Kontrol Etmeniz Gereken Çok Önemli 10 SEO Kuralı

Kontrol Etmeniz Gereken Çok Önemli 10 SEO Kuralı

 

Teknik SEO’ya Giriş

Teknik SEO, bir web sitesinin arkasında oturan tüm unsurlara bakar. Bunlar genellikle bir web sitesinin tipik bir kullanıcısının göreceği bitler değildir, ancak genel deneyimleri sayesinde faydasını göreceklerdir.
Teknik SEO optimizasyonunda birçok unsur vardır. Bazıları diğerlerine kıyasla daha büyük bir etkiye sahiptir, ancak her birini listeden işaretlemek web sitenizin teknik olarak sağlam olmasını sağlamaya yardımcı olacaktır. Bu, içeriğinizle birlikte çalışacak, sıralamada yükselmenize ve seçtiğiniz uzmanlık alanında görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.
Teknik SEO kontrol listemizin bir bölümünde, başlamanızı sağlayacak bazı temel unsurlara bakıyoruz. Bunlar arasında
Site Haritasınızı kontrol edin

Site Haritası nedir?

Basitçe söylemek gerekirse, site haritası hiyerarşik bir sırayla veya önem sırasına göre düzenlenmiş bir web sitesinde bulunan sayfaların listesidir. Bunlar genellikle XML (Genişletilebilir Biçimlendirme Dili) olarak bilinen bir biçimde yazılır.
Bir site haritasına bakarsanız, ana sayfayı en üstte görürsünüz ve üst düzey sayfalar önem sırasına göre takip eder. Arama motorlarının gördüğü gibi sitenin yapısı budur.

Neden bir site haritasına ihtiyacınız var?

Site haritasındaki birincil işlev, içerik keşfine yardımcı olmak ve arama motorlarının bir web sitesinin genel yapısını anlamaları için bir araç sağlamaktır.
Bir sitemap’inuz yoksa, bu içeriğin keşfedilmeyeceği anlamına gelmez, sadece işlemi yavaşlatır ve önemli sayfaların kaçırılmış olabileceği anlamına gelir.
WordPress siteleri için, size otomatik olarak bir site haritası oluşturabilecek Yoast ve Hepsi Bir Arada SEO Paketi de dahil olmak üzere bir dizi eklenti vardır

Site haritasınızı gözden geçirme

Site haritasınıza göz attığınızda, arama motorlarının taranması için optimize edildiğinden emin olmak için dikkat etmesi gereken birkaç nokta vardır

Hatayı ücretsiz tutun

Hata içermedığından, herhangi bir yönlendirme içermedığından ve URL’lerin dizine eklenecek kadar açık olduğundan emin olmanız gerekir; böylece herhangi bir noindex, nofollow direktifi içermezler

Yeni sayfalar içeriyor mu?

Oluşturduğunuz yeni sayfaları içeriyor mu? Artık var olmayan eski sayfalar kaldırıldı mı?

Yalnızca ihtiyacınız olanı ekleyin

Yalnızca site haritasınıza yararlı olan içeriğe sahip olmak en iyisidir. Büyük düzende yararlı olmadıkları için Yazarlar ve Etiketler’i site haritasından uzak tutmaya çalışın.

Arama Konsolu’na gönderme

Henüz yapmadıysanız, site haritasınızı öncelik olarak GSC (Google Search Console) ve Bing Web Yöneticisi Araçları’na ekleyin. Bu, içerik bulma ve dizin oluşturma sürecini hızlandırmaya yardımcı olacaktır.
Robotların dosyasındaki site haritasına başvurmak.txt da en iyi uygulamadır
Robotlar.txt dosyası
Robotlarınızı kontrol edin.txt dosya

Robotlar.txt dosyası nedir?

robots.txt, bir web sitesinin kök dizininde yer alan küçük ama güçlü bir metin dosyasıdır. Tek işlevi, bir web sitesine ve içeriğine erişebiliyorlarsa kullanıcı aracılarına, web tarayıcılarına veya robotlara talimat vermektir.
Robotların dosyası da büyük .txt duyarlıdır, bu nedenle robotlar.txt Robotlar.txt veya robotlara eşit değildir. TXT. Bu kural robotların.txt içeriği için de geçerlidir, bu nedenle dizinlerin, URL’lerin vb.

