Kullanıcı Deneyimi (UX)’i Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Gereken Parametreler

Kullanıcı Deneyimi (UX)’i Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Gereken Parametreler

Google organik sıralamalarını etkileyen unsurlar içinde yer edinen kullanıcı deneyimi, alan kişi memnuniyeti olarak da değerlendirilebilecek; dönüşümü etkileyen metriklerden biridir. Ürün ya da hizmet oluşturma aşamasında kullanıcının beklentisini karşılamak için iyileştirilmesi ihtiyaç duyulan en mühim adımların başlangıcında UX olarak adlandırdığımız user experience gelir. User Experience, birçok disiplini içinde barındıran; tüm tasarım ve düşünce aşamalarını içeren bir alandır. UI ise user interface olarak malum; bu planlamaların bir tek tasarım aşamasını kaplayan alandır. Kısaca Ux fazlaca daha geniş bir kapsama sahipken; UI bu kapsamın içindeki bir daldır.
Google’nin yapmış olduğu analizler de gösteriyor ki kullanıcılar, tecrübe kalitesi yüksek sayfaları tercih ediyor. Core Web Vitals olarak adlandırılan bu sistem, kullanıcı deneyimlerini gerçek kullanıcı tabanıyla ölçüm icra eden bir takım metriği içinde barındırıyor. Kullanıcı deneyimi UX’in core web vitals tarafınca pozitif değerlendirilebilmesi için Google; cevap süresi, tutarlılık, görsel kalite ve bunun benzer biçimde birçok terimi ölçümlüyor. 

Core Web Vitals Ne İşe Yarar?

  • Sitelerin reklam stratejilerini belirlemesine destek sunar.
  • Sitelerin Google AMP tabanlı çalışmasını ve kullanıcıya etkin bir tecrübe sunmayı hedefler.
  • Yöneticinin siteyi optimize etmesine olanak tanıyarak Google sıralamalarında yükselmeyi sağlar.
  • Kullananların aramasına daha kolay ulaşmasını sağlar.

Core Web Vitals hemen hemen etken bir sistem olmasa da, görüşler 2021 yılı içinde hizmete sunulabileceği yönünde. Core Web Vitals, kullanıcı bazlı sistemiyle birçok şeyi değiştirecek benzer biçimde. Peki, hemen hemen bu sistem etken olmadan elinizdeki verilerle kullanıcı deneyiminizi iyi mi iyileştirebilirsiniz?

UX İçin Sayfa Hızının Önemi

Sayfalarınızın açılma hızı, kullanıcılar tarafınca en mühim tecrübe parçalarından biridir. Sayfanız iki saniye benzer biçimde bir sürenin altında açılmadığı takdirde kullanıcılarınızın %50’si sitenizden ayrılacaktır. Site hızı ile ilgili meydana getirilen bir araştırma yüklenme hızı 3 saniyeden fazla devam eden sitelerin, kullanıcıları yarı yarıya siteden çıkmakla beraber yüklenme hızı 1 saniye geciken sayfalar dönüşüm kıymetini %7 oranında kaybediyor ve alan kişi memnuniyeti %15’in üstünde azalıyor. Sitenizin hızı kadar, kullananların sitede geçirdiği süre de son aşama mühim. Bounce rate şu demek oluyor ki derhal çıkma oranınızın fazla olması, Google tarafınca sitenizin kalitesinin sorgulanmasına niçin olabilir. Bundan dolayı bir sonraki başlığımız, içerik meselesinin önemini inceleyelim.

İçeriklerinizin Kalitesi

İçerikleriniz ne kadar örneksiz ve güvenilir olursa, kullanıcılar da sitenize bir o denli güvenir. Bundan dolayı spam içerik oluşturabilecek, güvenilir veriler sunmayan ve kopya içerikle donatılmış yazılardan uzak durmalısınız. Sitenizi mümkün olduğunca geliştirmeli ve tutarlı görseller ile süslemelisiniz. Meta açıklamaları da içeriğin alt başlığı olarak değerlendirilebilir. Kullananların mevzu ile ilgili gözüne çarpacak ilk yer meta açıklamalarıdır.  Bu alanı mümkün olduğunca içeriğinizi özetleyici, aramayı özetleyen anahtar kelimeler ile yazın. Kullananların ilgisini çekecek yönlendirmelerle sitenizdeki trafiği ve sayfalar arası geçişi destekleyin. Böylece Google, kullanıcı deneyimi verilerinde sitenizdeki yüksek kalma oranını görerek sıralamalarınızın değişmesine katkı elde edecektir.

Mobil Uyumluluk

Günümüz teknolojisinde mobil kullanımlar hızla artarken; responsive olarak adlandırılan mobil uyumluluk da son aşama mühim bir hale geldi. Web sitesininin yüksek çözünürlüğünde olan bilgisayarlarda ve mobil cihazlarda doğru ölçeklendirilmesine olanak tanır. Kullananların site içinde problem yaşamadan hızlıca gezinebilmesine olanak tanır. Sitenizin mobil uyumluluğu yüksek olduğu takdirde, sitenizin de puanı yükselecek ve iyi sıralama almanız mümkün olacaktır.

Isı Haritası 

Kullananların sitenizde çoğunlukla dokunduğu alanlar, sayfalar neler? Kullanıcılar tarafınca sitenizin hangi kısımları daha fazlaca dikkat çekiyor? Sitenizin ısı haritasını gösteren toollar yardımıyla sitenizi trackleyebilirsiniz. Böylece daha çok ilgi göstermeniz ihtiyaç duyulan alanlar ve uzaklaşmanız ihtiyaç duyulan bölgeler ile ilgili düşünce sahibi olabilirsiniz. Bunlara nereden mi ulaşacağım diyorsunuz? Hotjar , bu alanda kendini kanıtlamış araçlardan biri. www.hotjar.com adresinden sitenizin UX deneyimini geliştirecek seyretme kanallarına ulaşabilirsiniz. 

Rakip Analizi

Rekabet ettiğiniz firmaların başarılarını ve hatalarını görmeniz, kendi sitenizi geliştirebilmeniz ve stratejilerinizi geliştirebilmeniz için son aşama önemlidir. Bundan dolayı rakip markaların başta internet sayfaları olmak suretiyle, tüm hesaplarını çözümleme etmelisiniz. Bu aşamada size yardım edecek bir tool arıyorsanız; Setup34’ün kurmuş olduğu CSD sistemi ile tanışabilirsiniz. Rakiplerinizin toplumsal medyadaki kullanıcı memnuniyetini ölçen bu sistemde “Rakiplerinizin Toplumsal Medyadaki Kullanıcı Memnuniyeti Verilerine Artık Ulaşabilirsiniz! 
Web sitenizin sıralamalarına tesir edecek kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve Google arama sonuçlarında yükselmek için Setup34 ile tanışın! Teknolojik altyapımız ve uzman SEO kadromuzla verdiğimiz hizmetlerden yararlanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan