Markaların Kullanıcı Trafiğini Artıran Rehber: Google My Business 

Markaların Kullanıcı Trafiğini Artıran Rehber: Google My Business 

İşletmeniz kolaylıkla bulunabilsin mi istiyorsunuz? Ya da, yakın konumunuzda yer edinen kişilerin aramasında çıkmak mı ? O vakit, günde averaj 3.5 milyar kelime aranan Google’nin, işletmelere civarlarında bulunan kullanıcılara erişme imkanı elde eden Google My Business hizmeti ile tanışmalısınız!

Benim İşletmem: Google My Business Nedir?

Google My Business, işletmenizin Google aramalarında ve haritalarda kolayca yer almasını elde eden; kullanıcılara işletmenizin emek harcama saatleri, adresi ve yorumları şeklinde daha birçok detayın görüntülenmesini elde eden Google hizmetidir. Markanızın hesaplarını yönetmenize destek olan bir yönetim aracıdır. Bu yönetim aracına kayıt olduktan sonrasında işletme bilgilerinizi doğrulayarak; müşterilerinizin sizi kolayca bulmasına olanak tanıyabilirsiniz. Böylece daha ‘’aranabilir’’ olmayı başararak organik yoldan yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bununla beraber haritada yer almanız, müşterilerinizin size daha kolay bir halde ulaşmasını elde edecektir!

İşletmeniz İçin Google My Business Kullanmanın Avantajları

İşletme bilgilerini doğrulamanız daha ustalaşmış görünmenizi sağlar. 

Tüketicilerin; Google Benim İşletmem’deki bilgilerini doğrulayan işletmeleri güvenilir bulma olasılığı, diğer işletmelere göre iki kat daha fazladır. Bundan dolayı işletme bilgilerinizi doğrulamanız; harita, açık adres ve internet sayfası şeklinde bilgilerinizin ulaşılabilir olmasını sağlamanız ustalaşmış bir marka kimliği oluşturmanıza destek sunar. Mahalli SEO sıralamalarında da belirleyici faktörlerden kabul edilen Google My Business ile hizmet bölgenizdeki kişilere bağlanmayı hedefliyorsanız; bilgilerinizi doğrulamanız, güncellemeniz ve optimize etmeniz doğru olacaktır.

Müşterilerinizin işletmenize erişimi kolaylaşır. 

İşletmenizin Google Maps’te görünmesi, adres, telefon, emek harcama saatleri ve web siteniz şeklinde bilgilerinizin bulunması müşterilerin size erişimini kolaylaştırır. Ek olarak bu bilgilere ek olarak, işletmenize ve faaliyetlerinize ilişkin görseller yayınlamanız Google Haritalar’da %42 oranında daha çok yol trafiği almanıza ve web sitenizde %35 daha çok tıklama almanıza olanak tanır. Bu da daha çok kullanıcıya daha kısa sürede erişmenizin bir yoludur.

Marka bilinirliğiniz artar.

Daha görünür olmanız, markanız için bir avantajdır. Google My Business’ta yer edinen kullanıcılar tarafınca meydana getirilen puanlamalar ve yorumların fazla olması, markanızı ön plana çıkaracaktır. Doğru yapacağınız SEO emek harcamaları da üst sıralara çıkmanıza destek olacaktır. Markanızın üst sıralarda yer alması potansiyel alan kişi tabanınızı artırır. Bu da sizi marka bilinirliği daha yüksek bir işletme haline getirebilir.

İşletmenizin bilgilerini çözümleme eder.

Google My Business, müşteriler için yararlı olmasıyla birlikte işletmeniz içinde mühim bir araçtır. Bu rehber ile, web sitenizdeki bağlatılara gelen tıklama sayısını görebilirsiniz. Bunun yanı sıra, sizi izleyen kişilerin profil bilgilerini bulabileceğiniz bir alan vardır. Bu bilgiler, size reklam kampanyaları oluşturmanızda destek olacaktır. Yorum özelliği ile işletmenize gelen iyi ya da fena eleştirileri değerlendirebilirsiniz. Böylece işletmenizi iyileştirmek ve yeni kararlar almak yönünde düşünce sahibi olabilirsiniz. Google My Business, müşterilerin size hangi kanallardan ulaşmış olduğu hakkında da genel bir data verir. Hesabınızdan kolaylıkla erişebileceğiniz bu bilgiler, yeni stratejiler geliştirmenizi ve hangi kanallara yoğunluk vermeniz icap ettiğini gösteren bir rehberdir.

Google My Business Kayıt Rehberi

Google My Business’a kayıt olmak ve yeni müşterilerinize ulaşarak genel görünürlüğünüzü çoğaltmak için aşağıdaki adımları seyredebilirsiniz.

1. https://www.google.com/business/ adresine tıklayarak sağ üstte yer edinen ‘’Oturum Aç’’ tuşuna tıklayın.

2. İşletmenizin adını girerek ‘’bu ada haiz yeni bir işletme’’ oluşturun.

3. İşletmenizin adını girin ve ‘’ileri’’ butonuna tıklayın.


