İçerik pazarlaması, bir kitleyi çekmek, elde tutmak ve sonucunda kârlı satın alan eylemlerini yönlendirmek için kıymetli, ilgili ve tutarlı içerik yapmaya, dağıtmaya odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımıdır. Bilhassa, içerik pazarlaması kullanan işletmeler için üç temel niçin ve yarar mevcuttur.
- Karlılığı artıran satışlar,
- Tutum,
- Marka bağlılığı olan müşteriler.
İnternet kullanıcılarının % 80’inin minimum bir toplumsal medya hesabı var, toplumsal medya kullanıcıları 2019’da 3,4 milyarı aştı ve 2020’de 3,5 milyar insanoğlunun dünya genelinde toplumsal medya ağlarını kullanacağı tahmin ediliyor. Bu dünya nüfusunun neredeyse % 40’ı. İşte sizin için garip Toplumsal Medya Pazarlama İstatistikleri;
- Her fert toplumsal medya ve mesajlaşmaya günlük olarak averaj 2 saat 22 dakika harcıyor.
- 2019 senesinde, 366 milyon şahıs daha toplumsal medyaya katıldı.
- Feysbuk’taki kullananların % 74’ü her gün tertipli olarak akışı takip ediyor.
- Kullananların % 53’ü Twitter’da ilk kez gördükleri bir ürünü satın alacaklarını söylüyor.
- Instagram’ın 1 milyar kullanıcısı var ve 500 milyonu platformu günlük olarak ziyaret ediyor.
- B2B işinden elde edilmiş potansiyel müşterilerin % 80’i LinkedIn’den geliyor.
- Şirket internet sayfalarına giden trafiğin % 46’sı LinkedIn’den geliyor.
Bu tür rakamlarla, işletmelerin toplumsal medya pazarlamasına oldukca daha çok çaba göstermeleri şaşırtıcı değil ve buna karşılık işletme sahipleri ve pazarlamacılar, bu platformların işlerinin başarısı için dirimsel bulunduğunu biliyorlar. Gelişme arzusu sebebiyle, marka yöneticileri devamlı olarak kitleleriyle bağlantı kurma ve şirkete yatırım yapmalarını sağlamanın yollarını arıyor. Peki, siz neler yapabilirsiniz?
1. Toplumsal Medya Hikayelerini Kullanın
2017’de Instagram hikayeleri bilhassa feed’lerin oranının 15 katında büyüdü. Seneler ilerledikçe, Instagram ve Feysbuk’ta hikayeler daha da yaygınlaştı. Hikayeler, 2019’da Instagram’da ödenen reklam harcamasının % 45’ini oluşturdu. Toplumsal medya hala dijital reklamcılığın en etkili biçimlerinden biridir. Sadece, hedef kitlenizin en oldukca hangi platformda vakit geçirdiğini bilmek zorundasınız.
El sanatları ile uğraşan yada yiyecek pişmesini seven hanımefendilere ulaşmak istiyorsanız Pinterest muhteşem bir seçim olacaktır. Bununla beraber, Feysbuk ve Instagram benzer biçimde siteler, ihtiyaçlarınıza kolayca uyarlayabileceğiniz oldukça hususi kitleler sunmaktadır.
Toplumsal medya hikayeleri yaşamına dalmak göz ürkütücü olsa da, hikayeleri düzgüsel gösterim takviminize dahil ettiğinizden güvenli olun. Bu şekilde, stratejiniz için net bir vizyonunuz olacak ve anında içerik oluşturmak zorunda kalmayacaksınız.
2. Reklam Öğenizi Video ile Geliştirin
Video kullanan pazarlamacıların video kullanmayan kullanıcılardan ortalama % 49 daha süratli gelir elde ettiğini biliyor muydunuz? Video hem organik hem de ücretli hizmetler için toplumsal medyada trend olmaya devam ediyor. Aslen, 2022 yılına kadar videoların çevrim içi trafiğin % 82’sini oluşturacağı öngörülmektedir. Bir videonun % 50’sinden fazlasını izleyen kitle muhtemelen içerikle hakkaten ilgileniyordur ve bu yüzden satın alma olasılığı daha yüksektir.
3. Blog
Blog kitleniz ile yazışma kurmanızı elde eden bir araçtır ve içerik pazarlamanın içinde yer edinen işletim sistemidir. Kitlenize kıymet katmış olduğu benzer biçimde belirli bir itimat oluşturabilir, potansiyel müşteriler oluşturabilirsiniz. Bunun sonucunda da ürününüzü ve hizmetinizi pazarlayabilirsiniz.
Bir içerik pazarlama stratejisi yapmaya başlamalı ve arkasından blogunuzu buna uygun hale getirmelisiniz. İçerik pazarlama stratejisinin bir parçası olmayan bir blog organik trafik çekmeyecek ve dolayısıyla vakit kaybı olacaktır. Kıymet sağlamıyor ve hizmetleriniz ile ilgili bir blog yönetemiyorsanız, içerik pazarlamasına bir katkı sağlamıyor olacaksınız.
