Google Yerel Sıralamanızı Nasıl Geliştirirsiniz?

Google Yerel Sıralamanızı Nasıl Geliştirirsiniz?

Google sıralamasını tek başına parayla satın alamazsınız, ancak biraz zaman ve strateji ile bir kuruş harcamadan arama motoru sonuçları sayfasında (SERP) sıralamanızı artırabilirsiniz. Google arama sıralamanızı ücretsiz olarak artırmanın bazı kolay yollarını aşağıda bulabilirsiniz.

Web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirin

SEMrush anketine göre web sitesi ziyaretleri, çevrimiçi zaman, oturum başına sayfalar ve hemen çıkma oranı ilk dört sıralama değişkenidir. Bu faktörlerin dördü de web sitesinin sağladığı kullanıcı deneyimiyle doğrudan bağlantılıdır. Oldukça basittir: web sitenizin kullanımı basitse ve değerli içerik sunuyorsa, sitenizde daha uzun süre kalacak ve daha fazla siteyi ziyaret edecek daha fazla ziyaretçi çekerek arama sıralamanızı iyileştirirsiniz.

Seo için optimize edilmiş mükemmel malzeme oluşturun

Trafiği artırmanın ve arama sıralamanızı artırmanın en etkili yollarından biri web sitenizde yüksek kaliteli içerik sağlamaktır.

Gerçekte, sayfa içi içerik oluşturma, yakın tarihli bir ankette pazarlama profesyonellerinin yüzde 58’i tarafından en başarılı SEO aracı seçildi. İçeriğinizin hatasız, anahtar kelime açısından zengin, mobil olarak optimize edilmiş ve hedef kitlenizin benzersiz ihtiyaçlarını karşılamak ve sahip olduğunuz backlink sayısını artırmak için yazıldığından emin olun.

En yüksek ağırlıklı Google sıralama kriterlerinden biri, diğer web sitelerinden sizinkine backlink’ler veya bağlantılardır. Yüksek yetkili etki alanlarından web sitesi içeriğinize gelen bağlantılar sitenizin otoritesini gösterir, trafiği yönlendirir ve arama sıralamanızı artırır.

Alternatif Metin, görüntülerin optimizasyonu için en iyisidir

Web sitesi sayfalarına destekleyici fotoğraflar eklemek kullanıcı deneyimini geliştirir ve sayfanın Google sıralamasını artırır. Öte yandan Google, görüntüleri göremez; ne anlama geldiklerini tespit etmek ve anlamak için bir metin alternatifi gerektirir (bu nedenle “alt metin” ve “alt tag” terimleri).

Web sitenize yüklediğiniz her resmi, web sitenizin SEO’sunu fotoğraflar aracılığıyla artırmak için bir alt etiketi /alternatif metinle etiketlediğinizden emin olun. Bu, Google’ın resmi okumasına, sayfanızın ilgisine dair daha fazla kanıt toplamasına ve yalnızca resim aramaları için görüntüyü dizine almasına olanak tanır.

Alternatif metin, kullanıcıların arama kutularına yazdıklarına özgü başlık etiketleri ve meta açıklamalar gibi anahtar sözcükler içermelidir.

Web sitesinin sayfalarını dahili olarak bağlamak iyi bir fikirdir.

dahili bağlantılar, web sitesinin sayfalarının içinde diğer sayfalara bağlanan köprülerdir. Google, dahili olarak bağlı sayfaları tercih eder, çünkü taranmasını sağlamak için daha uyumlu bir ağ oluştururlar. Dahili bağlantı, kullanıcı deneyimini iyileştirdiği için Google’da da popülerdir.

Sitenizde kolayca gezinebilen kullanıcılar orada daha fazla zaman geçirir, daha fazla bağlanır ve ziyaret etme olasılığı daha yüksektir, Google’a sayfanızın değerli olduğuna dair sinyaller göndererek SEO’nuzu geliştirir.

Web sitenizin hızını artırın

Google, “hız güncellemesinin” sayfaların yalnızca küçük bir yüzdesini etkileyeceğini söylese de, hem arama sıralamanızı artırmak hem de iyi bir kullanıcı deneyimine sahip olmak için sitenizin mümkün olduğunca hızlı olduğundan emin olmak iyi bir fikirdir.