Neden robotlara.txt bir dosyaya ihtiyacın var?

Temel olarak, bu bir web sitesinin hayatı veya ölümü olabilir. En basit haliyle, taranan bir web sitesi ile içerik dizini arasındaki fark bu olabilir… ya da olmaz.
Robotların .txt dosyası esnek ve çok yönlüdür. RegEx (Normal İfade) desen eşleştirmesi aracılığıyla belirli kullanıcı aracılarını, dizinleri, alt dizinleri veya joker kartları engelleme (veya izin verme) yoluyla tüm sitenin dizine alınmasına izin vermek için yeterli esneklik sunar.
Kötü amaçlı (veya spam botların) robotların .txt dosyada belirtilen kuralları göz ardı edeceğini de belirtmek gerekir, bu nedenle web’de yayınladıklarına dikkat edin.

Robotlar ne yapar.txt. dosya gibi mi görünüyor?

Web sitenizin arama motorlarına göre dizine eklenip dizine eklenmemesine bağlı olarak, siz robotların.txt dosyası böyle görünmelidir

Robotlar.txt İzinSizlik

User-agent: *
Disallow: /
Sitemap: https://www.example.co.uk /sitemap.xml

Bu, bir sonraki * “Kullanıcı aracısı”nın yanında bir joker karakter vardır ve herhangi bir robotun veya gezginin aşağıdaki kurallara uyması gerektiği anlamına gelir
Bir sonraki satırda, / “İzin Verme” nin yanında, robotlardan herhangi birinin web sitenizin içeriğini taramasını ve nihayetinde dizine eklemeyi durdurur

Robotlar.txt İzin Ver

User-agent: *
Disallow:
Sitemap: https://www.example.co.uk /sitemap.xml

Yukarıdaki gibi, “kullanıcı aracısı” kuralı web sitenizi taramak isteyen tüm robotlar için geçerlidir.
Yukarıdaki örneğin aksine, tüm tarayıcıların web sitenize erişmesine, içeriğinizi görüntülemesine ve dizine girmesine izin verilir. Bunun nedeni, / “İzin Verme” nin yanındaki kaldırıldı.
Bu küçük değişiklik, aramadaki web siteniz için büyük bir fark yaratabilir, bu yüzden bir sitenin hayatı veya ölümü olabilir.
Bu, sitenizde sahip olması gereken en basit robotlar.txt dosyasıdır. Robot .txt bir dosyanız yoksa, arama motorları ve diğer tarayıcılar tarafından sitenize erişebilecekleri varsayılır.
İç Bağlantı Stratejisi
dahili bağlantı stratejisi

İç bağlantı nedir?

dahili bağlantılar, tümü bir web sitesinin aynı etki alanında yer alan sayfalar veya belgeler arasındaki bağlantılardır. Bu, ana etki alanının bir alt etki alanı olduğu sürece bir alt etki alanında bulunan içeriği de içerir.
Bunlar birkaç yerde bulunabilir. Öncelikle, iç bağlantılar bir web sitesinin üstbilgi ve altbilgi gezinti menülerinde bulunabilir. Bir sayfanın gövde içeriğinde bağlantılar da bulabilirsiniz. Bunlar, bir gezintide oturacak kadar önemli olmayabilecek içeriği birbirine bağlamak için yararlıdır, ancak yine de kullanıcılar (ve arama motorları) için yararlıdır.

