Google tıklanmalarının üçte biri görsel tıklamalarından gerçekleşiyor. Günde 3,5 milyar arama yapıldığını hesaba kattığımızda ise 1 milyarın üstünde aramanın günlük olarak Google Görseller kanalından bulunduğunu söyleyebiliriz. Oldukça büyük bir tıklanmayı kapsayan bu oran; günden güne de artmaya devam ediyor. Bundan dolayı hedef kitlenize yetişme yolunuzda, Google Görseller büyük bir öneme haiz. SEO çalışmalarında da etkili olan görseller, satın alma davranışlarını da direkt etkiliyor. Peki, görseller satın alma davranışlarında niçin bu kadar etkili? Google Görseller’de sıralamalarınızı iyi mi yükseltebilirsiniz? Şimdi, bu soruların yanıtını inceleyelim…
Markanız İçin Görsellik Niçin Mühim?
Pazarlama stratejileri içinde görseller, büyük bir öneme haiz. İnsanın temel duyularından önde gelen görme yetisi, beynin idrak etme süreçlerini de hızlandırıyor ve bilginin kalıcılığını artırıyor. Hatta o şekilde ki meydana getirilen emekler, beyine giden bilgilerin %90’ının görsel bulunduğunu belirtiyor ve insanoğlu okuduklarının %20’sini, gördüklerinin %80’ini hatırlayabildiğini söylüyor. Somut verilerin de ortaya çıkardığı şeklinde, görsellik tüm hayatımızda son aşama büyük bir öneme haiz. Bir markanın akılda kalınabilirliği ne kadar önemliyse, görsel kullanımı da bu oranda etkilidir. Bundan dolayı markanızı unutulmaz kılacak, hafızalarda kalıcı bir yere haiz olmanıza niçin olacak unsur kullandığınız görseller, videolar ve infografiktir.
Görsel SEO Emekleri
SEO içinde 200’den fazla parametreyi içeren; Google sıralamalarınızı yükseltmenize destek olan optimizasyon çalışmalarıdır. Bu emekler içinde görseller ise birden fazla metriğe bağlı olarak ayrı bir ehemmiyet taşır. Görselleriniz yalnız dikkat çekici olması kafi değildir. Boyutlandırma, isimlendirme, alt etiketler şeklinde birçok unsuru dikkate almalısınız. Şimdi madde madde görsel optimizasyon çalışmalarını inceleyelim.
1. Emsalsiz Görsel Kullanımı
Yığın görsellere ulaşabileceğiniz birçok değişik programla içeriğiniz için görsel seçebilirsiniz. Sadece emsalsiz görseller kullanmanız daha çok tıklanmanıza niçin olabilir. Web üstündeki alışılmış görsellerin dışına çıkmayı ve değişik görünmeyi dikkatsizlik etmeyin!
2. Doğru isimlendirme
Google’nin görsellerinizi optimize edebilmesi için doğru isimlendirme son aşama önemlidir. Buradaki doğru isimlendirmeden kastımız; Türkçe karakterli harf kullanmamak ve görseldeki içinde ne olduğu anlatacak bir izahat koymaktır.
3. Alt metin ekleme
İçeriğiniz ile ilişkilendirdiğiniz görselinizin altına, karakter sınırını geçmeyecek kadar bir alt metin oluşturmalısınız. İçerisinde kucak dolusu anahtar kelimelere yer vermeniz de lehinize olacaktır.
4. Görsel uzantılar
SEO için görsel optimizasyonu yaparken seçtiğiniz görselin uzantısı netliği belirlemeye destek sağlar. PNG dosya uzantısı, site görselleri için en uygun formattır. Boyut yüksektir sadece metinler ve görsel daha kaliteli gözükür. JPEG formatı ise daha düşük boyutludur. Sadece netlik PNG’ye kıyasla daha düşüktür. İçerikleriniz için logo, animasyon ya da ikon tercih edecekseniz SVG formatını kullanabilirsiniz.
5. Boyutlandırma
Her sitenin görsel alan boyutu birbirinden değişik olabilir. Bundan dolayı belirlenen alana gore görsel boyutlandırmanız oldukca daha doğrudur. Bununla birlikte yüksek boyutlu görsel kullanmanız, sitenizin hızı üstünde de negatif bir tesir yaratabilir. Bundan dolayı görsellerinizi sıkıştırmayı tercih edebilirsiniz.
Görseller Featured Snippets’e Tesir Ediyor Mu?
Featured Snippets, Google sıralamalarında sıfırıncı sırada yer almak anlamına gelir ve “öne çıkan arama” olarak adlandırılır. SERP görünümünde Google Snippet’larının da üstünde yer almanıza olanak tanıyan bu alan kullanıcılar tarafınca sitenizin nitelikli olduğu anlamını taşır. Featured Snippets, görsellerinizle de yakından ilgilidir. Semrush’ın yapmış olduğu bir araştırmaya gore featured snippet’a yükselmiş bir site averaj 2000 kelime uzunluğundaki yazısı için 10’dan fazla alt metin yazılmış görseller yüklemesi yapmış. Bu, örneklerden yalnız biri. Featured Snippets’da yer edinen sitelerin yüksek birçoğunluğu kaliteli görüntü ve videolara haiz. Bununla birlikte meydana getirilen başka bir araştırma, Google’de üst sıralamalarda yer edinen videoların %65’inin izlendiğini öne sürüyor. Bu bilgiden yola çıkarak kısa videolar da eklemeniz, sıfırıncı sıraya yükselmenize destek olabilir.
Google’nin devamlı değişen parametreleri içinde görsel optimizasyonları daima büyük bir öneme haiz olmuştur. Site içi SEO çalışmalarının mühim bir ayağı olan görseller, sıralamalarınızı yükseltmenize ve dönüşüm oranlarınızı artırmanıza destek sağlar. Dönüşüm oranlarınızı artıran öteki başlıkları incelemek isterseniz, “ Site İçi SEO Emekleri İle Dönüşüm Oranlarınızı Katlayın!” yazımızı da inceleyebilirsiniz.
Bugün, siz de SEO çalışmalarınız için görsellerinizi optimize etmeye başlayın. Tıklanmalarınızı artıracak Google Görseller ile dönüşüm oranlarınızı şimdi katlayın!