Ulusal ölçekte değil, bölgesel ölçekte faaliyet gösteren daha küçük işletmelerin SEO için Google yerellerine ihtiyacı vardır. Yerel SEO, belirli bir alandaki SERP’lere öncelik verirken, ulusal SEO bölgedeki aramalarda sıralamaya odaklanır. Bu yaklaşım, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle yerel müşteri adaylarını ve tüketicileri hedeflemeyi içerir.
Yaklaşım yerel müşteri tabanınız için daha uygun olduğundan, yerel SEO’nuzu optimize etmek daha fazla web sitesi trafiği, müşteri adayı ve dönüşüm anlamına gelir. Bu özel yaklaşımı, sınırsız bütçelere sahip daha belirgin ulusal markalara karşı daha verimli rekabet etmenize yardımcı olacak bir yol olarak düşünün.
Benzersiz yerel SEO yapılacak işlerine odaklanarak, daha kapsamlı anahtar kelimeler için sürekli olarak optimize eden ve değer teklifleri yerine marka bilinirliğine güvenen daha belirgin markaların trafikte çekme avantajını nötralize edebilirsiniz.
İşte yerel SEO kampanyanızı başarıya umanın en iyi yolları.
Google Benim İşletmem’de (GMB) listeleme yapma
Google Benim İşletmem (GMB) listesi ayarlamak, yerel aramalarda sıralamak için yapabileceğiniz ilk şeylerden biridir. Google Benim İşletmem listesine sahip olmanın avantajlarından biri, telefon rehberi listesinin günümüze eşdeğer olmasıdır. İkinci neden önemli bir sıralama faktörü olmasıdır. Moz’un en son yıllık raporuna göre, Google Şirketim listeleri yerel SEO’daki 1 numaralı sürüş faktörüdür.
Ayrıca, bir Google Benim İşletmem girişi oluşturmak zor değildir. Ancak, profilinizin doldurulduğundan emin olmalısınız. Google, profilinizin ne kadar eksiksiz olduğunu görsel olarak temsil eder. Bu ölçümün yüzde 100 tamamlandığından emin olmak için tüm alanları doldurun. Mallarınızı, hizmetlerinizi ve ikincil bir iş kategorisini de ekleyin. Google, seçenekler listesinden birincil kategori seçmenizi ister. Bundan sonra, hizmetlerinize daha fazla anlam katarak birçok şirketin göz ardı ettiği ikincil bir grup seçebilirsiniz.
Ayrıca, alt kategorileri kullanmak Google Haritalar’da daha üst sıralarda yer almadan size yardımcı olacaktır. Bir başka harika yerel SEO ipucu, kaydınız çalışmaya başladıktan sonra Google Posts özelliğini kullanmaktır. Müşterileriniz için mini gönderiler oluşturmak ve Google’a kaydınıza göz kulak olduğunuzu göstermek için bu bölümü kullanabilirsiniz. Bu özelliği daha da ileriye götürmek için bu gönderileri sosyal medyada paylaşın. Google, sosyal medya varlığına daha fazla önem verdi. Google Posts sayfanız trafiği çekiyorsa Google’a yararlı içerik ve güncellemeler sağlamanızı önerir.
Mobil uyumlu web sitesi
Mobil internet kullanımı masaüstü kullanımını aştığından ve mobil cihazlardan birçok yerel arama yapıldığı için Google, mobil uyumlu web sitelerini tercih eder. Öte yandan, kullanıcı experince, derecelendirmede önemli bir faktördür. Kullanıcılar sıkıştırmak ve yakınlaştırmak zorunda kalırsa, uzun yükleme süreleri yaşarsa veya aradıkları ayrıntıları hızlı bir şekilde bulamazsa Google yerel sonuçlarda sizi desteklemez.
Platformunuzu mobil cihazlar için optimize etmek, 2021 için en iyi yerel SEO ipuçlarından biridir. Web sitenizi mobil uyumlu hale getirmek, genel SEO başarısı için kritik öneme sahiptir. Bununla birlikte, özellikle yerel SEO için geçerlidir. İşte bu yüzden.
