Tükeci davranışları incelenirken kuşkusuz en fazlaca dikkate alınan ögelerden biri, kuşaklardır. Bundan dolayı her kuşağın özellikleri birbirinden değişik olduğu şeklinde, dünyaları da bambaşkadır. Bu da normal olarak markaların potansiyel müşterilerinde büyük bir değişim olması anlamına gelir. Günümüzde Y kuşağı, etken tüketiciler sınıfında. Sadece hızla gelen bir Z jenerasyonu var ki, yakın süre içinde reklamcılığın tekrardan yazılmasına sebep olacak. Peki, niçin mi?
Dünya nüfusunun dörtte birini oluşturan Z kuşağı, 1996 ve 2011 yıllarında doğan jenerasyonu kapsıyor. Haliyle günümüzün genç nüfusunu oluşturan bu kitle markaların stratejilerini, pazarlama modüllerini ve daha birçok parametreyi de etkiliyor. Satın alma enerjisini de eline almaya bu kitle için teknoloji, yaşamlarının mihenk taşını oluşturuyor. Bundan dolayı de markalar artık Z kuşağının ilgisini yakından çekebilecek, inovatif yaklaşımlar ardında.
Dijitalleşen Dünyalar
Z kuşağı incelendiğinde, toplumsal medyanın hayatlarının büyük bir kısmını oluşturduğunu kolaylıkla söyleyebiliriz. Dijitalleşen dünyayla başlamış olan bu dönüşümde toplumsal medya kanalları Z kuşağının, kendini rahatça ifade edebildiği ve ulaşmak istedikleri her şeye kolayca ulaşım sağlayabildikleri oldukça mühim bir mecra. Dolayısıyla e-ticaret ve Instagram sayfaları şeklinde birçok çağıl kavram bu dönem için fazlaca daha mühim. Meydana getirilen araştırma da bu detayları destek sunar özellikte. Piper Jaffray’in elde etmiş olduğu verilere bakılırsa bu kuşağın %70’i Instagram ile markaların yeniliklerini takip edebildiğini belirtti. Oldukça yüksek bir kesimi karşılayan bu kitle için, dijital dünya eğer olmazsa olmaz diyebiliriz.
Mizahi İçerikler
Z kuşağının, X ve Y kuşaklarına kıyasla daha mizahi içeriklerden hoşlandığını söyleyebiliriz. Hatta öyleki ki bu kuşağın %61’i gülünç reklamları izlemeyi tercih ediyor. YouTube dünyasıyla da büyüyen bu nesil, %92 oranında Youtube kullanarak kuşağın en fazlaca kullandığı toplumsal platform oluyor. YouTube’nin keyifli dünyasını yakalamak istedikleri reklamlar ise fazlaca daha ilgilerini çekiyor. Markaların içerik kaliteleri üstünde de pozitif yönde bir tesir yaratan YouTube ile ilgili “ Youtube İle Markalar İçerik Standardını Artırıyor” yazımızı da inceleyebilirsiniz!
Müdahale Edilebilir Formatlar
Z kuşağı için kontrolü eline almak da son aşama önemli. Bu nesil; içerikler içinde tercih yapabilmeyi, sıkılmış olduğu süre reklamı kapatabilmeyi ya da fazlaca beğendiğinde tekrardan sayısızca izleyebilme özgürlüğüne haiz olmak istiyor. Bundan dolayı de müdahale edilemeyen reklamlar, Z kuşağı için korkulu bir rüya! İlgileri de oldukça kolay dağılabilen bu jenerasyon için interaktif, seçenekler arasından seçmeli reklam modellerini kullanmak fazlaca daha etkili olabilir. Özetlemek gerekirse Z jenerasyonunun satın alma davranışlarının artmasıyla birlikte, pazarlama stratejilerinize dahil olacaklarını söyleyebiliriz. Şimdiden yaratıcı stratejiler geliştirmenizde yarar var!
Influencer Kesime Olan İlgi
Son olarak Z kuşağının toplumsal medyayla büyümesine paralel, hayatlarında influencerlar bulunduğunu söyleyebiliriz. Instagram, Twitter ve Youtube şeklinde platformlarda kendini tanıtmış ve bir kesime haiz olan toplumsal medya fenomenlerinin kitlesinin %85’den fazlası Z kuşağından oluşuyor. Bu da toplumsal medya fenomenlerinin kuşağa yönelik içerikler üretmesini lüzumlu kılıyor. Influencerlar bu kitleyi çoktan yakalayabildi. Peki ya markalar? Evet, birçok marka influencerlarla çalışmaya, ürün tanıtımlarını gerçekleştirmeye başladı bile. Z kuşağının ilgisini çoğaltmak, markanıza olan itimatı kazanmanız için bu pazarlama yöntemini denemeniz pozitif yönde sonuçlar doğuracaktır.
“ Bir kuşağı idrak etmek, bir periyodu anlamaktır.”
Hemen hemen Z kuşağına yönelik pazarlama stratejilerinizi geliştirmeye başlamadıysanız; hızlarına yetişmekte zorlanabilirsiniz. Sadece telaşlanmayın; Setup34 olarak sizi bu kuşakla buluşturabiliriz. Stratejilerinizi tekrardan yazmak için bizimle iletişime geçin!