İç bağlantı neden önemlidir?

dahili bağlantılara sahip olmak birçok nedenden dolayı yardımcı olur. Kullanıcı açısından bakıldığında, bu, okudukları konu hakkında ek bilgi sağlamaya yardımcı olur. Bu, bir noktada genişleyebilir veya dikkate almamış olabilecekleri başka bir perspektif sağlayabilir
Arama motorları için bu, içeriğin birbirine nasıl bağlanarak bağlanarak oluşturunun bir resmini oluşturmaya yardımcı olur. Bir konu hakkında ne kadar çok bilgi olursa, özellikle kullanıcı ölçümleri olduğunda bir site o kadar yetkili görünür; sitede zaman, hemen çıkma oranı, görüntülenen sayfalar vb.
İç bağlantı ayrıca mimariyi ve içeriğin genel hiyerarşisini tanımlamaya yardımcı olur ve içerik stratejisinin bir parçasını oluşturmalıdır.
Bahsedildiği gibi, birçok dahili bağlantı otomatik olarak yapılacaktır. Bu, sitenizdeki içeriği oluştururken doğal olarak gerçekleşir ve site gezintisi aracılığıyla yapılır.
Buna ek olarak, ilişkili diğer sayfalara bir sayfanın içeriğine bağlantılar ekleyebilirsiniz
Örneğin, Onbeş web sitesindeki SEO sayfamız. Bu sayfa, SEO’nun geniş konusuna dayanan çok çeşitli alt konuları kapsamaktadır. Sonuç olarak, Yerel, Uluslararası ve İçerik Pazarlamasını kapsayan her alan hakkında daha fazla bilgi sağlayan ek sayfalar oluşturulmuştur.
Bu durumda SEO bir içerik ayağıdır. Bu sütun SEO konusu ile ilgili sayfalar tarafından desteklenir ve her noktada genişler. Sonuç olarak, her sayfa arasında doğrudan bir ilişki vardır.

Dahili bağlantılar nasıl yapılır?

İçeriğinize bağlantı ekleme söz konusu olduğunda, HTML’ye (Hiper Metin İşaretleme Dili) aşağıdakileri eklemeniz gerekir.
Basit bir HTML bağlantısı şöyle görünecektir

Mutlak URL

SEO
Mutlak bir URL, web sitesi protokolünü (https://) ve web siteleri etki alanını (www.fifteendesign.co.uk) içerir – Bu, sitenizdeki içeriğe veya kendi sitenizin bir alt etki alanına bağlantılar eklerken bir gerekliliktir, ancak kendi sitenizdeki içeriğe bağlanırken bu isteğe bağlıdır

Göreli URL

SEO
Göreli bir URL, web sitesi protokolünü veya etki alanını içermez. Bu tür bir bağlantı tıklatıldığında, varsayım sayfanın aynı etki alanında var olduğudur. Göreli bir URL kullanmak kodunuzu biraz daha temiz tutar ve etki alanlarını geçirirseniz bağlantılarınız çalışmaya devam eder.
Bu, site yapınızın değişmediğini varsayarsak.

Bağlantınıza başlık etiketi ekleme

Bağlantıya ek olarak, bir “başlık” eklemek en iyi uygulamadır. Bu, bağlanmakta olan sayfadaki içeriğin kısa bir açıklamasıdır. Ekran okuyucuları kullananlar için hem arama motorlarına yardımcı olur hem de site erişilebilirliğine yardımcı olur. Ayrıca, bir bağlantıyı fareyle geçenlerin bağlantıyı tıklatmak isteyip istemediklerini belirlemelerine de yardımcı olabilir.
SEO
Web sitesini https'ye geçirme
HTTPS’ye geçiş

HTTPS nedir?

HTTPS, HTTP’nin bir uzantısı olan Hyper Text Transfer Protocol Secure anlamına gelir. Bir web sitesi ile tarayıcınız arasında aktarılan verilerin (ve tekrar geri) güvenli uç-uç şifrelemesini sunar. Bu, SSL (Güvenli Yuva Katmanı) sertifikaları veya TLS (Aktarım Katmanı Güvenliği) aracılığıyla yapılır.

HTTPS’ye geçiş neden önemlidir?

