Çok sayıda web sitesi sahibi, insanların istediklerine o kadar odaklanmıştır ki, interneti bu kadar başarılı kılan şeyin temellerini gözden kaçırırlar – web sitesi hızı. Bazı işletme sahipleri muazzam grafik öğeler, sunumlar ve müzik ile gelişmiş kullanıcı arabirimleri (UI) oluştururken, müşterileri yavaş yükleme süreleri nedeniyle sitelerini terk eder. Bunun senin başına gelmesine izin ver.
Google, web’deki her ürün için hıza takıntılı olduklarını da açıkça belirtmiş. Matt Cutts (Google’ın eski webspam başkanı), Google’ın hızlı sayfa yükleme hızlarını iyi bir sıralama kriteri olarak gördüğünü herkese açık bir şekilde ortaya koydu.
Ancak Google, web sayfalarını hızlandırmak için bu web sitesi sahiplerinin içeriklerinin kalitesinden veya ilgisiyle ilgili olarak fedakarlık yapmamaları gerektiğinin altını çizdi.
Bu nedenle, ekipler web sayfalarının web sitelerinin Google’da iyi sıralanabilmesi için yeterince hızlı yüklenmesini sağlamalıdır. Artan sıralamalar, işletmeler için kritik öneme sahip organik trafikte bir artışa neden oluyor.
Bir web sitesinin sayfa hızının optimizasyonu, herhangi bir web sitesi sahibi için en önemli endişe kaynağı olmalıdır. Sitenizin hızı SEO’sunu (arama motoru optimizasyonu) ve hemen çıkma oranını önemli ölçüde etkiler. Hemen çıkma oranları, web sitenizdeki sıfır saniye uzunluğundaki tek sayfalı oturumların sayısının toplam sayfa oturumu sayısına bölünmesiyle elde edilir. Gördüğünüz gibi, sıfır saniye sayfa ziyaretlerinin büyük bir yüzdesi, ziyaretçilerin ayrılmadan önce sitenizin tamamen yüklenmesini beklemediğini gösterir.
Google, web sitenizin sayfa optimizasyon hızının sektör standardıyla karşılaştırıldığında nasıl olduğunu incelemenize yardımcı olan bir PageSpeed Insights hizmeti sunar. Google’ın SEO amacıyla sayfa sıralamasını nasıl hesapladığını etkileyen sonuçlar olduğu için diğer araçların (web sunucunuz tarafından sunulanlar gibi) ne önerdiği fark etmez.
Sayfanızın yükleme hızını en iyi duruma getirmek için aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmalısınız:
- En iyi duruma getirilmiş olmayan görüntüler
- Dosya boyutlandırma azaltma
- Web sunucusunun etkinliği
- Flash gibi uygulamaların kullanımı
- Aşırı karmaşık temalar ve tasarımlar
- Başka bir web sitesinden çıkarılan videolar gibi gömülü ortamlar
- Widget’lara yoğun güven
Yukarıdakilerin tümü sayfanızın hızına, özellikle gömülü medyaya ve rakipsiz fotoğraflara zarar verebilir. Ev sahipliği yaptığınız yerlerde, tüm ana bilgisayarlar eşit hale getirmediğinden web siteniz de önemlidir. Ucuz web barındırma performans açısından maliyetli olabilir.
Birçok kişi telefonlarını öncelikle web’de gezinmek için kullandığından, mobil sayfa optimizasyonu kritik öneme sahiptir. SEO sıralamaları söz konusu olduğunda mobil sayfaların masaüstü sayfalarından belirgin bir şekilde ele alındığından unutmayın. Sitenizdeki mobil sayfalar, ana sitenin SEO derecelendirmesini otomatik olarak devralmaz. Mobil cihazlarda arama yapanlar, ana web sitesinin sayfa hızından ziyade sitenin mobil sayfa hızına göre masaüstü bilgisayarlarda arama yapan kullanıcılardan ayrı olarak sayfa sırasına sahiptir.
Bu, web sitesi sahiplerinin mobil arama kullanımı katlanarak genişlemeye devam ettiği için mobil sitelerinin hızına en az onun kadar (daha fazla olmasa da) dikkat etmeleri gerektiği anlamına gelir, tüketicilerin göz açıp kapayıncaya kadar bilgi talebi de artar. Arayanlar hızlı bir memnuniyet bekler ve mobil web sitenizin sayfaları bu beklentiyi karşılayacak şekilde optimize edilmelidir.
Bu mobil optimizasyon kriterleri yeni değildir. Google, 2016 yılında mobil yanıt verme cezaları uyguladı, ancak birçok işletme SEO’nun bu kritik yönünü göz ardı etmeye devam etti. Yukarıda açıklanan tüm yönler, masaüstü sürümü için olduğu gibi sitenizin mobil sürümü için de eşit derecede önemlidir. Gerçekten de, mobil sitenizin temasını veya görünümünü değiştirmek performans iyileştirmesi için kritik olabilir.
