Google Çekirdek Algoritma Güncellemelerinin Önemi

Google Çekirdek Algoritma Güncellemelerinin Önemi

Google’ın arama algoritmaları sürekli olarak geliştiriliyor. Bazen, algoritmada önemli bir güncelleme yakın olduğunda, Google sektörü bilgilendirecektir ve bu bildirimleri dikkate almak her zaman ihtiyatlıdır. Google, Core Web Vitals’i 2021’in başlarında algoritmik bir sinyal olarak tanıtarak yaklaşan bir değişiklik hakkında geniş bir bildirimde bulundu. Yükseltme, sitenizin (SEO) arama motoru optimizasyonu üzerinde büyük bir etkiye sahip olabileceğinden, Core Web Vitals’e göz kulak olun.
Google, temel Web Vitals’i “kullanıcı deneyiminin kritik yönlerini ölçen gerçek dünya, kullanıcı merkezli metrikler koleksiyonu” olarak tanımlar. Sayfa yükleme süresi, etkileşim ve yükleme işlemi sırasında içeriğin kararlılığı gibi web kullanılabilirliğinin yönlerini ölçerler.” Bunu teknik terimlere koymak için Core Web Vitals’in temeli aşağıdakilerden oluşur:

Çekirdek Öğeler ve bunların ne olduğu

  • En Büyük İçerikli Boyama (LCP) – Bu, bir sayfanın kullanıcının bir sayfa bağlantısını tıkladığı noktadan kullanıcının ekranında göründüğü noktaya yüklenmesi için geçen süreyi ifade eder.
  • İlk Giriş Gecikmesi (FID) – Bu, kullanıcının sayfanızla etkileşim kurması için gereken süreyi ifade eder. Bu, ana menü ve gezinti çubuğundaki bağlantılara tıklamayı, form doldurmayı ve mobil cihazlarda “akordeon metni” açmayı içerir. Bunlar, olumlu bir kullanıcı yolculuğu deneyimine katkıda bulunan faktörlerden sadece birkaçıdır.
  • Kümülatif Düzen Kayması (CLS) – Bu, sayfanın görsel kararlılığını ve tüm öğelerin daha yavaş bir hızda yüklenen bir veya iki öğe yerine aynı anda yüklenmesini ifade eder. Yüklenmesi aşırı zaman alan herhangi bir öğe, ziyaretçileri yanlışlıkla bir şeye tıklamaya teşvik edebilir ve bu da olumsuz bir kullanıcı deneyimine neden olabilir. Bu özellikle mobil cihazlar için kritik öneme sahiptir.

Sayfa deneyimi için arama sinyallerini etkileyen ek faktörler

  • Mobil dostuluk – Bu, web sitelerinin bir cep telefonu ekranına sığacak şekilde “küçülmesini” sağlama sürecini ifade eder.
  • Güvenli tarama – Bu, web sitenizin virüs veya kötü amaçlı yazılım içermediği anlamına gelir.
  • HTTPS – Bu, çevrimiçi sayfaların güvenliğine ve web sitesinin HTTP trafiğini şifrelemek için SSL / TLS kullanımına bir başvurudur. Web sitenizin tasarımını uygulamadan önce kilitli asma kilitli bir simgeye sahip olmak önemlidir!
  • Müdahaleci geçişler yok – Bu, mobil cihazlarda, web sitesinin içeriğinin tüm olmasa da çoğunluğunu gizleyen veya engelleyen, kullanıcının okumasını imkansız hale getiren ve olumsuz bir deneyime neden olan müdahaleci pop-up reklamları ifade eder.

Core Web Vitals’in ne olduğuyla ilgili ayrıntıları incelerken, neden önemli olduklarını düşünmek için bir dakikanızı ayıralım. Mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunmanın yanı sıra, çoğu web sitesi sahibi Google’ın arama sonuçlarında sayfa yerleşimi için bir prim yerleştirir.
Google, Haziran 2021’in ortalarında arama sonuçları algoritmasında büyük bir değişiklik yayınlayarak UX’yi içerikten sonra en önemli ikinci sıralama öğesine yükseltecek. Yalnızca bu nedenle, web sitenizin Core Web Vitals’ini güncel tutmak önemlidir.
Olumlu bir sayfa deneyimi sunmak, harika, alakalı içerik sağlamanın önüne geçerken, Google artık sayfa deneyimini arama sonuçlarında sıralıyor. Core Web Vitals, benzer içeriğe sahip sayfalar için iyi bir arama sıralaması için önemli ölçüde daha önemli olacaktır, sayfa deneyimi.
Özetlemek için, Haziran 2021’den itibaren, herhangi bir web sitesindeki gerçek kullanıcı deneyimi Google’ın algoritması için bir sıralama değerlendirmesi haline gelecektir. Core Web Vitals, Google’ın gerçek kullanıcı deneyimini belirlemek için kullandığı bir ölçüm koleksiyonudur. Web sitenizin yükseltmeye hazır olduğundan emin olmak için, performansını değerlendirmek ve planlanan tarihten önce gerekli ayarlamaları yapmak için sağlanan araçları kullanın.
Çok sayıda değişken, sayfanın yükleme süresinin yavaşlamasına neden oluyor. Büyük görüntü dosyaları, Javascript’ler ve CSS dosyalarının yanı sıra her biri tarafından oluşturulan istekler, tarayıcılar üzerindeki yükü artırır ve tüketicileri uzun bir süre bekletir.
Neyse ki, Google tarafından önerilen birkaç çözüm, sitenizde olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamaya yardımcı oluyor ve böylece yatırım getirinizi artırıyor.
Bunlar, müşterinin mükemmel Web Vitals puanını elde etmek için kullandığımız stratejilerdir.

Sayfa Hızı için Görüntü Optimizasyonu

Büyük görüntü dosyaları tarayıcılardaki yükün çoğunu oluşturur. Resimlerin en iyi duruma getirilebilir, sitenin daha hızlı yüklenmesine yardımcı olabilir ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir.
Tüm fotoğraflarınız aynı sunucudan servis ediliyorsa, bu sunucunuza önemli miktarda yük bindirebilir. Bu sorunu çözmenin en etkili yöntemi bir CDN sunucusu kullanmaktır. AWS ve Cloudflare artık bir CDN sağlayıcısı için en iyi seçeneklerdir.
Ayrıca, kullandığınız CDN’nin fotoğrafları Web görüntüleri için Google’ın Önerilen Görüntü Biçimi olan WebP formatına çevirdiğini garanti etmelisiniz.
LazyLoad: Tembel bir yükleme stratejisi kullanmak, ilk yükte sadece ekrandaki resim kaynaklarını dahil larak WebVitals puanını artırır. İzleyiciler web sitesindeki belirli görüntü bakış açısına yaklaştıkça ekran dışı görüntüler yüklenir. Sayfa sonunu önlemek için yükleme işlemi boyunca yalnızca ekran dışı görüntülerin boyutları yüklenir.

Yorum Yap
0 Yorum yapan