Öne çıkan parçacıklar, daha sonra çoğaltabileceğiniz ve tekrar tekrar kullanabileceğiniz yapılandırılmış bir işlem kullanılarak elde edilir. Öne çıkan parçacıklara sahip olmak, en az bir zengin snippet de dahil olmak üzere tüm organik aramaların% 65’i ile SERPS’de size büyük bir avantaj sağlayabilir.
Öne Çıkan Snippet Nedir?
Bilgi panellerinden, masa özelliklerine ve atlıkarıncalardan YouTube’a kadar çok çeşitli öne çıkan parçacıklar ve daha fazlası var. Basit bir ifadeyle, öne çıkan bir snippet, Google’ın SERPS’lerinde widget’lar, içerik özetleri, cevaplar ve görüntüler şeklinde görüntülediği verilerdir.
Ancak Öne Çıkan Parçacıklar Neden Bu Kadar Önemli?
Öne çıkan parçacıklar sürekli büyüyen ve yakın zamanda değişmeyecek gibi görünen bir trenddir. Öne çıkan parçacıklar ‘sıfır konumuna’ oturur ve sitenize en fazla trafiği çekmenin en iyi yoludur.
Rekabetinizi Her Zaman Analiz Edin
SEO’nun çoğu alanına benzer şekilde, rakiplerinizi analiz etmek çok önemlidir. Öne çıkan parçacıklar söz konusu olduğunda daha da fazlası. Bir rakipten öne çıkan bir snippet çalmak için, sahip olduklarını ‘nasıl’ ve ‘neden’ bildiklerini bilmeli ve sonra sizinkini daha da iyi hale getirmelisiniz.
Öne Çıkan Snippet Boşluklarını Bulma
Öne çıkan snippet fırsatlarını keşfetmek için kullanabileceğiniz birçok farklı araç vardır, örneğin SEMrush. Öne çıkan snippet’i kazanabilmek için birinci sayfada zaten sıralamada olmanız gerektiğini unutmayın. SEMRush ile sadece potansiyel fırsatları tanımlamaz, aynı zamanda bunları kazanmak için hedeflemeniz gereken anahtar kelime öbeklerini de gösterir.
Öne Çıkan Snippet’leri Nasıl Elde Edersiniz?
Bu çok ihtiyaç duyulan ters parçacıkları elde etmek için SERPS’i tersine mühendislik yapmanız gerekir. Google, bu en iyi noktaları kimin aldığını belirlemek için yapay zeka ve NLP (Doğal Dil İşleme) kullandıklarını iddia ediyor. Ancak araştırmalar karar sürecinin çok daha mekanik olduğunu gösteriyor. Bunun yerine Google, öne çıkan snippet’e karar vermek için içeriğin anlamsal analizine ve yapısına odaklanıyor.
Google’ın tercih ettiği içerik yapısı noktaları şunlardır:
- ‘Nedir’, ‘En İyi X vs Y’ VEYA ‘Nasıl Yapılır’ gibi sorgular
- Aynı özgün arama sorgusunun H2 veya H3 etiketinde olduğundan emin olun
- Yanıtınıza resim ekleme
- Sorgu 50 kelime içinde cevaplanmalı ve hiçbir zaman 300’den fazla olmamalıdır
Bu yapısal noktalar, arama sorgusu için aşırı optimize etmenize yardımcı olur.
Herhangi bir SEO hack’i gibi, Google algoritmasını sürekli güncellerken en iyi uygulamalar değişebilir. Bu nedenle, seçim ölçütleri değişecek ve bu konum sıfırlarını korumak için yaklaşımınızın güncelleştirilmesi gerekir. Öne çıkan parçacıklar, ücretsiz trafik almanın inanılmaz bir yoludur ve her başarılı SEO stratejisine entegre edilmelidir. Onları almaya çalışmıyorsanız rakipleriniz kesinlikle öyle!
SEO ve önde gelen dijital pazarlama hizmetleriyle sıralamaya nasıl tırmanabileceğiniz hakkında daha fazla şey öğrenmek için bizimle iletişime geçin.