4. Kesintisiz, Uyumlu Bir Görsel Deneyimi Sağlayın
Toplumsal medya, tüketicilerin alışveriş yapma şeklini değiştirmekten oldukca daha fazlasını yapmış oldu; tüketicilerin genel olarak Web’i görüntüleme biçimini değiştirdi. Kullanıcılara pürüzsüz, uyumlu bir görsel edinim sunmak mühim bir hale geldi.
5. Pikselleri Daha Oldukca Tanıyın
Reklam sunan her toplumsal medya platformunda pikseller vardır ve bu minik kod snippet’leri, web sitelerinin reklam kampanyalarını bilgilendirmek için toplumsal medya sağlayıcılarıyla veri paylaşmasına olanak tanır.
Bilhassa Feysbuk Pixel inanılmaz derecede güçlüdür ve her kampanyada kullanılmalıdır. Hususi Kitleler oluşturmaktan Hususi Dönüşümler yapmaya kadar, toplumsal reklam kampanyalarınızın 2020’de rekabetçi olmasını istiyorsanız pikseli derinlemesine öğrenmek kaçınılmaz bir zorunluluk olacaktır.
6. Influencer Pazarlama’i Toplumsal Medya için Birleştirin
2020’de nano etkileyicileri etkinliğini daha çok artıracaktır. Bu yüzden toplumsal medyada influencer pazarlamasında daha tehlikeli sonuç bir rol oynayacak. Daha minik etkileyiciler çoğu zaman kitlelerine daha yakındır ve bu yüzden takip edenleri kendilerine güvenip onlarla etkileşimde bulundukları için daha iyi etkileşim alırlar.
7. E-posta Listenize Hususi İçerik Sunun
Abonelerinize esasen hususi içerik sunmuyorsanız, onları kaçırıyorsunuz anlamına gelir. İnsanlar kendilerini hususi hissetmeyi severler ve onlara yalnızca kendilerinin (abonelerin) “en iyinin en iyisi” bilgisini alacağını söylediğinizde, katılma olasılıkları daha da artacaktır.
Başka bir seviyeye geçmek istiyorsanız, e-postalarınızı segmentlere ayırmayı deneyin. Kampanya Enstitüsü tarafınca meydana getirilen bir araştırma, bölümlere ayrılmış kampanyaların % 760’lık bir gelir artışı sağladığını gösterdi.
8. Her Vakit Yeşil ve Trend Olan İçerikler Üretin
2020’de, tüketiciler eko-statüden eko-utanca geçiyor, daha sürdürülebilir bir tüketim arayışı tehlikeli sonuç bir ana ulaşmaktadır. Sürdürülebilir alternatifler yaygın, uygun fiyatlı ve eski seçeneklerden daha iyi yada daha iyi olduğunda, eko-tüketim, katılma statüsü ve daha çok tercih yapmama utancı hakkında daha azca olur. Bu yüzden 2020’de milyonlarca tüketici, artan eko-utançları hafifletmelerine destek olacak ürünler, hizmetler ve deneyimler arayacaktır.
9. Harekete Geçirilebilir Hashtaglerin Çevresinde Topluluklar Oluşturun
Hashtag’ler, kullananların ilgili içerik bulmasına destek olmanın bir yollarından biridir. Sadık müşterilerin ve marka savunucularının topluluklarını geliştirmek için de kullanılabilirler. Bu tekniğin en büyük gücü yalnız bunun uygulanmasının kolaylığı değil, aynı hashtag’in çeşitli toplumsal medya platformlarında kullanılabilmesidir.
10. Mobil Uygulama
Web’de arama yapanların % 50’den fazlası mobil kullanıcıdır. Milyonlarca akıllı telefon kullanıcısıyla, mobil uygulamalar içerik pazarlamasının seyrini değiştirdi. Bir mobil uygulama sahibi olarak, uygulama kullanıcılarınızla bağlantı geliştirmeye çalışmanız oldukca önemlidir. Bu bağlantı ve gücü büyük seviyede arkasındaki içeriğe dayanır. Kitle uygulamada tercih edilen bir şey bulduğunda bağlantı direkt elde edilebilir yada gerçeğe dönüştürülebilir.
Dolayısıyla, mobil içerik pazarlama stratejinizi dikkatli bir halde yaptığınızda, netice almak ve pazarlama hedeflerinizden daha iyi performans göstermeniz gerekir. Hedeflenen beklentilerinizin bulmacanın tek bir parçası bulunduğunu fark etmeli ve cep telefonları da dahil olmak suretiyle çeşitli platformlarda içinde ne olduğu iyi mi optimize edeceğinizi kavramanız gerekir. Kalite, miktar, SEO ve kolaylığın doğru karışımını bulmak, verimli mobil içerik stratejisi oluşturmanızı elde edecektir.
IBM’in Dijital Tecrübe Anketine gore, pazarlamacıların yarısından fazlası kişiselleştirilmiş içeriğin daha yüksek iştirakı teşvik ettiğine ve tüketicilerin bir markayı hatırlamasına destek olduğuna inanıyor. Bu, etkili içerik stratejileri olan kuruluşlar için mükemmel bir haber, sadece hâlâ işletmeleri ve kitleleri için neyin işe yaradığını anlamaya çalışanlar ne olacak?