Programatik Reklamlarda Real Time Bidding İle Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşabilirsiniz?

Programatik Reklamlarda Real Time Bidding İle Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşabilirsiniz?

Programatik Reklamcılık Nedir?

Suni zekanın gücüyle, bir tek verilere dayalı olarak milisaniyeler içinde gerçekleşen teklif alt yapılı sistem programatik reklamcılık olarak adlandırılır. Programatik reklamlar, insan sonucu olmaksızın bir tek yazılım sistemi kararlarıyla hareket eder. Programatik reklamcılık, Google’nin hizmetleri içinde yer edinen Ads ve Analytics’le entegre emek harcayarak değişik mecralardan gelen alıcıları tekrardan hedeflemenize olanak tanır. 
Programatik reklamlar, borsa gibidir. Oldukca sayıda talep ve arzın üstünden reklamlar işlem görür. İşlemler, anlık olarak değişiklik izah edebilir. Reklamveren açısından en karlı teklif, otomatikman sistem tarafınca kullanıcıya sunulur. Programatik reklamcılık, günümüzde yeni bir kavram olmasa da geçtiğimiz beş yıl içinde ciddi bir ivme kazanmıştır. eMarketer’in elde etmiş olduğu sonuçlara nazaran ABD başta olmak suretiyle, 2021’e kadar programatik reklamcılık satın alma işlemlerinin %88’lik bir kısmını elde edecek benzer biçimde görünüyor. 

Programatik Reklamcılığın Avantajları

  • Remarketing stratejileri için programatik reklamcılık en karlı modellerden biridir.
  • Gelecek dönem adımlarınız için programatik reklamlar detaylı raporlama sunar. 
  • Hedef kitlenizi yakından tanımanıza olanak sağlar.
  • Bütçenizin daha doğru optimize edilmesine destek verir.
  • Birçok değişik reklam alanından etkili erişim almanızı sağlar.

Programatik Reklamcılığın RTB Satın Alma Biçimi

Real time bidding olarak adlandırılan gerçek zamanlı açık artırma, programatik reklamcılığın içinde yer edinen satım alma davranışlarından biridir. Reklam alanları için öncesinden bir rezervasyon işlemi olabileceği benzer biçimde, kullanıcılar için verimli olduğu kabul edilen reklamlar gösterilir. Bir çok vakit , RTB ve programatik reklamcılık aynı kavramlar olarak düşünülür. Sadece bu iki kavram birbirine benzer olsa da aralarındaki mühim farklardan biri rezervasyon işlemleridir. Programatik reklamcılıkta rezervasyon olmadığı benzer biçimde, RTB’yi ayıran özellikse rezervasyonu satın alma ile birleştirmiş olmasıdır.
Reklamverenler tarafınca sunulan teklifler; konum, kitle, saat benzer biçimde unsurlar dikkate alınarak en yüksek teklifi veren alıcı seçilir. Real time bidding işlemlerinde birçok parametrenin birlikte değerlendiriliyor olması doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru içerikle ulaşmanıza olanak tanır. Ne şekilde mi? 

RTB İle Doğru Hedef Kesime Ulaşmak

Doğru İçerik

Potansiyel müşterilerinizin ilgi alanları neler? Satın alma davranışları hangi ürün yada hizmetle ilgili? Doğru içerikleri belirlemenize destek olacak bu sorular; müşterilerinizin ilgi alanlarını da belirlemenize destek verir. Real time bidding de bu sorulara oldukça kısa saniyeler içinde cevap bularak; müşterilerinizin önceki gezintilerinden yola çıkarak reklamınızın kullanıcıya uygunluğunu ölçer. Reklamınızın kullanıcı aramalarıyla ilgili içerikte olduğu düşünülürse alıcılara vizyonu sağlanır. 

Doğru Süre

Birçok sistemde olduğu benzer biçimde; RTB’de en doğru zamanı sizin için optimize eder. Bu aşamada suni zeka, oldukça mühim bir rol oynamaktadır. Teknoloji sistemlerinin son adımı olan makine öğrenmesi ile çalışan suni zekanın entegre olduğu bir öteki sistem olan “Suni Zeka İle E-Mail Pazarlama” hakkında daha çok data için yazımızı ziyaret edebilirsiniz!
Gerçek zamanlı açık artırma ile reklamlar, kullanıcılarınız web sitenizle ilgili arama yaptıkları sırada gösterilir. Böylece reklamlarınız, alıcılarınızın satın alma için araştırma yaptıkları vakit diliminde gösterilmiş olur. Bu da müşterilerin sitenize dönüşüm kıymeti katması anlama gelir. Kullanıcı ilgisinin tavan olduğu seviyede gösterilmesi, gereksiz harcamaların ortadan kalkmasına destek verir. Doğru vakit ile gösterilen RTB reklamları, sunduğunuz ürün ya da hizmete ilgi duyan kişilere ulaşmanızı sağlar.

Doğru Şahıs

Satın alma meydana getirecek kişilerin maddi durumları, demografik yapıları, ilgi alanları ve konumları hedef kitle yapmaya destek verir. Potansiyel alan kişi profilini oluşturan bu bilgiler ile kitle oluşturduğunuzda doğru insanları ağınıza almış olmuş olursunuz. Ürün ya da hizmetinize ilgi duymayan insanoğlu ile bir bağınız kalmaz. RTB, gerçek zamanlı akışıyla kullanıcının bu bilgilerinden yararlanarak izlenme yapar. 
Reklamcılığın yeni devi, gelecek dönem reklam dünyasının en oldukça tercih edilecek reklam modeli programatik reklamcılık ile ilgili daha çok data almak ve web sitenizin dönüşüm oranlarını katlayacak RTB teknojileriyle tanışmak için Setup34 ile iletişime geçebilirsiniz!

Yorum Yap
0 Yorum yapan