4. İşletmeniz için en uygun kategoriyi seçin. Bu aşamada doğru alanı bulmaya itina göstermelisiniz. Kullananların ve potansiyel müşterilerinizin doğru yönlendirilmesi için bu aşama oldukça mühim.

5.  İşletmenizin Google Maps’te görünmesini istiyorsanız ‘’evet’’şıkkını işaretleyebilirsiniz. Bu aşamadan sonrasında konum detayları sayfası karşımıza çıkacaktır.

6. Adres bilgilerinizi girin ve doğru bulunduğunu denetim ettikten sonrasında bir öteki adıma geçebilirsiniz!

7. Eve teslim, kargo şeklinde seçenekleriniz var ise evet diyerek devam edebilirsiniz. Sadece bir tek yerinde hizmet veren bir işletme iseniz ‘’hayır’’ ı işaretlemeniz daha doğru olacaktır.

8. Eve teslim yapmayı, değişik bölgelerde hizmet vermeyi kabul ettiyseniz sizi aşağıdaki bölüm karşılayacaktır. Bu alanda gerçekçi bir halde hizmet verdiğiniz bölgeleri işaretlemelisiniz.

9. Meraklanmayın, son aşamalara doğru yaklaşıyoruz. Telefon numarası, var ise internet sayfası URL’si şeklinde detayları girmeniz ihtiyaç duyulan bölümdeyiz. Bilgilerinizi girerek ‘’ileri’’ tuşuna basabilirsiniz.

10.  Google My Business’a gelen güncellemeler ve önerilerden haberdar olmak için ‘’evet’’ demelisiniz. Güncellemeleri alıyor olmanız markanız için doğru bir adım olabilir.

11. Ve beklenen an! Artık son aşamadasınız. ‘’Son’’ butonuna basarak Google My Business kullanmaya başlayabilirsiniz.

SEO İçin Google My Business Iyi mi Kullanılır?

 Google My Business ve Google’nin öteki işletme profilleri dinamiktir. Yalnız platforma göre biçim değiştirmezler, bununla beraber Google, kategorinizdeki tüketiciler için en önemli data türünün yanı sıra aranan terime göre profilinizin bölümlerine de öncelik verir. Daha da iyisi, Google ilgili bulunduğunu düşündüğü anahtar kelimeleri profilinizin içeriğine katacaktır.

Sadece bunun için ilk olarak profilinizde anahtar kelimeler olması gerekir. Iyi mi ki markanızın internet sayfası için kullandığınız içerik yönetim sistemleri optimize ediliyorsa, Google Benim İşletmem’de profilinizi optimize etmek ve erişiminizi genişletmek için kullanılır. Google için optimize etmek kullanıcıları esas almış olduğu için bilgileriniz şu üç maddeye bağlıdır: hedefleme, data kalitesi ve itimat.

Hedefleme

Google My Business’ı kullanırken profilinize doğru anahtar kelimeleri eklediğinizden güvenilir olun. Bu işletmenize doğru müşterinin hedeflenmesi için oldukça mühimdir. Bu anahtar kelimeleri, açıklamanızda, incelemelere verdiğiniz yanıtlarda, sorulara verdiğiniz yanıtlarda ve yayınladığınız gönderilerde kullanın. Bunu yaparken stratejinizi doğru oluşturun. Kelimeleri organik bir halde cümlelerinize eklemeye itina gösterin. Google My Business denetim panelinizden düzenlenebilen anahtar kelimeleri açıklamanıza ilave edin.

Data Kalitesi

Bilgilerinizin güncel ve doğru bulunduğunu denetim etmeniz oldukça önemli. Google My Business denetim panelinize tertipli aralıklarla göz atmayı ihmal etmeyin! Bilhassa emek harcama saatlerinin ve kontakt bilgilerinin işletmenizin şu an ki emek harcama koşullarını belirtiyor olması mühim. Ihmal etmeyin, kalite, sunan tarafınca dayatılmaz, alan kişi tarafınca algılanır. Alan kişi tarafınca kaliteli bir işletme olarak algılanmanız size başarıyı getirecek en mühim şeydir.

Itimat 

SEO için Google My Business kullanımında, son madde Google’nin temel algoritmasına kısaca güvene dayanıyor. Google’nin size güvenmesi için de profilinizi etken tutmaya itina göstermelisiniz. Tertipli olarak fotoğraflar yükleyebilir;  İşletme Profiliniz’de yayınlar yayınlayarak Google’a etken olduğunuzu bildirebilirsiniz. İşletmenize gelen yorumlara yanıt vermeniz kullananların ve Google’nin hoşuna gidecek bir öteki yaklaşım olacaktır.

Andrew Davis’in de söylediği şeklinde ‘’İçerik, ilişkiler kurar. İlişkiler güven üstüne kuruludur ve itimat geliri artırır.’’

İşletme profilinizin daha fazlaca kullanıcıya yetişmesi için Google My Business’i kullanmaya başlayabilir, Setup34 Digital Agency ile tanışarak SEO ve dijital pazarlamaya dair tüm işlelerinizi kolaylaştırabilirsiniz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan