HTML başlıkları, içeriğin yeni bir bölümünü tanıtan tümcecikler veya kısa cümlelerdir.
Google, başlıkların içeriğin amacını iletmeye yardımcı olduğunu doğruladı. Ancak arama motoru optimize edicileri genellikle Google’ın bu başlıkları tam olarak nasıl kullandığını tartışır.
Kod Abartılır
Başlık işaretleme kodu – H2, H3, H4 – birçok SEO’nun inandığı kadar önemli değildir. Mantıksal bir hiyerarşi yararlıdır — H2 ve ardından H3 ve ardından H4 — ancak Google mutlaka bunu gerektirmez. Anlamlı yapı oluşturan ilgili kodlar kabul edilebilir.
Google’ın başlıkların doğru kullanımına ilişkin yönergelerinde tercih edilen bir koddan bahsedilmemektedir. Bunun yerine, yönergeler gerunds olmadan etkin durumda net, kısa alt başlıkları teşvik eder.
Aksi takdirde Google, kullanıcıların içerik üzerinde gezinmesine yardımcı olan açıklayıcı başlıklar önerir. Ve bu yüzden başlıklar SEO için faydalıdır: İçeriği, arama tarayıcılarının daha hızlı ve daha iyi anlayabilmesi için yapıya sahiptirler.
HTML Başlıkları Yardım Olduğunda
HTML başlıkları, Google’ın arama görünürlüğünü artıran bilgilendirici organik parçacıklar oluşturmasına aşağıdaki gibi yardımcı oluyor.
Öne çıkan parçacıklar. Alt başlıklar bir arama sorgusuna yanıt sağlayabilir. Deneyimlerime göre, bir alt başlık ve ardından bir cevap genellikle öne çıkan bir snippet’i kazanmak için gereken tek şeydir.
Geleneksel parçacıklar. Google, snippet açıklaması olarak sık sık alt başlıklar içerir. İşte bir örnek.
Mini site bağlantıları. Sayfa içi içindekiler tablosu için alt başlıkları kullanmak, arama sonuçlarında mini site bağlantıları kazanabilir. Bu taktik, tür, marka ve diğer öznitelikler için bölümleri olan uzun biçimli içerik veya kapsamlı ürün kategorisi sayfaları için geçerlidir.
Hızlı bağlantı içeren alt başlıklar, kullanıcıları hızla sayfanın belirli bir bölümüne taşır. Bu bağlantıları WordPress ve diğer platformlarda oluşturmak basittir.
Ve işte arama yapanlara tıklamak için daha fazla neden sağlayan mini site bağlantılarına sahip arama snippet’i.
Sayfa içi atlama bağlantılarının alt başlık gerektirmediğini belirtmek gerekir. Ancak bunları kullanmak anlamlı bağlantı metinleri sağlar ve okuyucuların amacı anlamasına yardımcı olur. Ve kullanılabilirliğe yardımcı oluyorsa, büyük olasılıkla Google’ın algoritmasına hitap eder.
Nasıl Yapılır
HTML başlıklarını kullanarak:
Nasıl yapılan içerik için adımlar sağlayın. Google, görev tabanlı alt başlıkları her adımı açıkça açıklayan “temel fiiller” olarak kullanmanızı önerir.
Listedeki her öğeyi açıklayın. Okuyucular listeleri sever. Listeler hediye fikirleri ve uygun ürünler gibi sorguları hedefleyebildiği için arama optimize ediciler de yapar.
İlgili soruları yanıtlayın. Popüler soruları ele almak, arama ve sıralamada “kişiler de soruyor” kutularında SSS zengin parçacıkları oluşturabilir. Google’ın yanıtları bulmasına yardımcı olmak için soruyu bir alt başlık haline getirin.
Rakiplerin Başlıkları
Fikirler için rakiplerin içerik yapısını izleyin. WebCEO gibi araçlar HTML başlıklarındaki anahtar sözcükleri analiz eder.
Ve internet pazarlama ninjaları bir araç, benim işverenim, herhangi bir sayfadan HTML başlıkları ayıklar ve hatta HTML yapınızı rakiplerle karşılaştırır.
Google ve İnsanlara Yardım Edin
En iyi SEO stratejisi, Google’ın bir sayfanın içeriğini anlamasına yardımcı eder. HTML alt başlıkları tek başına bir sıralama faktörü değildir. Ancak hem Google’a hem de insanlara yardımcı olurlar, bu asla kötü bir şey değildir.