Bağlantı oluşturma, SEO ve içerik stratejisi söz konusu olduğunda önemli bir hizmettir. Yararlı bilgiler ve anahtar kelimelerle dolu harika bir derinlemesine makale oluşturabilirsiniz. Ancak bağlantı oluşturmayı kullanarak büyütmeden, bir itibar oluşturma ve sektörünüzde bir ses olma şansını kaçırıyorsunuz.
Peki bağlantılar nedir ve bağlantı oluşturma bunu nasıl gerçekleştirir? Bu önemli beceriyi repertuarınıza nasıl ekleyebileceğinizi göstermek için sizi bağlantıların ve bağlantı oluşturmanın temellerini ele alacağız.
Bağlantılar nedir?
Bağlantı veya köprü, üzerine tıkladığınızda sizi başka bir siteye götüren açık mavi metindir. Pazarlama endüstrisinde, trafiği sitenize yönlendiren bir bağlantı gelen bağlantı, dış bağlantı veya backlink olarak bilinir. Bağlantılar kurulduğu günden bu yana internet kullanımının ayrılmaz bir parçası olmuştur ve günümüzde de başarının anahtarı olmaya devam ediyor.
Okuduğunuz son blog veya tıkladığınız sosyal medya gönderisini düşünün. Bir noktada, muhtemelen sizi başka bir siteye götüren bir bağlantıya tıkladınız ve ‘yerel alanda ne yapmanız’, ‘kot pantolon nereden alınır’ veya diğer sorgular hakkında daha fazla şey keşfettiniz. Bu bağlantılar, internette nasıl gezindiğimiz ve SEO uzmanlarının kullanıcıların belirli bir sayfaya nasıl seyahat etmesini sağlar.
Bu bağlantılar siteler için inanılmaz derecede önemlidir, özellikle de daha küçük siteler, çünkü yerleşik bir web sitesinden bağlantı almak trafiğinizi artırmanın ve sayfanızı çok daha büyük bir kitlenin önüne çıkarmanın kesin bir yoludur. Bu bağlantılar ayrıca sitenizi daha iyi sıralamalara yol açan arama motorları için daha çekici hale getirir. İnternet aslında büyük bir popülerlik yarışmasıdır, bu nedenle sitenize bağlantı vermek için ünlü bir marka alabilirseniz, Google ve diğer arama motorlarının sizi SERP sonuçlarına vurma şansı vardır.
Bağlantıları Takip Etme ve Takip Etmeme
Artık bağlantıları ve değerlerini anladığımıza göre, tüm bağlantıların eşit olmadığını anlamak önemlidir. Markalar genellikle söz konusu siteyle olan ilişkiye, doğrudan rakip olup olmadıklarına veya durumlarının bağlantı ile sayfaya zarar verip vermeyeceğine bağlı olarak hangi bağlantıların ‘takip’ ve ‘takip yok’ atfedileceğini seçecektir. Son neden, backlink kazanmak söz konusu olduğunda en büyük sorunlardan biridir.
Ülkenin yukarı ve aşağı dijital ekipleri, kendi sitelerine bağlantı veren sitelere ulaşmak ve takip etmek için ellerinden geleni yaparlar. Bu ‘takip’ bağlantıları, sitenize Google ve diğer platformlarda daha iyi bir puan vererek bağlantılara değer atfeder. Ancak, bir marka sitenizi tanıtmak istemiyorsa veya adının bilinmeyen bir varlıkla ilişkilendirilmesini istemiyorsa bağlantıyı “nofollow” olarak ayarlayabilir. Bu, bir bağlantı olsa bile, bir backlink’in avantajlarından herhangi birini almadığınız anlamına gelir.
Bağlantı Oluşturma için Backlink’ler Nasıl Optimize Ederek
Bu noktada backlink’ler için içerik oluşturma ve sağladığınız ‘takip et’ bağlantılarını optimize etme gibi ince dengeleme eylemi devreye girer. Harika bir teknik inceleme veya bilgilendirici blog oluşturduysanız, yayınlara, sektör liderlerine veya diğer etkili sitelere ulaşmalı ve makalelerinde parçanızı paylaşmalarını veya bağlantı vermelerini istemelisiniz. Bu, hedef sitenin daha büyük bir kullanıcı havuzuna eriştiği ve barındırma sitesinin kullanıcılarının daha iyi kararlar almak için kullanabileceği ücretsiz bilgilere eriştiği simbiyotik bir ilişkidir.
Nereye bağlanmayacağını seçmek de bir o kadar önemlidir. Özel bir SEO ekibi, hangi bağlantıların yararlı olduğunu ve hangilerinin itibarınıza zarar olduğunu belirlemek için sitenizde arama yapacaktır. Tarandıktan sonra, bağlantıları kaldırmak veya bu bağlantıya verilen değeri sınırlamak için onları takip etmemek için ayarlamak olsun, bir eylem yolu önerebilirler. Durum ne olursa olsun, bu şekilde optimize etmek bağlantılarınızı kolaylaştırır, böylece kullanıcılar ve arama motorları yalnızca en iyisini takip eder.
Fifteen’te müşterilerle birlikte çalışarak görünürlüklerini ve dönüşüm oranlarını artıran heyecan verici dijital stratejiler oluşturuyoruz. SEO ve dijital pazarlama hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız, hemen bizimle iletişime geçin ve bağlantılarınızı hemen optimize edin.