HTTPS üzerinden bir web sitesinin hizmete sahip olmasının bir dizi avantajı vardır, ancak işte en iyi 3’ümüz

Artan Güven

Güvenli bir web sitesine sahip olmak, potansiyel müşterilere gönderilen verilerin güvende tutulacağına dair güvence verir ve sorumlu bir işletme olduğunuzu kanıtlar

Dönüşüm Oranı Artışı

İster lider nesil ister e-ticaret işletmesi olun, potansiyel müşterilerin sitenizin güvenli olduğunu ve kişisel verilerinin güvenli olduğunu bilerek istedikleri eylemi tamamlama olasılığı daha yüksektir.

Organik Trafikte Artış

Sadece küçük olsa da, arama motorları güvenli olmak için bir siteyi tercih eder. Bu nedenle, web siteniz güvenliyse, güvenli olmayan bir web sitesine sahip bir rakip üzerinde sıralama artışı görme potansiyeli vardır.
Google Arama Konsolu
G’ye değişiklik göndermeoogle
Tüm arama motorlarının en büyük pazar payına sahip olması ve Organik trafik söz konusu olduğunda çoğu web sitesi için en büyük trafik sürücüsü olması nedeniyle burada Google’a odaklanıyoruz.
Bu, diğer arama motorlarının yoksayılması gerektiği anlamına gelmez. Bing’in benzerleri, Yahoo! ve DuckDuckGo dahil (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) diğer arama motorları için de sonuçlar sağlar. Her biri web sitenizin içeriğini bulmak ve keşfetmek için farklı bir yoldur.

Değişiklikleri Google’a nasıl gönderirsiniz?

Sayfalarınızdan herhangi birinde yaptığınız değişiklikleri Google’a göndermek için sitenizin GSC’de (Google Search Console) doğrulandığından emin olmanız gerekir. Bunun zaten yaptığınız bir şey olduğunu varsayarsak, URL’nin tamamını üstteki kutuya yapıştırın ve “Enter” tuşuna basın.
URL'yi Google Index'e gönder
Google’ın dizine gönderilebilir mi diye sayfayı taraması birkaç saniye sürecektir.
Herhangi bir sorun olmadığını varsayarsak, sadece tıklayın “İSTEK DIZINI OLUŞTURMA“.
Google tarafından URL Dizini İste
Bu işlem birkaç dakika sürebilir, ancak tamamlandığında, değişiklikleriniz birkaç saat içinde yeniden taranmalı ve önbelleğe alınmalıdır (genellikle en fazla).

Değişiklikleri neden Google’a göndermelisiniz?

Serp’lerde (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) doğru içeriğin sunulmasını sağladığından, yeni veya yoğun olarak güncellenen sayfaları Google’a göndermek iyi bir şeydir.
İçerik güncel değilse, bir kullanıcı SERP’lerdeki bağlantıyı tıkladığında ve beklediğinden farklı olduğunu bulduğunda, sitenizden sıçrama olasılığı yüksektir. Google’ın gözünde bu, içeriğin kullanıcı aramasıyla alakalı olmadığını gösterir, bu nedenle sıralamayı kaybetme olasılığınız yüksektir.
Kullanıcının bakış açısından, güvenilir bir bilgi kaynağı olarak sitenize olan güvenlerini kaybedecekleri için bir marka itibarına zarar verebilir.
Bu nedenle, Google’ın sayfalarınızı yeniden taramasını beklemek yerine, içeriğinizi güncel tutmak için bunları kendiniz göndermek en iyisidir.
Bozuk Bağlantıları Denetle
Bozuk bağlantıları denetleme

Kopuk bağlantılar nelerdir?

Kopuk bağlantılar ya da olabilir; web sitenizde yer yapan içeriğe bağlantılar. Bunlar dahili bağlantılar veya başka bir web sitesine bağlantılar olabilir. Bunlar dış bağlantılar.
Arama motorları bağlantılara bakın; hem iç hem de dış, “kalite oyu” olarak. Çok fazla kopuk bağlantı, hem kullanıcı hem de arama motoru perspektifinden site performansını olumsuz etkileyebilir.

