Google, Turizme Yeni Bir Soluk Getiriyor

Google, Turizme Yeni Bir Soluk Getiriyor

Dünyada web üstünde meydana getirilen aramaların %90’ını alan Google, son günlerde gezim sektörü için yapmış olduğu mühim değişimlerle hepimizin dikkatini çekiyor. Getirmiş olduğu yeniliklerle tüm sektörleri etkilemesine karşın bilhassa gezim sektöründeki kartları tekrardan dağıtmayı hedefleyen Google’ın yapmış olduğu değişimleri hemen hemen bilmiyorsanız gelin beraber keşfedelim.
Meydana getirilen değişikliklerden ilkin Google’ın niçin gezim sektöründeki payını çoğaltmak istediğine de değinelim.

Google Niçin Gezim Sektöründeki Pazar Payını Çoğaltmak İstiyor?

Dünyada rekabetin en yoğun olduğu sektörlere bakıldığında turizmin de listenin oldukça başlangıcında yer aldığını görmek mümkündür. Hal bu şekilde olunca da; konumunu bir adım ileriye taşımak isteyen her şirket; gezim sektöründeki pazar payını artırmayı hedeflemektedir. Google da dünya devi bir arama motoru olduğundan başarılarına yeni başarılar ekleyecek adımın gezim şeklinde rekabetin yoğun olduğu bir sektörden geçtiğini görmüş ve bu farkındalıkla yeniliklerini kurgulamıştır.
Google’ın yeniliklerini kurgulamasında etkili olan bir öteki nokta da; tüketicinin davranışlarının söyledikleridir. Semrush’ın yapmış olduğu araştırmalara bakılırsa 3 ay öncesinden planlanan seyahatlerin 1000’den değişik dijital noktaya değiniyor olması, Google’ın yeniliklerini niçin gezim alanında gerçekleştirdiğini gözler önüne seren nedenlerden yalnızca mühim bir tanesidir.

Google’un Gezi Sektörünü Yakından İlgilendiren Yenilikleri

Google’ın Tayyare ve Otel Rezervasyonları İçin Yeni Widgetı

Gezim sektöründeki kartları tekrardan dağıtacak yeniliklerden ilki; Google’ın gezi edeceği destinasyonu Google Arama Motoru’na yazan kişileri gitmek istenilen bölgeye meydana getirilen uçuşlar ve bölgedeki otellerle ilgili fiyat veri tabanı ile buluşturmasıdır. Gideceğiniz bölge ile ilgili tayyare bileti, otellerin tutarları ve rezervasyon seçeneklerini gösteren bu özellik yardımıyla bütçenize en uygun uçuşu ve oteli seçebilme olasılığınızın olması, sizi Google’ın bu yeni widgetını kullanmaya itecek mühim bir etken olacaktır. Google’ın bu yeni özelliği kullanıcılar için oldukça kolay ve kullanışlı olsa da gezi acentaları ve tayyare bileti şirketlerinin web site trafikleri ve karlılıkları için pek de iyi olduğu söylenemez.
Örnek 1 : Google’a “Antalya Tayyare Bileti” yazalım ve çıkan neticeleri incelemeye başlamış olalım. Sizin de karşınıza çıkan aşağıdaki görüntü Google’ın uçuşlar ile ilgili yeni hizmetini gözler önüne seriyor. Bu bölümde istediğiniz uçuş için tarih saat seçeneği sunuyor ve tutarları en ucuz tayyare biletinden en pahalısına doğru sizin için sıralıyor. Bu bölümden istediğiniz havayolu şirketinin internet sayfasına yönlendiriliyorsunuz.

Örnek 2 :Ya da gelin arama yapacağımız kelimeyi değiştirelim ve “Marmaris Otelleri” yazalım. Karşınıza çıkacak aşağıdaki bölüm Google’ın hayatınızı kolaylaştırmak ve gezim sektöründen almış olduğu oranı çoğaltmak için yapmış olduğu mühim yeniliklerdendir.Bu bölümde karşınıza çıkan otellerin Google üstünde almış olduğu yorumları, puanlamayı, Google Maps görüntüsünü, fiyatını ve daha bir oldukça bilgiye ulaşabiliyorsunuz en mühim kısmı ise hem de bunu Google’ı terketmeden yapabiliyorsunuz. Hatta buradan 3 adımda otel rezervasyonunuzu yapmış olup ödemeyi bile gerçekleştirebiliyorsunuz.  Netice olarak gene Google’dan ayrılmadınız ve başka bir siteyi ziyaret edip satın almanızı gerçekleştirmediniz.

