HTML Başlıkları SEO'ya Nasıl Yardımcı Olabilir

HTML Başlıkları SEO'ya Nasıl Yardımcı Olabilir

HTML başlıkları, içeriğin yeni bir bölümünü tanıtan tümcecikler veya kısa cümlelerdir.
Google, başlıkların içeriğin amacını iletmeye yardımcı olduğunu doğruladı. Ancak arama motoru optimize edicileri genellikle Google’ın bu başlıkları tam olarak nasıl kullandığını tartışır.

Kod Abartılır

Başlık işaretleme kodu – H2, H3, H4 – birçok SEO’nun inandığı kadar önemli değildir. Mantıksal bir hiyerarşi yararlıdır — H2 ve ardından H3 ve ardından H4 — ancak Google mutlaka bunu gerektirmez. Anlamlı yapı oluşturan ilgili kodlar kabul edilebilir.

Mantıksal hiyerarşi yararlıdır — H2 ve ardından H3 ve ardından H4.

Google’ın başlıkların doğru kullanımına ilişkin yönergelerinde tercih edilen bir koddan bahsedilmemektedir. Bunun yerine, yönergeler gerunds olmadan etkin durumda net, kısa alt başlıkları teşvik eder.
Aksi takdirde Google, kullanıcıların içerik üzerinde gezinmesine yardımcı olan açıklayıcı başlıklar önerir. Ve bu yüzden başlıklar SEO için faydalıdır: İçeriği, arama tarayıcılarının daha hızlı ve daha iyi anlayabilmesi için yapıya sahiptirler.

HTML Başlıkları Yardım Olduğunda

HTML başlıkları, Google’ın arama görünürlüğünü artıran bilgilendirici organik parçacıklar oluşturmasına aşağıdaki gibi yardımcı oluyor.
Öne çıkan parçacıklar. Alt başlıklar bir arama sorgusuna yanıt sağlayabilir. Deneyimlerime göre, bir alt başlık ve ardından bir cevap genellikle öne çıkan bir snippet’i kazanmak için gereken tek şeydir.
Google arama sonuçlarında öne çıkan bir snippet'in ekran görüntüsü.

Alt başlıklar bir arama sorgusuna yanıt verebilir ve böylece “Koçluğun faydaları nelerdir?” gibi öne çıkan bir snippet kazanabilir. Büyütmek için resme tıklayın.

Geleneksel parçacıklar. Google, snippet açıklaması olarak sık sık alt başlıklar içerir. İşte bir örnek.
Snippet açıklamasında HTML başlıklarını gösteren Google arama sonuçlarının ekran görüntüsü

Google, sorgu için bu örnek olan “çileklerin saksılara nasıl ekilir” gibi geleneksel arama parçacıklarının açıklaması olarak sık sık alt başlıklar içerir. Büyütmek için resme tıklayın.

Mini site bağlantıları. Sayfa içi içindekiler tablosu için alt başlıkları kullanmak, arama sonuçlarında mini site bağlantıları kazanabilir. Bu taktik, tür, marka ve diğer öznitelikler için bölümleri olan uzun biçimli içerik veya kapsamlı ürün kategorisi sayfaları için geçerlidir.
Hızlı bağlantı içeren alt başlıklar, kullanıcıları hızla sayfanın belirli bir bölümüne taşır. Bu bağlantıları WordPress ve diğer platformlarda oluşturmak basittir.
Alt başlıkları olan içindekiler tablosu örneği.

Sayfa içi içindekiler tablosu için alt başlıkları kullanmak, arama sonuçlarında mini site bağlantıları kazanabilir. Büyütmek için resme tıklayın.

Ve işte arama yapanlara tıklamak için daha fazla neden sağlayan mini site bağlantılarına sahip arama snippet’i.
Google'da mini site bağlantısına sahip geleneksel bir snippet'in ekran görüntüsü

Bu “Uygun Fiyatlı ÇOK GÖVDEli Tekneler” örneği gibi bir mini site bağlantısı, aramacılara tıklamak için ek nedenler sağlar. Büyütmek için resme tıklayın.

Sayfa içi atlama bağlantılarının alt başlık gerektirmediğini belirtmek gerekir. Ancak bunları kullanmak anlamlı bağlantı metinleri sağlar ve okuyucuların amacı anlamasına yardımcı olur. Ve kullanılabilirliğe yardımcı oluyorsa, büyük olasılıkla Google’ın algoritmasına hitap eder.

Nasıl Yapılır

HTML başlıklarını kullanarak:
Nasıl yapılan içerik için adımlar sağlayın. Google, görev tabanlı alt başlıkları her adımı açıkça açıklayan “temel fiiller” olarak kullanmanızı önerir.
Temel fiillerin iki örneğinin ekran görüntüsü.

Google, görev tabanlı alt başlıkları “Oluşturma” değil , “Oluştur” gibi “temel fiiller” olarak kullanmanızı önerir.

Listedeki her öğeyi açıklayın. Okuyucular listeleri sever. Listeler hediye fikirleri ve uygun ürünler gibi sorguları hedefleyebildiği için arama optimize ediciler de yapar.
İlgili soruları yanıtlayın. Popüler soruları ele almak, arama ve sıralamada “kişiler de soruyor” kutularında SSS zengin parçacıkları oluşturabilir. Google’ın yanıtları bulmasına yardımcı olmak için soruyu bir alt başlık haline getirin.
Her soru bir alt başlık ile Amazon Prime içeren bir soru-cevap web sayfasının ekran görüntüsü.

Google’ın yanıtları bulmasına yardımcı olmak için soruyu Prime Day için bu soru-cevap sayfası gibi bir alt başlık haline getirin. Büyütmek için resme tıklayın.

Rakiplerin Başlıkları

Fikirler için rakiplerin içerik yapısını izleyin. WebCEO gibi araçlar HTML başlıklarındaki anahtar sözcükleri analiz eder.
WebCEO'nun anahtar kelime aracının ekran görüntüsü.

WebCEO’nun anahtar kelime aracı HTML başlıklarını analiz eder. Büyütmek için resme tıklayın.

Ve internet pazarlama ninjaları bir araç, benim işverenim, herhangi bir sayfadan HTML başlıkları ayıklar ve hatta HTML yapınızı rakiplerle karşılaştırır.

Google ve İnsanlara Yardım Edin

En iyi SEO stratejisi, Google’ın bir sayfanın içeriğini anlamasına yardımcı eder. HTML alt başlıkları tek başına bir sıralama faktörü değildir. Ancak hem Google’a hem de insanlara yardımcı olurlar, bu asla kötü bir şey değildir.

Yorum Yap
0 Yorum yapan