Bazı şirketler, yeni bir web sitesi için arama motoru optimizasyonu için mevcut bilgi miktarından bunalmış olabilir. Deneyimli bir şirket içi SEO’yu veya danışmanı desteklemezlerse de çok az şey yapabilirler. Arama motoru optimizasyonu (SEO) öğrenme yeteneğiniz yalnızca fikirleri uygulamaya koyma ve test etme isteğinizle aşılırsa, bu kılavuzdan en iyi şekilde faydalanırsınız. Bugün, bir uzman işe almaya gücünüz yetmse bile web sitenizin SEO’sunu iyi bir başlangıç yapmak için yapabileceğiniz bazı temel şeylere bakacağız.
Bu kılavuz, web sitenize nitelikli trafik yönlendirebilecek, site arama motorunuzu kolay hale getirebilecek, bağlantılar oluşturabilecek ve sitenizin benzersiz değerini tanıtabilecek terimleri ve ifadeleri (anahtar kelimeler) tanımlamaktan SEO’nun tüm önemli yönlerini kapsayacaktır.
Arama motoru optimizasyonu dünyası karmaşık ve sürekli değişiyor, ancak temelleri anlamak kolaydır ve SEO’nun net bir şekilde anlaşılması bile büyük bir fark yaratacaktır. Ücretsiz SEO eğitimi, bunun gibi kılavuzlar da dahil olmak üzere tüm internette bulunabilir. Bu deneyimi biraz pratikle birleştirdiğinizde, uzman bir SEO olma yolunda iyi bir yol alacaksınız.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) nedir?
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), optimizasyon yöntemini ifade eden bir kavramdır. Organik arama motoru listeleri aracılığıyla bir web sitesine kaliteli trafik yönlendirmeyi amaçlayan tüm uygulamalar SEO’dur. Şirketiniz için son derece önemli olan ziyaretçiler “kaliteli trafik” olarak adlandırılır.
SEO neden bu kadar önemli?
Arama motoru optimizasyonu (SEO), web sitenize nitelikli ziyaretçilerin bulunmasına yardımcı olur. Bu olmadan, web siteleri fark edilmeden gidebilir veya yanlış kişiler tarafından keşfedilebilir. SEO, web sayfalarını internette yönlendirerek herhangi bir dijital pazarlama stratejisinin ayrılmaz bir bileşeni haline getirir. Ayrıca, SEO’nun bir dizi ek avantajı vardır.
Hala emin değilseniz, arama motorunuzu optimize etmeye başlamak için aşağıdaki ek faktörleri göz önünde bulundurun:
Kullanıcılar, arama motorlarına güvenerek doğru bilgi. Kullanıcılar, web sitenizi üst sıralarda yer alması durumunda güvenilir bir kaynak olarak görebilir.
Genel kural, web sitenizin derecelendirmesi ne kadar yüksekse, daha fazla tıklama ve trafik olacak.
Yatırım Getirisi (YATıRıM Getirisi) – SEO, müşteri adayları oluşturmanın düşük maliyetli bir yoludur. SEA, genel olarak tıklama başına ödeme gibi, kısa vadeli, pahalı trafik sürüş çözümleri sunar. Öte yandan, SEO, uygun turistleri web sitenize çekmek için düşük maliyetli, uzun vadeli bir strateji olabilir.
Müşteri İçgörüleri – Anahtar kelime analizi gibi SEO uygulamaları müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olacaktır. Hedef grubunuzu belirlemenize, arzularını değerlendirmenize ve gereksinimlerini anlamanıza yardımcı olacaktır.
Marka – SEO, daha sağlam bir çevrimiçi marka kimliği oluşturmaya yardımcı olur ve kullanıcı deneyimini ve sonuç olarak marka imajını geliştirir.
Web Sitenizin SEO’sunu Doğru Ayakla Başlatın!
Yerinde SEO’nun Temelleri
Sayfanızda, arama motoru optimizasyonu için en alakalı öğelerden bazılarını bulabilirsiniz. Bağlantı oluşturma hakkında çok şey öğrenmiş olabilirsiniz (bir dakika içinde ulaşacağız), ancak yerinde arama optimizasyonu olmadan bağlantı oluşturma etkisiz olacaktır. Ana sayfa da dahil olmak üzere web sitenizin ana sayfalarının her birinde, aşağıda belirtilen en az yerinde optimizasyon öğelerini eklemelisiniz.
Müşterilerin ne aradığını öğrenin.