Google Featured Snippetlar

Google’da arama icra eden birazcık dikkatli biriyseniz esasen Featured Snippet’larla ne olursa olsun karşılaşmışsınızdır. Google, snippetlara getirmiş olduğu yeni özellikler ile size gezi etmek istediğiniz yere dair mühim bilgiler veriyor. Gitmeyi en oldukça istediğiniz yere iyi mi ulaşabileceğinize dair fikirleri, dolaşmak istediğiniz müzeler hakkında yorumları bir tık ile sizlere ulaştırıyor. Bu da gidilecek yeri herhangi bir gezi acentasının sitesine tıklamadan ya da birden fazla siteyi gezip sayfalarca yazı okumadan Google ile kolayca keşfetmeyi elde eden bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.
Örnek 3: Google’ın bu özelliği de sizin dikkatinizi çokça çekmiş olabilir. Öyleyse gelin bir de bu özelliği beraber kontrol edelim ve Google Arama Motoru’na hep beraber “Barselona Gezilecek Bölgeler” yazalım.

Karşınıza çıkacak ilk Snippet yukarıdaki olacaktır ve bu Google’ın gezi sektörüne dair yapmış olduğu son yeniliklerden mühim bir tanesidir. Gezilecek tüm yerlerin en üst sırada karşınıza çıkması sizin başka sitelerde araştırma halletmeye gerek duymamanızı elde eden bir etmen olacaktır.
İsterseniz denemelerimize devam edelim ve Yapılacak Öteki Şeyler kısmına tıklayalım. Bunu yaptığınızda aşağıda yer edinen ekranla karşılaşacağız.

Görüldüğü suretiyle Google Featured Snippetlar ile gideceğiniz yerle ilgili her detayı kolaylıkla öğrenebiliyorsunuz. Bu özelliği gezilerinizi planlarken kullanacak olmanız; bu sektörden para kazanan ya da sektör için içerik üreten siteleri çok da fazla iyi etkilemeyecektir.

Google Featured Videos

Google’ın öne çıkan videoları ile uzun süredir karşılaşıyor olabilirsiniz. Fakat bu videolara gelen yeni özelliği duyduğunuzda eminiz ki hayret edeceksiniz. Şu şekilde ki mesela herhangi bir bölgeye gezi etmek istiyorsunuz ve bu bölgenin özellikleri ile ilgili videolar izleyerek gideceğiniz yere dair düşünce sahibi olmayı arzu ediyorsunuz. Arama Motoru’na gezi etmek istediğiniz destinasyonun adını yazdığınızda; karşınıza çıkan videolarda başka şeyler anlatılıyor olsa da Google’ın yeni Featured Videos özelliği yardımıyla seçtiğiniz videoya tıkladığınızda arattığınız kelime ile ilgili kısma yönlendiriliyorsunuz. Doğrusu video direkt sizin aramanızla ilgili kısımdan başlıyor. Bu da yapacağınız seyahatin detaylarını belirlerken Google’dan aldığınız yardımı kafi kılıyor.

Google Aktivite Kartları (Related Activity)

Diyelim ki en büyük ilgi alanınız sıhhatli beslenme ve Google’da devamlı devamlı sıhhatli beslenme ile ilgili araştırmalar yapıyorsunuz. Kaliteli bulunduğunu düşündüğünüz sitelerdeki içerikleri okuyarak sıhhatli beslenme mevzusunda her geçen gün yeni bilgiler ediniyorsunuz. Google’ın yapmış olduğu yeniliklerden biri de tam da sizinle aynı doğrultudaki kişileri kapsıyor. Aktivite Kartları adını verdiği bu yenilikle Google, siz tekrardan sıhhatli beslenme diye arattığınızda eskiden araştırma yaptığınız siteleri bir sıralama halinde karşınıza çıkarıyor olacak. Böylelikle de ilgili anahtar kelimeyle ilgili öncesinden giriş yaptığınız sayfaların listesine bu özellik yardımıyla kolaylıkla erişebileceksiniz. Doğal olarak bu sadık kullanıcılarınız için güzel bir bölüm olsa da yeni kullanıcıları kazanma açısından size birazcık daha değişik fikirler üretme mecburiyeti yaratacaktır.
Şimdi dinlence fiyatlarını belirlemek için birkaç gezi sitesinde araştırma yaptığınızı ve sitelerden birinde istediğiniz özellikteki turun öteki sitelere bakılırsa daha uygun fiyatlı bulunduğunu gördüğünüzü varsayalım. Fakat turu almayı ciddi olarak düşünmediğiniz için tıkladığınız sayfayı kaybediyorsunuz. Google’ın yeni özelliği yardımıyla artık bu sayfayı kaybetmenizin bir önemi olmayacak. Şu sebeple dinlence ile ilgili bir araştırma yaptığınızda indirimli turun olduğu bu sayfaya kolaylıkla erişebileceksiniz.

Google Collections

Google’ın getirmiş olduğu bir öteki yenilik de sizin arama sonuçlarınızı içeriklerine bakılırsa gruplandırabilmeniz esasına dayalı Collections özelliği. Doğrusu şöyleki ki; sizin devamlı Paris’te yapılacak aktiviteleri, gezilecek bölgeleri, gidilecek müzeleri değişik sitelerden araştırdığınızı varsayalım. Sonrasında da getirilen yeni özellik yardımıyla bu araştırmalarınıza dair Paris’te Gezilecek Bölgeler, Paris’in En İyi Restoranları şeklinde koleksiyonlar yaptığınızı… Kısacası Google Collections beğendiğiniz içerikleri oluşturduğunuz başlıklar altında gruplayabilmenizi sağlayacak bir özelliktir.
Mesela tüm bu araştırmaların peşinden Paris’e gittiğinizi hayal edelim ve orada da gideceğiniz restoranda yer kalmadığını varsayalım. Bu şekilde bir durumla karşılaştığınızda Google’da hazırladığınız Paris’in En İyi Restoranları koleksiyonuna tıklayarak size en uygun restoranı kolaylıkla seçebilirsiniz. Bu da Google’ın gezi alanında sağlamış olduğu mühim kolaylıklardan bir diğeri olarak karşımıza çıkıyor.

