“Content Is King”, SEO’nun bir işletme olduğu öncesine dayanan bir SEO sloganıdır ve günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Ancak, terim sık sık yanlış yorumlanır, yanlış dağıtılır veya yanlış tanıtılır ve kötüye kullanıldığında, kampanyanız ve işiniz için kıyamet anlamına gelebilir.
Meselenin özü “içeriğin” ne olduğunu tanımlamaktır. Birçok işletme için, yeni bloglar yayınlamak veya web sitelerinde aylık kelime sayısını artırmak, sıralamalarını, güven akışlarını ve site görünürlüğünü artırmak için yeterli “içerik” oluşturur. Bu doğru olsa da, sadece yüzeyi çiziyor.
Hiçbir şey bir markanın web sitesine yüksek bir arama motoru sıralamasından daha fazla trafik yönlendireçlem. Bu, milyonlarca tüketicinin ürün ve bilgi aramak için arama motorlarına indiği pandemi döneminden daha kritik olmamıştı. SEO yeni normalde kritik olmaya devam edecektir, çünkü birçok tüketicinin keşfetmek ve alışveriş yapmak için dijital platformlara güvenmesi muhtemeldir ve halkla ilişkiler SEO’ya önemli ölçüde katkıda bulunur.
SEO nasıl hala bir Kral
Çeşitli nedenlerden dolayı, bir markanın web sitesindeki orijinal, yüksek kaliteli içerik SEO ve arama sıralamasını önemli ölçüde etkileyebilir. Diğer ilgili içeriğe ve doğal olarak oluşan anahtar kelimelere iç bağlantılar içeren düzenli olarak geliştirilen benzersiz materyal, bir web sitesinin ek arama ifadeleri ve anahtar kelimeler için organik olarak sıralamaya yardımcı olabilir. Ayrıca, sürekli olarak yüksek kaliteli içerik üretmek bazı otoriteler oluşturmaya yardımcı olur ve mükemmel bir bağlantı profili geliştirmenin yolunu lüttur.
Etkileşimi Artırır
Sosyal sitelerde veya blog gönderisinde yapılan bir güncelleme, ziyaretçiyi bir marka veya web sitesiyle etkileşime girmeye ikna eder. İçerik gerçekten olağanüstüyse, insanlar duraklar, emer ve belki de mesajını alır – belki de yorum veya beğeni! İçerik gerçekten şaşırtıcı değilse, insanlar okuyacak, okumayacak ve içerik işe yaramaz hale gelecektir. Gerçekten BÜYÜK içeriğin sadece yeterli malzeme değil, üstün olduğunu unutmayın.
Satışları Artır
Mükemmel içerik, marka bilinirliğinin ve otoritesinin gelişmesine yardımcı olabilir. İşletmeniz için tanıma ve yetki oluşturarak, bu tür malzemeler yeni müşteri adayları ve hatta satışlar oluşturabilir. Etkili içeriğin genellikle satışlardan daha eğitici olduğunu ve müşterilerin doğrudan bir satış mesajı yerine markayla etkileşim kurması için bir fırsat sağladığını unutmayın.
Ürününüzün/Hizmetinizin Değerini Artırın
İçerik çeşitli şekillerde değerli olabilir. Bir ziyaretçinin günlük sorununu çözebileceğiniz veya birine yeni bir şey öğretebileceğiniz durumlardan biri. Değerin parasal değeri olmasa da, markanız için kritik öneme sahiptir. Bu tür bir içerik nasıl yapılacağını video veya web semineri olabilir. Bu değer katar ve buna karşılık markanızın değerini artırır.
Arama motoru algoritmaları tarafından dikkate alınan belirli sıralama sinyallerine odaklanmak, herhangi bir arama motoru optimizasyonu kampanyasına fayda sağlayabilir. Ancak, bir işletme kullanıcı deneyimine ve yararlı amaca öncelik vermek için sitesini geliştirme ve içerik oluşturma yoluyla optimize etmeye odaklanırsa çok daha iyi hizmet verecektir.
Diğer Faktörler:
Google içeriğe doyumsuz aç.
Google, kullanıcılarına erişilebilir en güncel, eğlenceli, yüksek kaliteli, kullanışlı ve eğitici materyalleri sunarak her web sitesinin mümkün olduğunca özgün olmasını istiyor. Neden? Çünkü onlar için gelir sağlıyor.
Google’ın değeri büyük ölçüde kullanıcıların ne tükettiğine karar verme gücünden elde edilir. Google bunu ancak kullanıcıları aramalarıyla hem ilgi çekici hem de alakalı materyallere başarıyla bağlayarak gerçekleştirebilir.