Neden bozuk bağlantıları düzeltmeniz gerekiyor?

Bozuk bağlantıları çözmek, kullanıcının bir web sitesiyle ilgili deneyimlerini artırabilir. İçeriğin taşındığını (veya kaldırıldığını) bilmeleri gerekmez. Sonuçta, bilgi arıyorlar veya dönüştürmek istiyorlar.
Bozuk bir bağlantıyı düzeltmek, bir yönlendirme eklemeniz gerekeceği anlamına gelir; bu bir sonraki noktada ele alınmıştır.

Web sitemde bozuk bağlantıları nasıl bulabilirim?

Bir web sitesinde bozuk bağlantıları bulmak için kullanılabilecek bir dizi araç vardır. Sitenize bağlıysa Google Search Console (GSC) veya Bing Web Yöneticisi Araçları başlamak için iyi bir yerdir. Bunlar hem ücretsiz araçlardır hem de arama motorlarının sitenizi nasıl gördüğünü görmenizi sağlar. Ayrıca çok sayıda başka bilgi de sağlarlar.
Ücretsiz olan başka araçlar da var, ancak ücretli araçlara da bakabilirsiniz. Kırık bağlantılardan daha fazlasını kapsayan ek içgörü arıyorsanız, SEMRush, Ahrefs ve Moz daha popüler araçlardan bazılarıdır.
Web Sitesi Yönlendirmeleri
Yönlendirmelerinizi kontrol edin

Yönlendirmeler nedir?

Yeniden yönlendirme, bir kullanıcıyı bir URL’den (Tekdüzen Kaynak Konum Belirleyicisi) diğerine gönderen basit bir işlevdir. Bunlar genellikle sayfaların kaldırıldığı veya değiştirildiği bir web sitesinde kurulur, böylece kullanıcı (veya arama motoru) genellikle 404 sayfa gibi bir çıkmaza düşmez.

Yeniden yönlendirme türleri

Dikkat edilmesi gereken 3 tür yönlendirme vardır:
301 – Kalıcı bir yönlendirme. Kullanıcının yönlendirildiği sayfa artık bu değil ve asla geri gelmeyecek.
302 – Bir 302 artık “Bulundu” anlamına geliyor. Sayfa şu anda bir kullanıcı tarafından kullanılamıyor, ancak geri gelecek. Kullanıcı yeni sayfaya yönlendirilir, ancak arama motorları eski URL’yi aynı tutar.
307 – Geçici bir yönlendirme. Bu, 302 yanıt kodunun manevi halefidir, ancak özünde, bir kullanıcının perspektifinden gerçek bir fark yoktur.

Neden yönlendirmeye ihtiyacınız var?

Bir kullanıcının yolculuğunun kesintiye uğramamasını ve web sitenizde istenen içeriği bulabilmesini sağlamak için yönlendirme gereklidir.
Hiçbir yeniden yönlendirme kullanılmazsa ve içerik taşınmışsa (veya kaldırılmışsa), kullanıcının bulunamayan bir 404 sayfasına çarpması olasıdır. 404’ler doğal olarak oluşur, ancak içeriğin kaybolması ve bir şekilde değiştirilmemesi yoluyla oluşturulan çok fazla 404, bir site performansına zarar veriyor. Bunlar, kullanıcıların “sıçrama” olarak da bilinen siteden ayrılmasına neden olacaktır.
Bir kullanıcının veya arama motorinin yönlendirildiği içeriğin artık erişilemeyen sayfayla ilgili olduğundan emin olmanız gerekir.
Bu bir “hizmet” ise, örneğin, kullanıcı benzer bir “hizmet” sayfasına yönlendirilmelidir. Bu mümkün değilse, bir kategori açılış sayfasına yönlendirilmelidir. Bu, mevcut tüm hizmetleri özetleyen bir sayfadır, böylece kullanıcı daha sonra nereye gideceğine ilişkin bilinçli bir karar verebilir.