Müşterilerinizin ne aradığını bilmiyorsanız web sitenizi özelleştiremezsiniz. Bunu yapmak için hangi formu kullanıyorsun? Başlamanın en iyi yolu sağduyudur.
Londra, İngiltere’de bir otelin sahibi olduğunuzu varsayalım. Müşterilerinizin “Londra’daki oteller”, “Londra’da kalacak yerler” ve “Londra’da konaklama” gibi şeyler aradığını öğrenmek için dahi olmaya gerek yok. Müşterilerinizin ne arayabileceğini göz önünde bulundurun ve başka bir şey yapmadan önce önerilerinizi bir not defterine not edin. Ayrıca onlara yaklaşabilir ve doğrudan sorgulayabilirsiniz.
Yerinde Optimizasyon
Başlamadan önce, aşağıdaki SEO bileşenlerinden herhangi birini kullanarak aşırıya kaçmamanız gerektiğini unutmayın. Sayfalarınızı anahtar kelimelerle doldurmaya özenebilirsiniz, ancak hedef bu değildir. Gerçekten de Google, çok fazla anahtar kelimeyi tek bir sayfaya sıkıştıran web sitelerini cezalandıran aşırı optimizasyon cezası getirdi. Bu nedenle, anahtar kelime optimizasyonu söz konusu olduğunda, basit tutun: web sitenizdeki her sayfa için optimize etmek için en fazla beş anahtar kelime veya anahtar kelime öbeği bulabilirsiniz.
İlgi Çekici Anahtar Kelimeler: Anahtar Kelimeleri Sayfalara Dahil Edin
Hangi anahtar kelimeleri sıralamak istediğinizi öğrenmek, herhangi bir SEO stratejisindeki ilk hamledir. Bu anahtar kelimeleri bilmiyorsanız web sitenizi arama motorları için optimize edemezsiniz. Anahtar kelime analizi, bir şirket için hangi anahtar kelimelerin gerekli olduğuna karar verme işlemidir.
Anahtar Kelime Stratejiniz, Anahtar Kelime Analizi sürecinde öğrendiğiniz anahtar kelimeleri nasıl kullanmayı beklediğinizi özetler. Bu, bir sayfanın hangi anahtar kelimeler için derecelendirilmesi gerektiğine karar vermede arama motorlarına yardımcı olur. Anahtar kelimeleri, alaka düzeylerine göre sayfalarla eşleştirerek başlarsınız. Benzer anlamlara sahip bir anahtar kelime grubunu hedeflemek istiyorsanız, bunları aynı listeye eşleyin. Yüksek hacimli anahtar kelimelerin web sitenizdeki yüksek kaliteli sayfalarla eşlenmesi gerektiği gerçeğini göz önünde bulundurun. Ana sayfanız, iyi tasarlanmış bir web sitesinin olağanüstü bir örneğidir. Belirli sitelere anahtar kelimeler ayırdıktan sonra, anahtar kelimelerin tek tek sayfalarda nerede görüneceğini belirlemeniz gerekir. Çok az malzeme içeren sayfalar, genel bir kural olarak yalnızca bir veya iki anahtar kelime için tasarlanabilir. Çok fazla içeriğe sahip sayfalar, 500’den fazla kelime söyleyin, ayrıca optimize edilmiş 5 ila 10 anahtar kelimeye sahip olacaktır.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) rekabetçi olsa da, web sitenize uzun süreli trafik sürmenin en başarılı yolu olmaya devam ediyor. Ayrıca, SEO ile uyumlu olduğunuz sürece, web sitenizi arama için optimize etmek için sarf ettiğiniz çabalar zamanla birikir ve daha fazla trafik elde etmenize yardımcı olur.
Bunu gerçekleştirmek için başarılı temel SEO’nun beş adımını izlemeyi unutmayın:
- Arama trafiği için çok fazla potansiyele sahip anahtar kelimeler bulun.
- Hem arama motorları hem de kullanıcılar için tasarlanmış siteler oluşturun.
- Hem botların hem de insanların web sitenize erişebildiğinden emin olun.
- Diğer yüksek kaliteli web sitelerinden ilgili bağlantıların sayısını artırın.
- Neyin alakalı olduğunu takip edin.
Bu yöntem, sitenizin zaman içinde otoritesini geliştirmenize yardımcı olacaktır (alan adınızın yetkisini buradan kontrol edebilirsiniz), daha yüksek dönüşüm hacimlerine sahip daha rekabetçi anahtar kelimeler için sıralama yapmanızı sağlar.