Tüketiciler içeriğe aç.
Tüketiciler yüksek kaliteli bilgi istedikleri için, asla modası geçmez. Bir site veya marka kitlesiyle duygusal veya entelektüel bir akor vurabiliyorsa, içeriği dönüşümden sonra dönüşüme neden olan kancadaki yem haline gelir.
Bir sitenin benzerlikler denizinde öne çıkma yeteneği, yüksek kaliteli içerikle kolaylaştırılıyor. Öte yandan, materyal izleyicileri ile yankılanmazsa veya izleyicilerinden entelektüel veya duygusal bir yanıt alamazsa, bir dönüşüm fırsatını kaçırarak siteyi terk ederler.
Hangi biçimde olursa olsun, kaliteli içerik site kullanıcılarını bir işletme ve web sitesiyle etkileşime girmeye teşvik eder. İnsanlar bilgiden hoşlanırsa, bilgileri tüketir ve hatta paylaşır, beğenir veya tanıtacaktır.
İçerik tüketicilerle etkileşime girdiğinde Google’ın dikkat ettiğinden bahsetmiyorum bile. Nişanlı ziyaretçiler bir web sitesinde daha uzun süre kalır ve sitenin daha fazla yönünü keşfetme olasılığı daha yüksektir. Bu, daha düşük hemen çıkma oranlarına, ortalama sayfa oturumlarının artmasına ve oturum başına önemli ölçüde daha yüksek sayfa puanlarına yol açar ve bunların hepsi organik sıralamaları yönlendiren yakıtın bir kısmına katkıda bulunur.
Diğer web siteleri içerik için doyumsuz bir şekilde aç.
Bu bilgiler tescilli değildir, bu nedenle diğer web siteleri başkaları tarafından oluşturulan yüksek kaliteli içeriklerden pay ister. Bu otorite siteleri SEO’nun değeri ve belirgin bir bağlantı tarafından sağlanan trafiğin bilincindedir.
Bu siteler ayrıca ziyaretçileriyle etkileşime geçmek istiyor, bu nedenle siteleri için bir amaç sağlayan kaliteli materyallere bağlantı vermek doğal bir gelişmedir. Bu, SEO uzmanları tarafından backlink kazanmak olarak kabul edilir ve bir web sitesinin birincil amacı bunları yetkili sitelerden kazanmak olmalıdır.
Çevrimiçi bilgi arama söz konusu olduğunda, çoğu insan görüşlerini ve anlatılarını destekleyen içerik veya veri içeren web sitelerine ve sayfalara göz atmaktadır. Bu, bu çabaları desteklemek için uygun şekilde araştırılmış, değerli ve yüksek kaliteli içerik gerektirir.
İçerik, bir sektörün liderlik konumunun geliştirilmesine yardımcı olur.
Kullanıcılar yüksek arama motoru derecelerini ilginç, değerli ve iyi sunulan bilgilerle ilişkilendirir. Bir web sitesi bir kullanıcının sorusunu yanıtlayabilirse, onlara hemen değer ve bu site üzerinden dönüşüm yolu sağlamıştır.
Etkili içeriğin kümülatif etkileri vardır: Yüksek kaliteli malzemeye ne kadar çok yatırım yaparsanız kitleniz o kadar büyür. Hedef kitleniz büyüdükçe içeriğinizin etkisi de artar. Ve bir kitle ne kadar alakalı malzeme bulursa, o sitenin endüstri ayak izi o kadar büyük gelişir.
İçerik müşteri adayları ve gelir yaratır.
Bir pazarda, yüksek kaliteli içerik tartışma ve marka bilinirliği oluşturur. Belirli bir hizmet veya ürün hakkında tüketici farkındalığının artmasını sağlar ve dönüşümden önce değer sağlar. İyi içerik, bir web sitesi “satılıyor” ne olursa olsun bir satış perdesi olarak işlev görmekle birlikte, tüketicinin bakış açısını alıcıdan işbirlikçiye kaydırarak tam bir bağlantı seviyesi de taşır.
Ayrıca, değerli içerik bir sorunu çözerek veya kullanıcıyı bilmediği bir şey hakkında eğiterek satılan ürüne veya hizmete değer katar. Bir tüketiciyi bir ürünün yararları hakkında eğitmek savaşın yarısıdır; Açık bilgileri olmadan bunu yapmak kazan-kazan durumudur. SEO’nuzu en üst düzeye çıkarmanıza nasıl yardımcı olabileceğimiz hakkında daha fazla şey öğrenmek için hemen bizimle iletişime geçin.