Meta açıklamalar kısa, tatlı ve SEO için harika. Bu küçük sayfa açıklamaları genellikle SEO’ya aşina olmayan insanlar tarafından göz ardı edilir ve sonuç olarak hayati bulunabilirliği kaçırıyor olabilir. Meta açıklamaların ne olduğuna ve sitenizin SEO ve kullanıcı deneyimi için neden bu kadar önemli olduğuna bakacağız.
Meta açıklama nedir?
Meta açıklamalar, arama sonuçlarınızda bulacağınız web sayfalarının kısa açıklamalarıdır. Bu HTML öznitelikleri, kullanıcılara açmak üzere oldukları bağlantı hakkında daha fazla bilgi vermek ve ayrıca web tarayıcıları için önemli bir SEO özelliği olarak işlev görmek için sayfanın kısa bir açıklamasını sağlar.
Meta açıklama ne anlama gelmeli?
Meta açıklama, yazması kolay gibi görünen ancak sınırlı sayıda karakterde çok fazla bilgiye sığmaya çalıştığınızda biraz zor olabilen kısa bir metin satırıdır. Google genellikle meta açıklamaları yaklaşık 160 karakter keserek en az 50 karakter olarak önerilir. Bu parametreler genellikle okunaklı olduğundan, anahtar kelimenizi veya tümceciğinizi içerdiğinden ve bu katı karakter sınırlarına uyduğundan emin olmak için birkaç kez meta yazmayı denemeniz gerekebileceği anlamına gelir.
Meta açıklamayı nasıl yazmalıyım?
Meta’nızı, sayfanızı bir arama sorgusuna yanıt veren kısa, yumruklu metinle tanıtmak için bir yer olarak düşünün. İçeriğiniz, profesyonelliği iletmek ve kullanıcıları bağlantınızı açmaya zorlamak için dilbilgisi açısından doğru olmalıdır. Bu kısa açıklamayı mümkün olduğunca zorlayıcı hale getirin. Şimdi, aşırıya kaç ve clickbait oluştur demiyoruz, ancak bir sorguyu yanıtlayan bir kopya oluşturabilirsiniz.
Örneğin, birisi ‘hızlı kuruyan çimento’ arıyorsa, meta açıklamanızı retorik bir soruyla veya ‘Hızlı bir düzeltme mi arıyorsunuz?’ veya ‘Onarımları kısa sürede gerçekleştirin’ gibi ilgi çekici bir girişle açabilirsiniz.
Okuyucuyu bağladıktan sonra sayfayı kısaca açıklamalı ve maksimum etkinlik için odak anahtar sözcüğünü eklediğinizden emin olmalısınız.
Her meta açıklamanın tüm karakterleri kullanması gerekmediğini hatırlamak önemlidir. Metayı belirli sayfa gereksinimlerine göre uyarlamalısınız. Örneğin, bir ürün listeniz varsa, meta ürünü boyutlar, renk, fiyat ve diğer yararlı bilgiler gibi önemli bilgilerle detaylandırmalıdır.
Metanı kopyalama!
Yinelenen meta açıklamaları bir hayırdır. Mümkün olan her yerde, her sayfa için benzersiz meta açıklamalar oluşturmak ve çalışmak için zaman ayırmalısınız. Bunların, formatınızı veya ses tonunuzu korurken sayfanın konusuna odaklanacak kadar ayrı dünyalar olması gerekmez.
Siteler ayrıca aynı alıntıyı birden fazla sayfada çekebilen otomatik meta açıklamalardan muzdariptir. Meta bilgilerin geliştirme ekibinizle nasıl sıralandırıldığını tartıştığınızdan ve SEO ekibinizle yinelenen meta açıklama endişelerini en iyi şekilde nasıl gidereceklerinizi tartıştığınızdan emin olun.
Meta açıklamalar ve sitenizi SEO için optimize etmenize nasıl yardımcı olabileceğimiz hakkında daha fazla şey öğrenmek istiyorsanız, lütfen bugün bizimle iletişime geçin. Uzman dijital, tasarım ve geliştirme uzmanlarından oluşan çok disiplinli ekibimiz, daha iyi tıklama oranları ve dönüşüm için metanızı güncellemek için hazırdır.