Yönlendirmelerinizi gözden geçirme

Bir web sitesine yönlendirme eklemeye baktığınızda, yönlendirme zincirlerini de kontrol etmeniz gerekir. Bunların mümkün olduğunca ortadan kaldırılması gerekiyor. Bunun nedeni, her “atlama” dan sonra, bağlantı özsermayesinin ilk yeniden yönlendirmeden sonra kaybolmaya başlamasıdır.

Yönlendirme zincirleri nedir?

Bunlar, bir URL’den diğerine ulaşmak için birden fazla yönlendirme olduğunda gerçekleşir. Bu, bir URL başka bir sayfaya yönlendirildiğinde gerçekleşir, ardından üçüncü bir sayfaya yönlendirmek için ikinci sayfaya başka bir yönlendirme eklenir.
İşte bir örnek
Sayfa A > Sayfa B > Sayfa C
Bu durumda, “zincir”i kaldırmak için “Sayfa A”dan “Sayfa B” ye yönlendirmeyi kaldırmak en iyisidir. Daha sonra “Sayfa B” den “Sayfa C” ye yeni bir yönlendirme oluşturmanız gerekir.
Güncelleştirme şimdi şöyle görünmelidir
Sayfa A > Sayfa C
Sayfa B > Sayfa C
Bu, Sayfa A’daki herhangi bir yetkinin doğrudan C Sayfasına geçirilmesini ve ekstra atlama yoluyla kaybolmamasını sağlar.
Sayfa B tarafından oluşturulan yetki de Sayfa C’ye aktarılacaktır
Yapılandırılmış Veriler - Şema İşaretle
Yapılandırılmış verilerinizi denetleme

Yapılandırılmış veri nedir?

Yapılandırılmış veriler bir dizi biçimde gelir. Bunlar JSON-LD (Bağlantılı Veriler için JavaScript Nesne Gösterimi), Microdata ve RDFa ‘yı (Özniteliklerde Kaynak Açıklama Çerçevesi) içerir ve Şema biçimlendirmesi’ni kullanmaktadır.
JSON-LD, hem Google’ın hem de Bing’in veri okumak için kullandığı önerilen formattır.
Bu, bir sayfaya veya web sitesine ek bilgi ekler. Bu, çalışma saatlerini, fiyatlandırmayı ve inceleme derecelendirmelerini içerebilir ve arama motorları tarafından arama sonuçlarında ek bilgi sağlamak için kullanılır. Bu, kullanıcıların web sitenize tıklamadan önce daha bilinçli bir seçim yapmalarına yardımcı olabilir.
Ekstra ipucu: Yapılandırılmış veri işaretlemesi oluştururken, kodun doğrudan web sitenizin HTML’sine eklenmesi gerekir. Bu, örneğin Google Etiket Yöneticisi (GTM) aracılığıyla yapılamaz, çünkü sayfa tarandığında yüklenmez.

Yapılandırılmış verilere neden ihtiyacınız var?

İşletmeniz, web sitenizdeki içerik (makaleler veya bloglar) ve sunulan ürünler/hizmetler hakkında çok fazla bilgi sağlamak, kullanıcıların web sitenize tıklamadan önce bilinçli bir seçim yapmalarına yardımcı olur.
Hatırlanması gereken önemli şey, saha dışı eylemlere de yardımcı olabileceğidir. Web sitenizdeki yapılandırılmış veriler, örneğin Google Benim İşletmem (GMB) listenizdeki bilgilerin doğrulanmasına yardımcı olabilir. GMB sayfanız ile web siteniz arasında bir bağlantı sağlar.
Ayrıca, kazançlı “Konum 0” kullanıcı sorgularına yanıtlar sağlayarak. Bu, genel görünürlüğünüzü ve güveninizi artırır. Ayrıca otoritenizi oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Not: Yapılandırılmış verilerin web sitenizde uygulanmasının arama varlığınızı artıracağının garantisi yoktur, ancak şansınızı artıracaktır. Ek bilgilerin nasıl ve hangi ekstra bilgilerin gösterileceğini belirleyen bir dizi faktör vardır.

