Google Alışveriş Reklamlarının Arama Sonuçlarından Kaldırılması SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiliyor?

Google Alışveriş Reklamlarının Arama Sonuçlarından Kaldırılması SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiliyor?

Dünyanın en büyük arama motoru Google, 10 Ağustos itibariyle Google Alışveriş reklamlarını Türkiye’deki arama neticelerinden kaldırma sonucu almıştı. Türkiye Rekabet Kurumu ile görüşmeler neticesinde verilen bu karar; e- tecim sitelerini ise oldukça etkiledi. Peki bu kararın uygulanmasının üstünden henüz 2 aya yakın bir süre geçmişken markaların satışlarında neler oldu? Markalar bu kararın peşinden reklam stratejilerini ne yönde değiştirdi?

Google Alışveriş Reklamları Arama Neticelerinden Niçin Kaldırıldı?

Google Shopping’te yalnız ürün reklamları yapılabiliyor. Kısaca direkt satış yapmayan servis sağlayıcılar (AKS‘ler) bu platformda yer alamıyor. Eğer reklam burada yer alıyorsa, direkt tıklanıyor ve satış sayfasına yönlendiriliyor. Bu platformdan yararlanamayan fiyat karşılaştırma siteleri ise ciddi anlamda zarar ediyor. Şu sebeple fiyat karşılaştırma sitelerindeki strateji, SEO ve SEM merkezli çalışmalarla organik sonuçlarda trafik almak ve buna bağlı dönüşüm yakalamaktır. Sadece meydana getirilen bağımsız bir araştırma, fiyat karşılaştırma siteleri için olan gerçeği gözler önüne serdi. Google Shopping içindeki Google reklamlarının %48,9 , dijital reklam ajanslarının %35,1 ve fiyat karşılaştırma sitelerinin %13,8 trafik almış olduğu tespit edildi. AKS’ler için oldukça düşük olan bu oran; bu sitelerin gelirini negatif anlamda etkiledi. Ve netice olarak rekabet yapamayan fiyat karşılaştırma siteleri için bir dava açılması sonucu alındı.

Google’dan gelen izahat, AKS’lere eşit davranılması için sunulan tavsiye ve tedbirlerin Rekabet Kurulu tarafınca kafi görülmediği oldu. Avrupa’da üç senedir AKS’lerin de rekabetine uygun alınan tedbirlerin etkili bulunduğunu korumak için çaba sarfeden Google, çalışmaların başarıyla yürütülebileceğini belirtmişti. Sadece fiyat karşılaştırma siteleri; bu düzenlemelerin adil rekabeti sağlayamadığını, shopping reklamlarından hala trafik çekemediklerini Rekabet Kurumu’na bildirdi. Ve dava neticesinde 98 milyon 354 bin TL para cezası ödeyen Google, alışveriş reklamlarını Türkiye’deki arama neticelerinden kaldırma sonucu aldı.

Google Alışveriş Reklamları Niçin Önemliydi?

 Google shopping reklamları e-ticaret firmalarının satışlarının büyük bir kısmını gerçekleştirdiği platformdur.

Markaların büyük kazanç deposu olan Google alışveriş reklamları ile e-ticaret siteleri hem kendilerini tanıtırken hem de sitelerine alan kişi çekebilir. Dönüşüm oranlarını da doğrudan etkileyen bu reklamlar, ürüne ilişik görsellerin, marka, fiyat ve kullanıcı puanlarının da yer alması sebebiyle alıcıları direkt etkiliyen ve müşteriyi satın almaya teşvik eden bir platformdur. Aynı ürün için değişik sitelerdeki fiyat neticelerini aynı sayfada görebilen alan kişi, kolayca karşılaştırma yapabilir ve buna gore satın alma işlemi yapar. Dolayısıyla marka bilinirliği bir adım daha geri planda kalır. Sadece Google Alışveriş reklamlarının arama neticelerinden kaldırılmasıyla alan kişi, hali hazırda bilmiş olduğu markaların sayfasına yönelmeyi tercih etmeye başlıyor.

Türkiye’deki Google Alışveriş Reklamlarının Arama Neticelerinden Kaldırılması SEO Metriklerini Iyi mi Etkiledi? 

Google Search’te büyük bir yer tutan Google Shopping reklamlarının arama neticelerinden kaldırılmasıyla, Türkiye’deki e-ticaret markaları yeni stratejiler geliştirmek durumunda kaldı. Sayfanın en üstünde yer edinen Shopping reklamlarının arama neticelerinden kaldırılması organik sıramaları etkiledi. Ödüllü SEO yöneticisi; bununla beraber ABD, Almanya ve Türkiye’de değişik markalarla çalışan bir isim olan Roman Adamitamedium.com‘ da yazdığı yazısında gerçek Google dataları ile neticeleri çözümleme etti.

1. E-Tecim Marka Neticeleri

Oturumlar (Organik ve Alışveriş Reklamları)

İşlemler (Organik ve Alışveriş Reklamları)

2. E-Tecim Marka Neticeleri

Oturumlar (Organik ve Alışveriş Reklamları)

İşlemler (Organik ve Alışveriş Reklamları)

Kullanıcılar verilen karar sonrası organik arama neticelerini daha çok kullanmaya başladı. Oturumlar ve işlemler 10 Ağustos’tan sonrasında iki katına çıktı. Dolayısıyla kullanıcılar aradıkları ürüne organik arama neticelerinden ulaşabildi.