Önemli olan tek sayfa performansı optimizasyonu testi Google’ın PageSpeed Insights’ıdır. Bu testte, tüm sayfalarınızın yeşil olmasını istersiniz. İyi haber şu ki, Google sayfalarınızın bu testte neden kötü performans gösterdiğini açıklayacak, ancak performansı artırma konusunda hiçbir rehberlik sunmayacak.
Google’ın amacı, aramalara mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunmaktır. Bu, doğru ve zamanında bilgi vermeyi gerektirir. Ancak, internet behemoth ziyaretçilerin bir web sitesinin yüklenmesini bekleme olasılığının düşük olduğunu anlıyor. Sayfanın geri kalanı yüklenirken kullanıcının bakması için herhangi bir şeyin yüklenmesi kritik olabilir.
Web sitesi hızı, bir ziyaretçinin bir web sitesi ve işletme hakkındaki ilk izlenimine katkıda bulunur. Geliştiriciler ve testçiler, birden fazla özellik, bilgi ve işlev ekleyerek bir web sitesini estetik açıdan keyifli ve işlevsel hale getirmeyi amaçlamaktadır. Ancak, bu özellikler veya materyal düzgün bir şekilde optimize edilirse, web sitesinin hızı zarar görebilir.
Bir web sitesinin yüklenme hızı herhangi bir ziyaretçi için kritik öneme sahiptir. Araştırmaya göre tüketicilerin %47’si bir web sayfasının yüklenmesi için iki saniyeden fazla beklemiyor.
Hız, müşteri deneyimi için kritik öneme sahiptir, hatta e-ticaret web siteleri için daha da önemlidir, çünkü gecikmenin her saniyesi onlara milyonlara mal olabilir. Bu makalede, web sitesi performansının neden kritik olduğu ve web sitesi hız optimizasyonunun neden kritik olduğu anlatılmaktadır.
Hızlı sayfa yüklemesi olağanüstü bir kullanıcı deneyimi sunar
Daha önce de belirtildiği gibi, bir müşteri veya ziyaretçi bir web sitesini ilk ziyaret ettiğinde, hızlı bir şekilde (3 saniye içinde) yüklenmesini beklerler. İlk izlenimin çevrimiçi faaliyet gösteren firmalar için kritik öneme sahip olduğunu unutmayın. Web’de, hızın izleyicilerin bir şirketi nasıl algıladığı üzerinde önemli bir etkisi vardır.
Daha hızlı bir web sitesini daha güvenilir ve yetkin olarak görmek doğal bir insan eğilimidir. Öte yandan, yavaş bir web sitesi kullanıcılar için en sinir bozucudur. Çoğu kullanıcı hemen ayrılır ve ihtiyaçlarına uygun diğer, daha hızlı web sitelerine göz atmayı seçer. Kötü bir izlenimi tersine çevirmek oldukça zor olabilir.
Ayrıca, Kissmetrics araştırmasına göre, tüketicilerin% 40’ı yüklenmesi üç saniyeden fazla sürerse bir web sitesinden tamamen çıkar. Bu nedenle, ilk kez ziyaret edenlere olağanüstü bir kullanıcı deneyimi sağlamak için, bir web sitesi her açıldığında hızlı bir şekilde yüklenmelidir.
Dönüşümler hızdan etkilenir.
Google’ın yüklenmesi aşırı zaman alan web sitelerini cezalandırdığını unutmayın. Daha da önemlisi, müşteriler veya ziyaretçiler bu tür siteleri ziyaret etmeyi durdurur veya sayfaların işlenmesi aşırı miktarda zaman alırsa zıplayabilir. Sonuç olarak, potansiyel müşteriler ve gelir kaybolur.
Bu özellikle e-ticaret web siteleri için geçerlidir. Bir saniyelik gecikme, dönüşümde %7’lik bir azalmaya neden olur. Örneğin, bir e-ticaret sitesi günde 50.000 $ kazanıyorsa, bir saniyelik gecikme her yıl neredeyse 1,28 milyon abd doları gelir kaybına neden olabilir.
Hızlı bir web sitesi, işletmelerin çevrimiçi olarak başarılı olması için pazarlık edilemez bir gerekliliktir. Hızlı yüklenen bir web sitesi, olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlar ve müşterilerle kalıcı bir olumlu izlenim oluşturulmasına katkıda bulunur. Sonuç olarak, sayfa yükleme hızını en üst düzeye çıkarmak herhangi bir web sitesi geliştiricisi veya test cihazı için kritik öneme sahiptir. Google deniz feneri hızı hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.