Kırık fayansları değiştirin. Kalite bağlantıları, trafiği artırmanın ve web sitenizin otoritesini oluşturmanın en iyi yollarından biridir, ancak 404 hatasıyla sonuçlanan bağlantılar kullanıcı deneyiminiz ve arama sıralamanız için kötüdür. Herhangi bir kopuk bağı bulmak için BrokenLinkCheck veya Dead Link Checker gibi bir araç kullanın.

Resimlerinizin kalitesini artırın

Resimlerinizi optimize etmek, sitenizin hızını artırmak ve Google’ın sayfalarınızın resimlerini tanımasını kolaylaştırmak için gereklidir. Web sitenizdeki tüm fotoğrafların sıkıştırıldığından, açıklayıcı dosya adlarına sahip olduğundan ve alternatif metinlere sahip olduğundan emin olun.

Üstbilgi adlarından yararlanma(H1-H2)

Başlıklar içeriğinizi hem insanlar hem de arama motorları için daha okunabilir ve anlaşılabilir hale getirmekle kalmaz, aynı zamanda içeriğinizin gövdesindeki başlık etiketlerinin kullanımı ile Google arama derecelendirmesi arasında net bir bağlantı vardır. Başlık etiketleri ayrıca önemli noktaları vurgulamanın ve içeriğinizin yapısını görüntülemenin güzel bir yoludur.

Sitenizi yerel aramalar için en iyi duruma getirme

İnsanlar akıllı telefonlarını giderek daha fazla “yakınımda” iş aramak için kullanıyorlar. Google Şirketim sayfanızı talep edin, Google Posts’a alakalı içerik ekleyin, işletmenizi yerel dizinlerde listelendirin ve ilgili yerel aramalarda görünme şansınızı artırmak için mükemmel çevrimiçi incelemelerle çevrimiçi güvenilirliğinizi artırın.

Web Sitenizi Optimize Edin

Mobil cihazlar için

Mobil cihazlar, arama motoru sorgularının büyük çoğunluğunu oluşturur. Web siteniz mobil uyumlu değilse kitlenizin büyük bir bölümünü kaybedersiniz. Sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sağlamak için, kullanıcıların mobil sürümdeki masaüstü sürümünde gerçekleştirebilecekleri herhangi bir etkinliği gerçekleştirebildiğiden emin olun. Ayrıca, yükleme sürelerini ve sonuçlarını göz kulak olun. Sitenizin yüklenmesi çok uzun sürerse kullanıcılar sıkılır ve başka bir siteye taşınır.

Hız İçin

Site hızı, Google’ın web sitenizi sıralarken göz önünde bulundurdğu değişkenlerden biridir. Yavaş site hızı Google sıralamanıza zarar verir ve müşterileri korkutur, bu da kârınıza zarar verebilir.

Sesli arama için

Perficient’in bir raporuna göre, sesli arama artık büyümiyor, ancak ankete katılanların% 60’ından fazlası sesli aramanın akıllı telefonlarında soru sormanın en sevdikleri form olduğunu söyledi.

Belirli bir sesli aramacının şirketinizi bulmasını sağlamak için web sitenizin içeriğinde olası sesli arama ifadelerini kullanın (tek anahtar kelimeler yerine doğal konuşma tarzında ifade edilen tam cümleler kullandığınızdan emin olun).

“Sıfır pozisyonu”na gelince, olmak istediğin yer orası. Bir kullanıcı Google Arama’da bir soru sorduğunda, Google ilgili bir web sitesindeki içeriği 1 numaralı arama sonucunun üstündeki belirli bir öne çıkan snippet veya yanıt kutusunda gösterebilir. İçeriğinizi öne çıkan bir snippet’e almak, markanızın itibarını ve maruziyetini ve aynı zamanda trafiği artırmanın mükemmel bir yoludur (parçacıklar içeriğin kaynaklandığı web sitesine bir bağlantı sağlar).

İşletmenizle ilgili olası aramaları göz önünde bulundurun ve içeriğinizi Google tarafından öne çıkan bir snippet olarak seçme şansınızı artırmak için sitenizi basit, yetkili yanıtlarla biberleyin.

Yorum Yap
0 Yorum yapan