İstatistiklere göre, konum tabanlı aramalar tüm mobil aramaların %30’unu oluşturur. Bu, sizi yerel arama yoluyla bulan birçok müşterinin mobil cihazını kullandığını ima eden büyük bir miktardır.
Siteniz mobil veya navigasyon sorunlarında iyi görünmüyorsa potansiyel müşterilere iyi görünmeyecektir. Muhtemelen platformunuzu terk edecek ve daha profesyonel bir çevrimiçi varlığı olan bir rakize gidecekler.
Bağlantı Oluşturma Fırsatları
Etkili bir SEO kampanyası için mükemmel bir bağlantı kurma stratejisinin gerekli olduğu yaygın bir bilgidir. Sonuç olarak, yerel SEO yaparsanız, bu da bir önceliktir. Ne yazık ki, organik bağları kazanmak ve inşa etmek çok zaman alıyor. Etkileyicilerin size ve yayınladığınız içeriğe güven duyması için içeriğiniz aracılığıyla bir otorite duygusu oluşturmanız gerekir.
Bir etkileyici içeriğinizi yüksek kaliteli ve hayati bulursa bu bağlantı oluşturma fırsatından yararlanabilirsiniz. Etkileyicilerin malzemenize bağlanmasını sağlamak kolay değildir, ancak zaman ve çabanıza değecektir. Etkileyicilerle ve markanın çevrimiçi itibarını artırmanın diğer yöntemleriyle çalışmaya odaklanın.
Web yöneticilerinin içeriklerindeki bozuk bağlantıları bulmasına ve değiştirmesine yardımcı olmak, bazı yüksek kaliteli backlink’leri almanın basit bir yoludur. Kırık bağlantılar içerip içermediğini görmek için nişinizdeki yüksek performanslı gönderileri araştırın, ardından bozuk bağlantıyı bildirmek ve sayfanıza bir değişiklik vermek için web yöneticisiyle iletişime geçin.
Web sitenizdeki her konum için bir sayfa yapma
Birden fazla fiziksel konumunuz varsa konum sayfaları oluşturun. Okuyucular konum sayfalarınızda adınızı, adresinizi, telefon numaranızı, mağaza saatlerinizi, benzersiz mağaza bilgilerinizi, park/transit istatistiklerinizi, promosyonlarınızı ve müşteri referanslarınızı bulabilir.
İçeriği birkaç konum sitesi aracılığıyla tekrarlamamanız da çok önemlidir. Tek konumlu şirketler için yerel olarak açıklayıcı bir Bizim İçin sayfası oluşturun. Web sitenizin konum sekmesinde bir Google Haritanız varsa birçok bonus puan alırsınız.
Tüm Internet’te Tutarlılık
İnsanlar ve arama motorları sizi hızlı bir şekilde bulabilmelidir. Bunu gerçekleştirmek için NAP’nizi (ad, adres ve telefon numarası) ayarlayın (alan koduyla). Bu, sitenize taranabilir bir HTML belgesi olarak eklenmelidir.
Yalnızca NAP’nin görüntünün içinde olması gibi yaygın bir hata yapmaktan kaçının; html metin aksine, resimler arama motorları tarafından taranamaz. NAP için en popüler konum sitenin altbilgisinde veya üstbilgisindedir.
En Önemli Paket Servisi
Google Yerel SEO kampanyanıza başlamadan önce, yerel arama sıralamalarınızın kontrolünü ele alarak becerilerinizi geliştirin. Bazı anahtar kelime araştırmalarını mükemmelleştirebilecek, Google Benim İşletmem’i anlayabilecek, rakip analizi yapabilecek ve müşterilerinizle yerel SEO aracılığıyla etkileşimde bulunabileceksiniz – bunların hepsi genel SEO kampanyanız için önemlidir. Küçük başlayın ve yerel SEO başarısı elde edene kadar yukarı doğru çalışın. Temel konularda uzmanlaştıysanız, gelişmiş SEO üzerinde çalışmak için bolca zamanınız olacaktır.