Yapılandırılmış bir veri neye benziyor?

Kuruluş Şeması Örneği

JSON-LD önerilen biçim olduğundan, aşağıdaki örnek “Kuruluş” işaretlemesini gösterir ve örnek

{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Organization",
"name": "Fifteen",
"alternateName": "Fifteen Design",
"url": "https://www.fifteendesign.co.uk/",
"logo": "https://www.fifteendesign.co.uk/wp-content/themes/fifteendesign/assets/img/fifteen-logo-square.png"
}

Bu, işletmenin yanı sıra farklı departmanların iletişim numaralarıyla daha da geliştirilebilir.

LocalBusiness Şeması Örneği

Burada, Fifteen için “LocalBusiness” şema işaretlemesinin bir örneği verilmiştir. Bu, iş adresini bulmak isteyen kullanıcıları desteklemeye yardımcı olur ve kullanıcı sorgusuna dayalı GMB listesini tetikleme olasılığı yüksektir.

{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "LocalBusiness",
"name": "Fifteen",
"image": "https://www.fifteendesign.co.uk/wp-content/themes/fifteendesign/assets/img/fifteen-logo-square.png",
"@id": "https://www.fifteendesign.co.uk/",
"url": "https://www.fifteendesign.co.uk/",
"telephone": "0115 828 1835",
"priceRange": "££-£££",
"address": {
"@type": "PostalAddress",
"streetAddress": "Media House",
"addressLocality": "Nottingham",
"postalCode": "NG9 2RS",
"addressCountry": "GB"
},
"geo": {
"@type": "GeoCoordinates",
"latitude": 52.92794,
"longitude": -1.1978960000000143
},
"openingHoursSpecification": ({
"@type": "OpeningHoursSpecification",
"dayOfWeek": (
"Monday",
"Tuesday",
"Wednesday",
"Thursday"
),
"opens": "09:00",
"closes": "17:30"
},{
"@type": "OpeningHoursSpecification",
"dayOfWeek": "Friday",
"opens": "09:00",
"closes": "17:00"
}),
"sameAs": (
"https://www.facebook.com/FifteenDesign",
"https://twitter.com/fifteenagency",
"https://www.instagram.com/fifteenagency/",
"https://www.youtube.com/user/fifteendesign",
"https://www.linkedin.com/company/fifteen-design"
)
}

Bu, bir harita, alternatif işletme adları içerecek şekilde geliştirilebilir; bu nedenle Onbeş diğer kullanıcı sorguları, çok iş konumları ve daha fazlası için görünebilir. Şema yapılandırılmış veriler istediğiniz kadar esnek olabilir
Temiz Semantik URL'ler
Temiz url yapısı oluşturma

Temiz URL yapısı nedir?

Temiz URL’lerin anlamsal URL’ler, RESTful URL’ler, kullanıcı dostu URL’ler veya arama motoru dostu URL’ler dahil olmak üzere birçok farklı adı vardır, ancak işlevlerin hepsi aynıdır.
Kirli bir URL’nin aksine, parametrelerden veya sorgu dizesinden ve dosya uzantılarından arındırılmış daha açıklayıcı, hatırlanması kolay bir form alırlar.
Bu, PDF’ler, Word belgeleri, Excel dosyaları gibi kullanıcı dostu dosyaları değil, web sayfasını oluşturmak için kullanılan içerik dosyalarının daha fazlasını içerir.
“Sümüklübölük” URL’nin okunabilir kısmıdır. “Sümüklübölük”, URL’nin web siteleri etki alanından sonraki kısmıdır.

Temiz URL örneği

https://www.fifteendesign.co.uk/digital-marketing/seo/
Bu açıklayıcıdır ve kullanıcıya (ve arama motoruna) içeriğin web sitesinde nerede oturduğunu ve aynı zamanda sayfadaki içeriğin konusunu anlamasını sağlar.
Bu aynı zamanda kullanılabilirlik ve erişilebilirlik açısından da avantajlar ekledi.

