeyi kaldırmak en iyisidir. Daha sonra “Sayfa B” den “Sayfa C” ye yeni bir yönlendirme oluşturmanız gerekir.
Güncelleştirme şimdi şöyle görünmelidir
Sayfa A > Sayfa C
Sayfa B > Sayfa C
Bu, Sayfa A’daki herhangi bir yetkinin doğrudan C Sayfasına geçirilmesini ve ekstra atlama yoluyla kaybolmamasını sağlar.
Sayfa B tarafından oluşturulan yetki de Sayfa C’ye aktarılacaktır
Yapılandırılmış verilerinizi denetleme
Yapılandırılmış veri nedir?
Yapılandırılmış veriler bir dizi biçimde gelir. Bunlar JSON-LD (Bağlantılı Veriler için JavaScript Nesne Gösterimi), Microdata ve RDFa ‘yı (Özniteliklerde Kaynak Açıklama Çerçevesi) içerir ve Şema biçimlendirmesi’ni kullanmaktadır.
JSON-LD, hem Google’ın hem de Bing’in veri okumak için kullandığı önerilen formattır.
Bu, bir sayfaya veya web sitesine ek bilgi ekler. Bu, çalışma saatlerini, fiyatlandırmayı ve inceleme derecelendirmelerini içerebilir ve arama motorları tarafından arama sonuçlarında ek bilgi sağlamak için kullanılır. Bu, kullanıcıların web sitenize tıklamadan önce daha bilinçli bir seçim yapmalarına yardımcı olabilir.
Ekstra ipucu: Yapılandırılmış veri işaretlemesi oluştururken, kodun doğrudan web sitenizin HTML’sine eklenmesi gerekir. Bu, örneğin Google Etiket Yöneticisi (GTM) aracılığıyla yapılamaz, çünkü sayfa tarandığında yüklenmez.
Yapılandırılmış verilere neden ihtiyacınız var?
İşletmeniz, web sitenizdeki içerik (makaleler veya bloglar) ve sunulan ürünler/hizmetler hakkında çok fazla bilgi sağlamak, kullanıcıların web sitenize tıklamadan önce bilinçli bir seçim yapmalarına yardımcı olur.
Hatırlanması gereken önemli şey, saha dışı eylemlere de yardımcı olabileceğidir. Web sitenizdeki yapılandırılmış veriler, örneğin Google Benim İşletmem (GMB) listenizdeki bilgilerin doğrulanmasına yardımcı olabilir. GMB sayfanız ile web siteniz arasında bir bağlantı sağlar.
Ayrıca, kazançlı “Konum 0” kullanıcı sorgularına yanıtlar sağlayarak. Bu, genel görünürlüğünüzü ve güveninizi artırır. Ayrıca otoritenizi oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Not: Yapılandırılmış verilerin web sitenizde uygulanmasının arama varlığınızı artıracağının garantisi yoktur, ancak şansınızı artıracaktır. Ek bilgilerin nasıl ve hangi ek bilgilerin gösterileceğini belirleyen bir dizi faktör vardır.
Yapılandırılmış veriler neye benziyor?
Kuruluş Şeması Örneği
JSON-LD önerilen biçim olduğundan, aşağıdaki örnekte “Kuruluş” işaretlemesi örneği gösterilmektedir
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Organization",
"name": "Fifteen",
"alternateName": "Fifteen Design",
"url": "https://www.fifteendesign.co.uk/",
"logo": "https://www.fifteendesign.co.uk/wp-content/themes/fifteendesign/assets/img/fifteen-logo-square.png"
}
Bu, işletmenin yanı sıra farklı departmanların iletişim numaralarıyla daha da geliştirilebilir.
LocalBusiness Şeması Örneği
Burada, Fifteen için “LocalBusiness” şema işaretlemesinin bir örneği verilmiştir. Bu, iş adresini bulmak isteyen kullanıcıları desteklemeye yardımcı olur ve GMB listesini tetikleme olasılığı yüksektir – bir kullanıcı sorgusuna dayanarak.
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "LocalBusiness",
"name": "Fifteen",
"image": "https://www.fifteendesign.co.uk/wp-content/themes/fifteendesign/assets/img/fifteen-logo-square.png",
"@id": "https://www.fifteendesign.co.uk/",
"url": "https://www.fifteendesign.co.uk/",
"telephone": "0115 828 1835",
"priceRange": "££-£££",
"address": {
"@type": "PostalAddress",
"streetAddress": "Media House",
"addressLocality": "Nottingham",
"postalCode": "NG9 2RS",
"addressCountry": "GB"
},
"geo": {
"@type": "GeoCoordinates",
"latitude": 52.92794,
"longitude": -1.1978960000000143
},
"openingHoursSpecification": ({
"@type": "OpeningHoursSpecification",
"dayOfWeek": (
"Monday",
"Tuesday",
"Wednesday",
"Thursday"
),
"opens": "09:00",
"closes": "17:30"
},{
"@type": "OpeningHoursSpecification",
"dayOfWeek": "Friday",
"opens": "09:00",
"closes": "17:00"
}),
"sameAs": (
"https://www.facebook.com/FifteenDesign",
"https://twitter.com/fifteenagency",
"https://www.instagram.com/fifteenagency/",
"https://www.youtube.com/user/fifteendesign",
"https://www.linkedin.com/company/fifteen-design"
)
}
Bu, bir harita, alternatif işletme adları içerecek şekilde geliştirilebilir; bu nedenle Onbeş diğer kullanıcı sorguları, çok iş konumları ve daha fazlası için görünebilir. Şema yapılandırılmış veriler istediğiniz kadar esnek olabilir
Temiz url yapısı oluşturma
Temiz URL yapısı nedir?