Google Discover

Google’ın yapmış olduğu bir öteki yenilik de; bilhassa Pinterest, Feysbuk ve Twitter özelliklerini birleştiren bir yapıyla birçok toplumsal medya uygulamasının tahtını sarsacak güçte. Şu sebeple artık Google’da devamlı arama yaptığınız mevzulara dair yeni içerikleri sizlerle buluşturacak bir keşfet sayfası olacak. Diyelim ki; sizin en büyük ilgi alanınız hiking. İlgi alanınızla ilgili Google’da herhangi bir arama yapmadan yeni içeriklerle karşılaşabileceksiniz. Hatta bu ilgi alanınızla ilgili arama yaptıktan sonrasında follow butonuna basarak artık bu alanla ilgili yeni içeriklere yeni bilgiler eklendikçe ulaşabileceksiniz.

Discover hususi durumunu gezim sektöründe de şöyleki kullanabilirsiniz. Mesela gitmek istediğiniz destinasyonla ilgili haberleri takip edebilir ve bu yerle ilgili yeni detayları anında öğrenerek gezi planınızda güncellemeler yapabilirsiniz. Mesela; Seyahat, yeme-içme gezi vb. mevzuları takip ettiğinizde Google bu mevzularla ilgili yeni içerikleri otomatikman karşınıza getirecek.
Tüm Bu Yenilikler Ne Demek Oluyor?
Google’ın gezim sektörünü de derinden etkileyen yenilikleri yukarıda bahsettiğimiz şeklinde. Peki, tüm bu yenilikler hayatımızda neleri değiştirecek?

  • Ilk olarak tüm yazı süresince da anlattığımız şeklinde tüm bu değişimler gezim sektörünü tekrardan şekillendirecek. Tüketici, gezi alım işlemlerini Google vesilesiyle kolaylıkla halledebileceği için ve tüm merakını da gene Google’ın özellikleri yardımıyla dindirebileceği için öteki sitelere tıklama sıklığını düşürecek. Bu da dijital ortamdaki sitelerin trafik kaybetmesine niçin olacak bir özellik olarak karşımıza çıkacak. Hatta trafik kaybeden sitelerle ilgili meydana getirilen bir araştırma var ve bu araştırmadan elde edilmiş veriler ise aşağıdaki şeklinde;

Görüldüğü suretiyle Şubat 2016 ve Şubat 2018 aralığında mobilden meydana getirilen aramalardaki organik trafiklerde yüzde 20’ye varan bir düşüş var. Mobil aramaların son yıllarda bu denli artmasına karşın yukarıda 2 senelik veri karşılaştırması meydana getirilen bir markanın her şeyi doğru yapmış olduğu halde bir trafik kaybı yaşadığını görüyoruz. Bunun sebebi ise Google’ın getirmiş olduğu yeniliklerle kullananların Google içinde kalmış olarak değişik site ziyaretlerini azaltmasıdır.

  • Ek olarak gene Google’ın getirmiş olduğu bu özelliklerin başta birbirinden değişik 37 kategoride olması da öteki sitelerin trafiklerini negatif etkileyebilecek bir öteki unsurdur. Şu sebeple aşağıdaki 37 kategori için Google’ın yukarıdaki özelliklerinin geçerli olması demek aslen bu 37 kategoride Google ile rakipsiniz anlamına gelir ve dünyanın en büyük arama motoruyla rekabet etmeniz de pek mümkün değil.

Google’ın yapmış olduğu son değişimler kullanıcının internetteki içeriklere erişme yöntemlerini değiştirecek güçte. Doğrusu eğer dijital dönüşüme ayak uydurmak ve karlılığınızı arttırmak istiyorsanız; Google’ın yapmış olduğu her yeniliği takip etmeniz ve arama motorunda da üst sıralarda yer almanız koşul. Dijital platformlarda var olma sürecinizi günümüzde rekabet bu kadar yoğunken tek başına yürütebilmeniz de oldukça güç olabilir. Bu yüzden bir SEO Ajansı’ndan ustalaşmış  destek almak rakiplerinizin hızlıca önüne geçmenizi elde edecektir . SEO’nun markanıza iyi mi kıymet katacağını öğrenmek için sizi SEO Marka Karlılığını Iyi mi Artırır? yazımıza, SEO mevzusunda ustalaşmış ekibimizle tanışmak isterseniz de sizi İletişim Sayfamıza çağrı ediyoruz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan