Google tarafınca düzenlenen I/0 2019’da şirket ilk kez, Google Görsel Arama sonuçlarına getirmiş olduğu 3 boyutlu görsel arama teknolojisini duyurdu. Kullananların aramış olduğu görselleri 3 boyutlu görüntülemesine olanak tanıyan bu teknoloji, yavaş yavaş kullanıcı deneyimlerine entegre olmaya başladı bile.
Satın alma davranışlarını yakından ilgilendiren Google Görsel’leri için gelin ilkin, “ Google Görsel’lerinin markalar için önemi, satın alma davranışlarında görselin tesiri “ şeklinde başlıkları inceleyelim.
Satın Alma Davranışlarında Görselin Tesiri
İnsan algılarının birçoğu görseldir. Anlamlı bir satış vaadi içeren iyi bir görüntülü gösterme, reklamın inandırıcılığını arttırır. Görselliğin reklam ve meydanın her alanında, pazarlama için yoğun olarak kullanılmasının aslolan sebebi de budur. Heybetli, dikkat çekici ürün görselleri ; tüketiciyi satın almaya teşvik eden ve tüketicinin aklında kalıcı yer edinmesini elde eden en mühim unsurlardır. Reklamın her alanında yaratıcılık ön planda olduğu şeklinde, görsel seçimlerinde de algıda kalıcı görseller seçmek gerekmektedir.
Meydana getirilen araştırmalarda ve literatür taramalarında reklam çalışmalarının, görsel duyu vasıtasıyla kullananların zihninde oluşmuş kodlar ile; öğrenilmiş detayları tercih etme eğilimini iyi kullandıkları görülmektedir. Bu yöntemle reklam, ürüne tanınırlık ve bilinirlik özelliklerini ilave ederek oldukça mühim avantajlar sağlar. Hedef kitledeki her şahıs aynı özelliklere ve satın alma davranışlarına haiz olmasa da reklamdaki temel amaç uzlaşımsal simgeler ile insanların duyu organlarına ulaşmaktır. Tüketici dış görünümüne, rengine, desenine, modeline; özetlemek gerekirse görselliğine bakmış olduğu ürün için satın alma davranışlarında bulunacaktır.
Google Görsel’in Markalar İçin Önemi
Google Görsel içerikleriniz, markanıza ve sitenize trafik çekebilmeniz açısından oldukça mühim. Günümüzde değişen teknolojinin süratli bir ivme kazanması ve kullananların telefon, tablet, bilgisayar şeklinde birden fazla aleti birlikte kullanımı dijital dünyada yazılardan ziyade görsellerin daha akılda kalıcı olmasını sağlıyor. SEO çalışmalarında da Google Görsel’lerinin tesiri oldukça çok. Google Görsel’leri için SEO uyumlu bir siteye sahipseniz trafik ve dönüşüm oranlarınız da mühim seviyede artacaktır. Sunduğunuz görsellerin linklerinin paylaşılabilir olması ve tıklanması sizi Google Görsel sonuçlarında üst sıraya çıkarabilir. SEO’nun Google Görseller yanı sıra marka karlılığını da iyi mi artırdığını öğrenmek ‘’SEO Marka Karlılığını Iyi mi Artırır?’’ yazımızı okuyabilirsiniz!
Cisco Visual Networking Index’e bakılırsa videoların, 2021 yılına kadar web trafiğinin %82’sini oluşturması umut ediliyor. Google Görsel aranmalarının ciddi bir alanında yer alacak bu videolar içinde, 3D boyutlu görsellerin de olması fazlaca ihtimaller içinde.
3D Ve AR Aranma Nedir ?
3D ve Artırılmış Gerçeklik ( AR) neticeleri, 3D görsellerin Google Arama sonuçlarında görüntülenmesini sağlar. Bu özellik yardımıyla kullanıcılar, içeriğiniz ile daha kapsamlı bir etkileşime girer. Bununla beraber bu teknoloji ile kullanıcılar:
- Ürün sayfaları için ürün modelleri
- 3D nesneleri
- 3D olarak daha etkili eğitim amaçlı içerikleri görüntüleyebilir.
Kullananların nesneleri 3D görüntülemesine ve kendi alanlarına yerleştirme imkanı sunan bu teknoloji, kullanıcılara sınırsız bir detay düzeyinde yakınlaştırma, uzaklaştırma ve döndürme imkanı vererek bir nesneyi her açıdan araştırma şansı tanıyan üç boyutlu bir medya biçimidir.
Tamamen kullanıcı kontrolüne bağlı olarak izlenme olanağı tanıyan bu görsellerde; yakınlaştırma, uzaklaştırma ve hangi açıdan görmek istediğiniz şeklinde sınırsız detay düzeyi sizin elinizdedir. 3D model dosyalarında modelin geometrisi, dokusu ve rengi hakkında da bilgiler edinebilirsiniz.
3D Görsel Aranma Desteğinden Markalar Iyi mi Etkilenecek ?
3D görsel aranma desteği, hemen hemen yaygın bir kullanım alanına haiz olmasa da beklentiler birkaç yıl içinde Google Görsel’lerde ciddi bir yer kaplayacağı doğrultusunda. Teknoloji de yeni bir çığır açacak bu durum, markaları ve e-ticaret sitelerini de yakından etkileyecek şeklinde gözüküyor. Peki, fakat iyi mi?
E-ticaret sitelerinin teknolojik gelişimleri yakından takip etmesi ve tüm dijital mecralarda son gelişimleri yakalaması, markanın gelişimi için oldukça önemlidir. Google Görsel’e gelen bu destekte markanız için yeni bir kapıyı aralayabilir. Reklamlarınız ve tasarımlarınızın bu anlamda değişime ayak uydurması gereklidir. Yeni çıkardığı özellikleri ön plana çıkarmayı seven Google sürpriz bir haberle, Google Görsel’lerinde büyük bir değişime gidebilir ve tüm neticeleri 3D olarak göstermek isteyebilir. Ihtimaller içinde bu biçim kararlar için markanızı hazırlamanız; yenilikleri denemekten kaçmamanız gereklidir.
“Kendini yenileme, sürekli var olmanın ilk şartıdır.”
Markanız için de yenilikleri denemekten, değişik olmaktan kaçınmayın!