Temiz URL’lerin anlamsal URL’ler, RESTful URL’ler, kullanıcı dostu URL’ler veya arama motoru dostu URL’ler dahil olmak üzere birçok farklı adı vardır, ancak işlevleri aynıdır.
Kirli bir URL’nin aksine, parametrelerden veya sorgu dizesinden ve dosya uzantılarından arındırılmış daha açıklayıcı, hatırlanması kolay bir form alırlar.
Bu, PDF’ler, Word belgeleri, Excel dosyaları gibi kullanıcı dostu dosyaları değil, web sayfasını oluşturmak için kullanılan içerik dosyalarının daha fazlasını içerir.
“Sümüklübölük” URL’nin okunabilir kısmıdır. “Sümüklüböyle”, URL’nin web sitesinin etki alanından sonraki kısmıdır.
Temiz URL örneği
https://www.fifteendesign.co.uk/digital-marketing/seo/
Bu açıklayıcıdır ve kullanıcıya (ve arama motoruna) içeriğin web sitesinde nerede oturduğunu ve aynı zamanda sayfadaki içeriğin konusunu anlamasını sağlar.
Bu aynı zamanda kullanılabilirlik ve erişilebilirlik açısından da avantajlar ekledi.
Kirli URL örneği
https:://www.fifteendesign.co.uk/products?category=12&pid=25
Kullanıcı açısından bakıldığında, bu sayfanın içeriğinin ne olduğunu bilmiyorlar. Sonuçta, her ikisi de kullanıcıyı aynı içeriğe götürür.
Kolay hatırlanmaz, kullanıcı dostu değildir.
Arama motorları açısından, sayfa da diğerleri gibi taranır ve dizine eklenir. Kullanıcı ilgili bir sorguyu aradığında, sayfa görüntülenir.
Bir rakiple eşit olan her şey, temiz bir URL’nin kirli bir URL’den daha yüksek sırada yer alma olasılığı yüksektir.
Seo için temiz bir URL neden önemlidir?
Web siteniz için temiz bir URL yapısı kullanmak için birkaç neden vardır, ancak işte en iyi 5’imiz
- Sayfayla ilgili anahtar sözcükleri içerir
- Bir URL ne kadar kısa, daha açıklayıcıysa o kadar iyidir
- Ürünler/Servis kolayca kategorize edilir
- Topikal yetki oluşturma
- Sitenizi geleceğe yönelik olarak kanıtla
Bing’e değişiklik gönderme
Bölüm 1’de “Değişiklikleri Google’a gönderme” bölümünü ele aldıktan sonra, şimdi Bing’e nasıl değişiklik gönderebileceğimize bakıyoruz
Son yazıda kısaca belirtildiği gibi, Bing ayrıca Yahoo!, AOL, DuckDuckGo ve Ecosia dahil olmak üzere (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) diğer arama motorları için sonuçlar sağlar. Her biri web sitenizin içeriğini bulmak ve keşfetmek için farklı bir yoldur, bu yüzden Bing göz ardı edilmemelidir.
Bing’e değişiklikleri nasıl gönderirsiniz?
Sayfalarınızdan herhangi birinde yaptığınız değişiklikleri Bing’e göndermek için sitenizin Bing Web Yöneticisi Araçları aracılığıyla doğrulandığından emin olmanız gerekir. Bu, web sitenize tek bir HTML satırı ekleyerek Google’a benzer şekilde yapılabilir.
Web sitenizin zaten doğrulanmış olduğunu varsayarsak,
Sitemi Yapılandırma > URL Gönderme
Burada aynı anda birden fazla URL ekleyebilirsiniz. Göndermek istediğiniz her URL’yi yeni bir satıra yapıştırmanız yeterlidir.
Gönderildikten sonra, Bing gezinmeyi önleyecek ve yeni sayfalar kısa süre içinde Bing’in sonuç sayfalarında görünmelidir
Bing’e neden değişiklik göndermelisiniz?
Bing’e yeni veya yoğun olarak güncellenmiş sayfalar göndermek, DOĞRU içeriğin SPP’lerde (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) sunulmasını sağladığından, yapılması iyi bir şeydir.
İçerik güncel değilse, bir kullanıcı SERP’lerdeki bağlantıyı tıkladığında ve beklediğinden farklı olduğunu bulduğunda, sitenizden sıçrama olasılığı yüksektir. Bing’in gözünde bu, içeriğin kullanıcı aramasıyla alakalı olmadığını gösterir, bu nedenle sıralamayı kaybetme olasılığınız yüksektir.
Kullanıcının bakış açısından, güvenilir bir bilgi kaynağı olarak sitenize olan güvenlerini kaybedecekleri için bir marka itibarına zarar verebilir.
Bu nedenle, Bing’in sayfalarınızı yeniden birleştirmesini beklemek yerine, içeriğinizi güncel tutmak için bunları kendiniz göndermek en iyisidir.
Seo stratejiniz için Yerel’den teknik, sosyal yardım ve bağlantı oluşturmaya kadar herhangi bir yardıma ihtiyacınız varsa, bugün Fifteen’in uzmanlarıyla iletişime geçin.