Arama motoru tarayıcılarının sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu bilmek organik sıralamalar için çok önemlidir. Tarayıcıların etkinliği, keşfedilen web sayfalarını, takip edilebilir bağlantıları, erişilebilir kodu ve daha fazlasını ortaya çıkardı.
Birçok ticari araç, arama tarayıcılarının davranışını taklit edin. Ancak hiçbiri doğrudan arama motorlarından gelen verileri yenemez: Google Search Console ve Bing Web Yöneticisi Araçları.
Her iki araç da arama motoru optimizasyonu için gereklidir. Ücretsizdirler ve sitenize kolayca bağlanırlar.
Google Arama Konsolu
Search Console hem yeni başlayanlar hem de deneyimli SEO’lar için birçok yararlı rapora sahiptir. Araç, temel arama bilgilerini Google’ın botlarının siteyle nasıl etkileşimde bulunduğuna ilişkin ayrıntılarla güçlendiriyor.
Başlamak için sitenizi Google Analytics hesabına bağlayarak veya bir eklenti kullanarak Search Console ile doğrulayın.
Search Console, Google’ın dizine eklenmiş olduğu sayfaları açıklar ve tıklama oranları, sayfa hızı ve daha fazlası gibi diğer ölçümleri iyileştirme konusunda yararlı ipuçları sağlar. Platform ayrıca kullanıcıların sitenizi bulmak için aradığı anahtar kelimeleri de gösterir.
Geçen ay altı kritik Search Console raporu listeledim. Ama başka değerli bölümler de var.
- “Geliştirmeler” sekmesi zengin parçacıklarınızı ve Google’ın bunları kullanıp kullanmadığını ele alır. Bölüm yalnızca kalitenizi gösteren parçacıkları gösterir. Örneğin, sitenize “ürün” işaretlemesi uygulamadıysanız (Schema.org veya benzerlerini kullanarak) bu bölümde “Ürün” görmezsiniz.
- “Kaldırmalar”, site sahiplerinin Google’ın dizininden herhangi bir URL’nin kaldırılmasını istemesine izin verir.
- “Uluslararası hedefleme” (Uluslararası hedefleme > eski araçlar ve raporlar), site sahiplerinin dereceye girecekleri bir ülke belirtmelerini sağlar.
- “Adres değişikliği” (Ayarlar > Adres değişikliği), etkiyi azaltmak için Google’ı yaklaşan alan adı değişiklikleri hakkında uyarır.
<değme yükleme=”tembel” arya-tarifli=”caption-attachment-1499840″ title=’Search Console’daki “Geliştirmeler” bölümünün ekran görüntüsü.’ alt=’Search Console’daki “Geliştirmeler” bölümünün ekran görüntüsü.’ width=”700″ height=”590″ src=”https://www.practicalecommerce.com/wp-content/uploads/2022/02/1-Enhancements.jpg” data- class=”wp-image-1499840 lazyload”>
Bing Web Yöneticisi Araçları
Bing Web Yöneticisi Araçları yararlı (ve ücretsiz) SEO araçları sağlar. Bing, verilerinizi Google Search Console’dan bir Web Yöneticisi Araçları hesabına aktarmanın kolay bir yolunu sağlar. Doğrulama neredeyse anında gerçekleşir. Deneyimlerime göre, tüm raporları doldurmak 48 saat kadar sürebilir.
Web Yöneticisi Araçları’nın görünümü Search Console’a benzer. Site performans raporları arama sorgularını ve tıklamaları içerir. Diğer raporlar, arama motorlarının erişim ve dizine eklenebilir olduğundan emin olmak için herhangi bir URL’nin gezinme hatalarını ve inceleme sonuçlarını gösterir.
Dizinlenmiş URL’ler için Bing, optimizasyon ipuçları ve eksik öğeler içeren bir geliştirme raporu sunar.
Başka bir yararlı özellik olan “Site Gezgini”, sitenizin yapısına genel bir bakış ve her bölüm veya URL’nin ayrıntılı bir incelemesini sağlar. Aslında, bir arama botunu sitenizi ve hiyerarşisini nasıl yorumlayabileceğinizi görmek için ücretsiz bir tarayıcıdır. Site Gezgini gezinme hatalarını, sayfanın boyutunu ve üstbilgi yanıtını ve Robotlar.txt gezinmeleri engelleyen hataları gösterir.
Webmaster Tools’un “Anahtar Kelime Araştırması” raporu yeni anahtar kelime fırsatlarını ve rakiplerini ortaya çıkarabilir. Görmek için listedeki herhangi bir sözcük veya tümceciği tıklatın:
- İlgili anahtar kelimeler,
- Kopyanıza dahil etmek için soru biçimindeki “soru anahtar kelimeleri”,
- Yeni keşfedilen ve trend olan anahtar kelimeler.
Search Console’un aksine, Web Yöneticisi Araçları sitenizin güvenliğini değerlendirmez. Ancak, doğrulanmış bir sahibinin Bing’e başka bir siteye karşı telif hakkı ihlali bildiriminde bulunduğu bir sitenin telif hakkı ihlali iddialarının durumunu açıklar. Birbirini tamamlayan iki aletin bir örneği.
2 Açılar
Google Search Console ve Bing Web Yöneticisi Araçları, site sahiplerinin organik trafiği iyileştirmesine yardımcı olabilir. Her ikisi de kendi arama motoru hakkında bilgi sağlar. Yine de her biri farklı bir açı sunuyor ve bunları aynı anda kullanmayı iyi bir fikir haline getiriyor.