SEO topluluğunun henüz iki yüzden fazla keşfetmesiyle Google sıralama faktörlerinin büyük bir listesi var. Bununla birlikte, bu faktörlerin çoğu az ağırlık tutar ve daha çok kravat kırıcı olarak kullanılır.
SEO stratejinizi hangi sıralama faktörlerinin zirveye iteceğini ve görünürlüğü artıracağını bilmek çok önemlidir. Bu nedenle, stratejinize odaklanmanıza ve bir sonraki seviyeye zorlamanıza yardımcı olmak için sekiz ana Google sıralama faktörünün bir listesini bir araya koyduk.
Google Benim İşletmem Kaydı
Yerel SEO için çok önemli olan Google Benim İşletmem Kaydınızı talep ederek, koruyarak ve optimize ederek yerel arama performansınızı artırın. Sadece şirketinizin kurulmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda yerel iş panelinde ve Google haritalarında olma fırsatını da açar. Bu, yakındaki aramacılara görünürlüğünüzü artırdığı için önemlidir.
Yapılandırılmış Veriler
Yapılandırılmış veriler SEO’nuz için harikalar yaratabilir ve teknik olarak eğilimli olsun veya olmasın hepimizin erişebileceği bir stratejidir. Google’ı bir sayfadaki içeriğiniz hakkında her ayrıntı hakkında bilgilendirmenizi sağlar ve aralarından seçim yapabileceğiniz binlerce etiket vardır. Etiketleme konumları, yazarlar, ürün özellikleri ve derecelendirmeler dahil olmak üzere. Ayrıca, arama parçacıklarınızı geliştirmenin, konumunuzu sabitlemenin ve varlıkları bağlamanın harika bir yoludur.
Geri köprüler
Backlink’ler şüphesiz en önemli Google sıralama faktörlerinden biridir ve Google’ın algoritması geliştikçe, bu bağlantıları kazanma tekniğimiz de gelişti. Google şimdi gelen bağlantının otoritesine bakıyor, bu da siyah şapka SEO stratejilerinin artık web sitesi sıralamanıza iyiden çok kötü bir etkiye sahip olabileceği anlamına geliyor.
Rakiplerinize hangi sitelerin bağlandığını görmenizi sağlayan ve ardından birincil sosyal yardım hedeflerinizi vurgulayan bir dizi araç vardır. Nişinizdeki alanlara bağlantı veren web siteleri, bağlantılarınızı barındırmak için daha fazla dahil edilecektir.
Mobil Optimizasyon
Eylül 2020’den itibaren Google, tüm web sitelerini mobil sürümlerine göre yargılayacak. Bu nedenle, sitenizin sıralama şansına sahip olmak için mobil kullanıcılar için tasarlanmış olması çok önemlidir.
Google, bir URL gönderebileceğiniz ve yeşil ışık alabileceğiniz veya sayfayı mobil olarak nasıl optimize ettiğiniz hakkında geri bildirim alabileceğiniz mobil uyumlu bir test sağlar. Ancak, tüm sitenizi test ederken bu son derece uzun bir süreç haline gelebilir. Google Search Console, önerilen iyileştirmelerin bir listesini sağlayarak tüm sayfalarınızı aynı anda kontrol etmenizi sağlar.
HTML Etiketleri
HTML etiketlerini optimize etmek önemlidir ve çoğu site denetçisi ile bu peri basit hale getirilebilir. Eksik başlık etiketleri ve meta açıklama veya bir sayfadaki birden fazla H1 vb. HTML etiketleri Google’ı yönlendiriyor ve kopyanın hangi bitlerinin daha önemli olduğunu gösteriyor. Başlık etiketleri yalnızca kopyanızı bölümlere bölmekle kalmaz, aynı zamanda Google’ın sayfanın ne hakkında olduğunu ve anahtar kelimelerin kullanımı için harika bir fırsat olduğunu bilmesine yardımcı olur. Alternatif metin, arama motoruna görüntünün ne hakkında olduğunu ve görüntü arama sonucunda görünmesine yardımcı olacağını söylediği için optimize etmek için de önemlidir. Bu, sitenize daha fazla trafik yönlendirebilir.
Anlamsal Doygunluk
İçerik aynı zamanda büyük bir sıralama unsurudur. Varlıklar, ilgili anahtar kelimeler, resimler ve kopyalama uzunluğu ile iyi orantılı olmalıdır. SEO geliştikçe, artık sıralamanıza zarar verebilir anahtar kelime doldurma gibi teknikler de gelişti. Bunun yerine içerik bilgilendirici olmalı ve kullanıcı için doğal bir tarzda yazılmalıdır.
Kullanıcı Davranışı
SEO topluluğu, Google’ın sayfaları sıralamak için davranış ölçümlerini kullanıp kullanmadığına ilişkin karar söz konusu olduğunda genellikle bölünür. Bu ölçümler hemen çıkma oranı, oturum süresi, oturum derinliği ve tıklama oranı gibileri içerir. Ne olursa olsun, bu ölçümleri izlemek son derece önemlidir. İzleme, kullanıcınızın görmek istediği içerik türünü üretmenizi sağlar.
Çekirdek Web Hayati Değerleri
Yakında bir Google sıralama faktörü haline gelecek olan temel web hayati değerleri en yeni kullanıcı deneyimi ölçümüdür. Stratejinizle oyunun önüne geçmeye çalışırken bu ölçümün neleri ölçeceğini anlamak önemlidir. Basitçe, ölçüm kullanıcıların bir sayfaya inerken elde ettiklerinde elde ettikleri ilk gösterimi ölçerken ölçülür. Parçalanmış bu, yük hızını, düzenin kararlılığını ve ne kadar sürede etkileşimli hale geldiğini içerir.
Etkili ve eksiksiz bir SEO stratejisi sürdürmek için sürekli gelişen Google Algoritması’nı her zaman takip etmek önemlidir. SEO, yeni sıralama faktörlerinin, yeni araçların, yeni teknolojilerin ve yöntemlerin sürekli bir kasırgasıdır. Bu nedenle, eğilimleri takip etmek ve gerektiğinde stratejilerinizi değiştirmek önemlidir.
Fifteen’te, en son dijital stratejiler sunmak için en son Google arama uyarlamalarını takip ediyoruz. Görünürlüğünüzü ve dönüşüm oranınızı nasıl artırabileceğimizle ilgileniyorsanız, bugün bizimle iletişime geçin.