Instagram’ın Yeni Özelliği Reels İle Markaların Reklam Stratejileri Yeniden Yazılıyor

Instagram’ın Yeni Özelliği Reels İle Markaların Reklam Stratejileri Yeniden Yazılıyor

Ağustos ayı itibariyle Instagram,  TikTok’a alternatif Reels platformunu kullanıcılarına sundu. Peki, bu özelliğin gelmesi ile neler değişti? İnfluencerlar marka tanıtımlarında Reels’ı iyi mi kullanıyor? Markalar Reels ile reklam stratejilerinde ne değiştirdi? Şimdi tüm bu soruların yanıtını birlikte inceleyelim!

Reels Nedir?

Reels, Instagram içinde yer edinen; 15 saniyelik müzikli ve efektli videolar oluşturmanıza olanak tanıyan platformdur. TikTok ile aradaki birkaç fark haricinde aynı işleyen Reels, şimdiden TikTok kullanıcılarını ele geçirmeye başladı bile. Zamanında Snapchat’e rakip olan özelliği story ile ciddi başarılara ulaşan Instagram, hikayelerinin başarısını Instagram Reels ile destekleyebilirse, TikTok’a ciddi bir rakip olabilir. Peki, Reels yalnız uygulamaları mı etkiliyor? Doğal ki de ‘’Hayır.’’ .
Süratli gelişen teknoloji, süratli artan gereksinimler markaları da değişime iten en mühim etmenlerden biri. Hizmet sektörünün bir dalı olması sebebiyle ticaretin yapıldığı birçok site, sayfa, marka; toplumsal medyada dönen bu süratli değişimlere de en kolay ayak uydurabilme ardında. 2020 senesinde 1 milyar kullanıcıya haiz olan Instagram ise, markalar için mühim bir tanıtım ve satış kanalı. Gönderi ve hikayeler ile markaları birçok anlamda destekleyen Instagram, yeni gündeme getirmiş olduğu Reels ile de birçok şeyi değiştirecek şeklinde gözüküyor.

Markaların Reklam Stratejilerinde Reels

Reels’ta yüzlerce çeşit efekt, binlerce çeşit müzik ve sayısız akım var! Bilhassa akımlar markalar için son aşama mühim. Şu sebeple Reels’ta fark yaratabilecek, hedef kitlesi doğru olacak bir akım bulduğunuzda ya da mevcud bir akıma ayak uydurduğunuzda seyirciler tarafınca büyük dikkat çekeceksinizdir. Günde 500.000’den fazla Reels videosunun Instagram’da paylaşıldığını düşündüğümüzde etkileşimin ne kadar fazlaca bulunduğunu anlayabilirsiniz. Bu da, markaların doğru türde içerik yayınlamaları durumunda öne çıkmasını ve hatta dönüşmesini kolaylaştırır.

Influencer Pazarlamada Reels’ı Keşfedin!

Reels direkt hedef kesime ulaşmak için etkili olsa da, daha organik bir halde kullanıcılara ulaşmak için Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Popüler hesaplarla iletişime geçerek, onların markanız için içerik üretmelerini sağlayabilir ve daha organik bir halde kullanıcılarla etkileşime geçerek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Her geçen gün hız kesmeden yükselen ve bir sektör haline gelen Influencer pazarlama ile ilgili daha detaylı data almak için “ Yükselişi Hız Kesmeyen Sektör; Influencer Pazarlama” yazımızı okuyabilirsiniz!

E- Tecim Firmaları Reels İle Dönüşümlerini Iyi mi Artırabilir? 

Toplumsal medya, dijital pazarlamada en etkin dönüşüm araçlarından biri. E-ticaret siteleri, müşterileriyle iletişeme geçmede, potansiyel alan kişi kazanmada, marka bilinirliğini ve imajlarını korumada toplumsal medya araçlarını her geçen gün artan bir halde kullanmaya devam ediyor. Günümüzde e-ticaret satışlarına en fazlaca tesir eden mecra ise Instagram. Statista’nın 2018 senesinde hazırladığı verilere gore Türkiye’ de 37 milyon kullanıcı bu toplumsal mecrayı kullanıyor. Instagram’a yeni gelen Reels ise, bu sayıları fazlaca daha artıracak şeklinde gözüküyor. Peki markanız için ne yapmalısınız?
Reels hususi durumunun yeni olması, onu yeni bir pazar haline getiriyor. Bu yüzden, bu platformda en kısa zamanda yer almanız sizi öncelikli kılacaktır. Reklam stratejilerinizde belirli bir bütçeyi Reels’a ayırmakla başlayabilirsiniz. Reels’ta yapacağınız yenilikçi ve yaratıcı adımlar, size yeni müşteriler olarak geri dönebilir. Bu video formatının Instagram içinde yüksek bir oranda izleniyor olması, etkileşimlerinizi de artıracaktır. Kısa video format yeni bir format olmasa da, Reels’in yeni gelmiş olmasıyla markanızda birçok şey değişebilir.
Yaratıcı, değişik ve inovatif bir içerik hazırladığınızda kampanyanıza kolaylıkla Reels’i dahil edebilirsiniz. TikTok kitlesinin yavaş yavaş Instagram’a ve dolayısıyla Reels’a kayması ile de değişik mecradan gelen bu kullanıcıları da kitlenize ekleyebilirsiniz. Reels’ta rekabetin de hemen hemen düşük olması da öncü davranan ve ilk adımı atmak isteyen markalar için bir kapı aralayacak.
Reels şu anda dünyayı tekrardan yazıyor. Markanızın bilinirliğini arttırmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek istiyorsanız, bu mecra tam size gore. Ne duruyorsunuz, yerinizi almak için Reels’ı keşfedin!

Yorum Yap
0 Yorum yapan