Google Ads’te Kalite Puanınızı Artıracak İpuçları

Google Ads’te Kalite Puanınızı Artıracak İpuçları

Reklam kalitelerini değerlendirmeye olanak tanıyan “ kalite puanı” Google Ads hizmetlerinde geçerli bir tooldur. Reklamların açılış sayfalarının ilgi düzeyini, reklam metinlerinin standardını, anahtar kelime kullanımlarının doğruluğu şeklinde birçok parametreyi değerlendirmeye olanak tanır. 1 ile 10 içinde puanlama veren Google için, 7 ve üstü başarıya ulaşmış tek tek reklam kampanyası anlamına gelir. Kalite puanının yüksek olması; tıklama başı maliyetlerin düşmesine olanak tanımış olduğu şeklinde, sıralamalarda da daha iyi yer almanızı sağlar. Bu da daha çok trafik ve daha çok dönüşüm anlamına gelir.

Kalite Puanı Iyi mi Hesaplanır? 

Kalite puanını hesaplamak için beklenen tıklama oranı, reklam ilgi düzeyi ve açılış sayfası deneyiminde sunulan kriterler toplanır. Çıkan netice 1 ile 10 içinde bir kıymet alarak kalite puanınızı oluşturur. Kalite puanı oluştuktan sonrasında, tıklama başı maliyet ile çarpılarak Google sıralamalarında almanız ihtiyaç duyulan yer belirlenir. Öteki internet sayfaları ile karşılaştırılan puanlar yüksekten düşüğe doğru olacak şekilde; öteki organik sıralama metodları ile birleştirilerek uygulanır.

Reklamın İlgi Düzeyi 

Kullanılan anahtar kelimelerin, reklam izahat metinleri ile ilgili düzeyini ölçen ve en kolay optimize edilen metriktir. Reklam ilgi düzeyinizi yükseltmek için anahtar kelime planlayıcıdan yararlanabilirsiniz. Bu tooldan kazandığınız verilerle tetikleyici anahtar kelimeleri, yakın varyasyonlu kelimeler ile birleştirerek kullanabilirsiniz. Bunun haricinde Google arama sonuçlarında sıralanan kelimeleri de kullanmanız, reklam ilgi düzeyinizin artmasına destek olacaktır.

Açılış Sayfası

Açılış sayfası, kullanıcı ziyaretleri deneyimini ölçer. Reklam metinlerinin ilgi düzeyleri ile oluşturulan bağlantı arasındaki bağlantıları sunar. Eğer ki kullananların derhal çıkma oranı yüksekse Google Ads, açılış sayfalarınızla reklam ilgi düzeylerini yetersiz bulacaktır. Bunun haricinde site yüklenme hızınızın da düşük olması açılış sayfası puanınızı düşürecektir. Google Ads kullanırken en sık meydana getirilen hatalardan kabul edilen açılış sayfası deneyimleri, iyileştirilmediği sürece kalite puanın 7 ve üstüne çıkması pek de mümkün değildir.
Açılış sayfası deneyimlerinde yüksek puan alabilmek için içerikleriniz mümkün olduğunca orijinal olmalıdır. Reklam metinlerinde tercih ettiğiniz anahtar kelimelerin açılış sayfasında oldukça yer alması gerekir. Aksi halde Google Ads’te yaptığınız bu hatalarınız, sıralamalarınızı düşürecektir. “ Google Ads Kullanırken Çoğunlukla Meydana getirilen Hatalar” yazımızdan sıralamalarınızı negatif etkileyen öteki unsurları da inceleyebilirsiniz!

Beklenen Tıklama Oranı

Reklamlarınız için belirlediğiniz anahtar kelimelerin, reklam metinlerinizde ne kadar tıklanacağını hesaplayan metrik, beklenen tıklama oranıdır. Google , girilen reklam metinleriyle anahtar kelimelerin kesişiminden yola çıkarak averaj tıklama oranı oluşturur. Oluşan bu değerle, Google’nin tahmini tıklama oranı birbirine uymazsa tıklama oranları da düşük olur ve beklenen tıklama oranı puanınız otomatikman düşer. 
Beklenen tıklama oranında yüksek puan almak için; “ call to action” ifadelerden yararlanmalısınız. Anahtar kelimelerinizi reklam metinlerinizde sıkça kullanmalısınız. URL’de odak anahtar kelime yada kelime gruplarınıza yer vermelisiniz.

Kalite Puanınızı Artıracak İpuçları

  1. Anahtar kelime analizi: Anahtar kelime planlayıcıdan reklam ilgi düzeyinizi artırabileceğinizde bahsetmiştik. Gereksiz rekabete girmeyeceğiniz, sitenizi ön plana çıkaracak kelimeleri kullanarak bir anahtar kelime sıralaması kullanın. Yüksek aranma hacmi olan kelime ve kelime gruplarını tercih edin. Anahtar kelimelerinizi belirlemek için; Google Keyword Planner’dan, Google Trends’lerden, Google arama sonuçlarında altta çıkan benzer kelimelerden ve https://keywordtool.io’ şeklinde öteki anahtar kelime planlayıcılardan yararlanabilirsiniz.
  1. Negatif anahtar kelimeleri belirleme: Reklamınızı göstermek istediğiniz anahtar kelimeler kadar, göstermek istemediğiniz anahtar kelimeleri de belirlemeli ve hedef kitlenizde olmayan kişileri sitenizden uzaklaştırmalısınız. Bu derhal çıkma oranınızı da düşürecek ve sitenize giren kişilerin aksiyon alan kullanıcılar olma potansiyelini artıracaktır.
  1. Doğru reklam gruplarını oluşturma: Reklamlarınızı özelleştirmeniz; genelden özele sıralanacak şekilde optimize etmeniz reklam ilgi düzeyinizi artıracaktır. Ürünlerinizi ya da içeriklerinizi genel bir metinle sınırlamak ve yönlendirmekten ziyade, reklam grupları ile ayırın. Böylece bağlantılarınıza tıklayan kişiler, aradıkları sayfaya yönlenecek ve bu da kalite puanınızı etkileyecektir.
  1. Sayfa yüklenme hızı: Google hız eşeğine bakılırsa, sayfalar iki saniyeden kısa bir sürede yüklenmelidir. Sayfanızın süratli yüklenmesi kalite puanınız üstünde en etkili unsurlardan biridir. Sıkıştırılmamış görseller, yavaş yönlendirmeler ve sunucu kaynaklı sıkıntılar sayfa yüklenme hızını direkt etkisinde bırakır. Bu yüzden site hızını düşüren bilgileri optimize etmeli ve açılış sayfasını hızlandırmalısınız. 
Yorum Yap
0 Yorum yapan