Google Alışveriş Reklamlarının Arama Neticelerinden Kaldırılmasından Sonrasında Ne Olacak?

Google Search reklamlarının önemi artacak.

Google Shopping reklamlarının kaldırılmasından sonrasında, Google Search reklamları ilk sırayı alacak. Dolayısıyla bu sıralamada yer almak oldukça mühim olacak. Bu alanda, ürüne direkt yönelicek kampanyalar oluşturmalısınız. Reklam metinlerinize ve kampanyalarınıza ağırlık vermelisiniz.

SEO daha kıymetli olacak.

Marka bilinirliği sebebi ile daha azca trafik ve daha azca dönüşüm alan KOBİ’ler, SEO emekleri ile büyük markalarla rekabet edebilme fırsatı yakalayabilir. Peki iyi mi? Dijitalde etkili popülerlik sağlama araçlarından kabul edilen SEO ile, sitenize organik aramalarla gelen trafiği artırmaya odaklanmalısınız. Stratejilerinizi SEO parametrelerini direkt etkileyecek adımlarla uygulamalısınız. SEO ile ürünlerinizi yada hizmetlerinizi satın alma olasılığı yüksek kullanıcıları sitenize getirebilirsiniz. Böylece doğru zamanda doğru müşteriye hizmet sunabilirsiniz. E-ticarette SEO emekleri, firmaların tertipli alan kişi yakalayabilmesine de yardımcıdır. Emsalsiz içerikli ürün açıklamaları, değişik kategorideki ürünler, aranma hacmi yüksek kelimeleri seçmeniz markanızı ön plana çıkaracaktır. SEO müşterilerinize ulaşmanın en uygun yöntemidir. Günümüzde dijital pazarlamacıların büyük bir kısmı SEO’yu getiri açısından en iyi yatırım aracı olarak görmektedir. Her marka bütçesi doğrultusunda arama motoru optimizasyonu yapabiliyor.

Müşteriyi elde tutmak daha kıymetli olacak.

Yeni müşteriler kazanmanız kadar, mevcud müşterilerinizi elde tutmanın önemini bu zamanda anlayabilirsiniz. Çoğu zaman yeni alan kişi ediniminin satışa eşit olduğu düşünülür. Sadece bu, işin ufak bir kısmıdır. Yeni alan kişi kazanımı için dönüşüm %5 oranlarında olurken, mevcut müşterilerin satın alma oranı %70 civarındadır. Bu sebeple, mevcut müşterinizi elde tutmaya yönelik planlamalar yapmanız; sonrasında yeni müşteriler için stratejiler geliştirmeniz daha doğru olacaktır.

Değişik pazarlama kanallarına yönelim artacak.

Yaratıcı kampanyalar ile düşük bütçeyle oldukca kişiye ulaşılmaya çalışılacak. Dolayısıyla bu şekilde bir dönemde viral tesir yaratacak yapılar oluşturmanız, markanızı ön plana çıkaracaktır. Bu zamanda uygulanacak akıllı stratejiler, KOBİ’ler için avantaj sağlayabilir ! Toplumsal medya reklamlarının da öneminin artacağı aşikar.

Youtube, Instagram, Twitter ve Tik Tok benzer biçimde toplumsal medya mecralarını keşfetmeniz ve inovatif adımlar atmanız markanıza kıymet katacaktır. ‘‘İçerik Pazarlaması İçin En İyi 10 Toplumsal Medya Reklamcılığı İpuçları‘‘ yazımızda sizin için derlediğimiz başlıklara göz atmanızda da yarar var. Yaratıcı, yenilikçi adımlar atmanız marka bilinirliğiniz artmasına; dolayısıyla trafiğinizin artmasına sebep olacak!

KOBİ’ler Nerede Rekabet Etmeli? KOBİ’ler Shopping Reklamları‘nın Arama Neticelerinden Kaldırılmasını Avantaja Çevirebilir Mi? 

Henüz çiçeği burnunda bir e-ticaret sitesi ya da KOBİ iseniz; organik sıralamada üstlere çıkmanızın işte tam zamanı! Satışlarını çoğaltmak, pazar ağınızı genişletmek ve daha oldukca kişiye ulaşmak istiyorsanız; Google alışveriş reklamlarının kaldırılmasını lehinize çevirmeli, beklediğiniz yükselmeyi tam da bu dönemde yaşamalısınız. SEO çalışmalarınızla uzun solukta kalıcı bir getiriye haiz olabilirsiniz. Amacınız, işletmeniz için potansiyel müşteriler ve satışlar üretmek olmalıdır. Hedef kitlenize ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak için her şeyden ilkin bu hedef kitlenin ve potansiyel müşterilerinizin bulunmuş olduğu yerlerde görünür olmanız gerekir.

Çevrimiçi Medya Yayıncısı Wendy Piersall’ın da söylediği benzer biçimde, ’’Google’nin seni sevmesi için, her insanın seni sevmesi gerekir.’’

Her insanın sizi sevmesi için de SEO ile tanışmanız…

Siz de markanız SEO ile daha oldukca kullanıcıya ulaşsın istiyorsanız, Setup34 Digital Agency ile tanışarak SEO ve dijital pazarlamaya dair tüm işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz!

Yorum Yap
0 Yorum yapan