Kirli URL örneği

https:://www.fifteendesign.co.uk/products?category=12&pid=25
Kullanıcı açısından bakıldığında, bu sayfanın içeriğinin ne olduğunu bilmiyorlar. Sonuçta, her ikisi de kullanıcıyı aynı içeriğe götürür.
Kolay hatırlanmıyor, kullanıcı dostu değil.
Arama motorları açısından, sayfa da diğerleri gibi taranır ve dizine eklenir. Kullanıcı ilgili bir sorguyu aradığında, sayfa görüntülenir.
Bir rakiple eşit olan her şey, temiz bir URL’nin kirli bir URL’den daha yüksek sırada yer alma olasılığı yüksektir.

Temiz bir URL SEO için neden önemlidir?

Web siteniz için temiz bir URL yapısı kullanmak için birkaç neden vardır, ancak işte en iyi 5’imiz

  1. Sayfayla ilgili anahtar sözcükleri içerir
  2. Bir URL ne kadar kısa, daha açıklayıcıysa o kadar iyidir
  3. Ürünler/Servis kolayca kategorize edilir
  4. Topikal yetki oluşturma
  5. Sitenizi geleceğe yönelik olarak kanıtla

Bing Logo 2019
Bing’e değişiklik gönderme
Daha önce “Değişiklikleri Google’a gönderme” ile ilgili olarak, şimdi Bing’e nasıl değişiklik gönderebileceğimize bakıyoruz
Son yazıda kısaca belirtildiği gibi, Bing ayrıca Yahoo!, AOL, DuckDuckGo ve Ecosia dahil olmak üzere (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) diğer arama motorları için sonuçlar sağlar. Her biri web sitenizin içeriğini bulmak ve keşfetmek için farklı bir yoldur, bu yüzden Bing göz ardı edilmemelidir.

Bing’e değişiklikleri nasıl gönderirsiniz?

Sayfalarınızdan herhangi birinde yaptığınız değişiklikleri Bing’e göndermek için sitenizin Bing Web Yöneticisi Araçları aracılığıyla doğrulandığından emin olmanız gerekir. Bu, web sitenize tek bir HTML satırı ekleyerek Google’a benzer şekilde yapılabilir.
Web sitenizin zaten doğrulanmış olduğunu varsayarsak,
Sitemi Yapılandırma > URL Gönderme
Burada aynı anda birden fazla URL ekleyebilirsiniz. Göndermek istediğiniz her URL’yi yeni bir satıra yapıştırmanız yeterlidir.
Bing
Gönderildikten sonra, Bing gezinmeyi önleyecek ve yeni sayfalar kısa süre içinde Bing’in sonuç sayfalarında görünmelidir
Bing

Bing’e neden değişiklik göndermelisiniz?

Bing’e yeni veya yoğun olarak güncellenmiş sayfalar göndermek, DOĞRU içeriğin SPP’lerde (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) sunulmasını sağladığından, yapılması iyi bir şeydir.
İçerik güncel değilse, bir kullanıcı SERP’lerdeki bağlantıyı tıkladığında ve beklediğinden farklı olduğunu bulduğunda, sitenizden sıçrama olasılığı yüksektir. Bing’in gözünde bu, içeriğin kullanıcı aramasıyla alakalı olmadığını gösterir, bu nedenle sıralamayı kaybetme olasılığınız yüksektir.
Kullanıcının bakış açısından, güvenilir bir bilgi kaynağı olarak sitenize olan güvenlerini kaybedecekleri için bir marka itibarına zarar verebilir.
Bu nedenle, Bing’in sayfalarınızı yeniden birleştirmesini beklemek yerine, içeriğinizi güncel tutmak için bunları kendiniz göndermek en iyisidir.
Seo stratejiniz için Yerel’den teknik, sosyal yardım ve bağlantı oluşturmaya kadar herhangi bir yardıma ihtiyacınız varsa, bugün Fifteen’in uzmanlarıyla iletişime geçin.

Yorum Yap
0 Yorum yapan