Fintech firmaları, PayPal ve Klarna gibi bin yıllıklar ve genç nesillerle eşanlamlı hale gelen mor bir yama yaşıyor. Klarna o kadar popüler ki, ‘sadece Klarna it’ diye bağıran hevesli modacılarla kelime dağarcığımızın bir parçası haline geldi. Klarna’nın yükselişi hakkındaki görüşler, bazıları çevrimiçi ödeme platformu hakkında endişelenirken, diğerleri cesurca bir sonraki VISA veya Mastercard olabileceğini iddia ediyor.
Klarna’nın etkisi henüz tam olarak anlaşılamasa da, çok büyük. Kendi bulgularına göre, Klarna günde 60 milyondan fazla son müşteri, 100.000 tüccar ve 800.000 işlemle çıkmak zorunda. Tüm bunlar, İsveçli firmanın Kuzey Avrupa’nın E-ticaret pazar payının % 10’unu kontrol etmesinde doruğa ulaşıyor. Dünya çapında genişleme planları ve ABD pazarına özel bir odaklanma ile Klarna’nın müşteriler ve çevrimiçi perakendeciler için nasıl ve neden çalıştığını anlamanın zamanı geldi.
Klarna Nasıl Çalışır?
Klarna aslında pay pal gibi bir ödeme işleme platformudur. Kullanıcılar peşin ödeme yapmak yerine, Klarna’nın riski üstlenmesiyle malları sipariş edebilir. Çevrimiçi kıyafet sipariş edebilecekleri, alabilecekleri, deneyebilecekleri ve hesabını para bırakmadan istemediklerini iade edebilecekleri için çevrimiçi tüketiciler için özellikle yararlı olduğu kanıtlanmıştır. Kredi süresinin sonunda (genellikle 14-30 gün arasında), Klarna kullanıcılardan bu borcu kapatmalarını isteyecektir. Bakiye süresi içinde ödendiği sürece kullanıcılar faiz ödemez. Bu sistem, insanlar kredi kartı başvurusunda bulunurken bankaların kullandığı sabit kredi çeklerine karşı çalışır. Öğrencilerden yeni birleşik krallık sakinlerine kadar binlerce insan bu nispeten kolay hizmeti benimsiyor. Üç yıllık ikamet belgesine veya resmi kredi çekine gerek yoktur. Klarna, giyim, aksesuar ve diğer büyük olmayan satın alımlar için yararlı hale getirerek ne kadar kredi vereceğini sınırlar.
Bu basit sistem, dünya çapında yeni satıcılar kazandığını ve bir ücret karşılığında butiklere, e-ticarete ve küçük işletme sahiplerine kredi seçenekleri sağladığını ve risklerden hiçbirini sağlamadığı görülmüştür.
Modern Markalarla Ortaklık
Klarna’nın en büyük hamlelerinden biri H&M ve Shopify ile olan ortaklığı oldu. Fintech firması, H&M’lerle uyum içinde ederek online perakende sektöründe önemli bir oyuncu olarak yerini teyit etti. Diğer markalar, Klarna web sitesinde gururla listelenen ASOS, Topshop ve Schuh gibilerle bandwagon’a atlama konusunda hızlı davrandılar.
Klarna’yı doğrudan e-mağazalarına inşa ederek, dünyanın en popüler markalarından bazıları ödeme platformuyla eşanlamlı hale geldi ve genç ve canlı olma havasına sahip oldu.
Fintech Genç Harcama yapanlara Yardım Ediyor mu Yoksa Engelliyor mu?
Bu bizi Klarna’nın en büyük aleyhtarlarından birine getiriyor. Savunmasız gençlere kötü harcama alışkanlıkları mı öğretiyor? Financial Times’ın Klarna’yı ‘binyıllar için yeni borç tuzağı’ olarak adlandırmasıyla görüşler değişirken, Business Insider ‘Klarna bildiğimiz bankacılık sektörünü yıkabilir’ iddiasında bulunuyor. Durum ne olursa olsun; kredi kartlarına bin yıllık nefret iyi yerleştirilmiştir ve 2008 finansal krizinden ve darbe etkilerinden doğmuştur. Bin yıllık harcamalar, kredi kartı borcu tehdidi olmadan esnek ve şeffaf seçeneklere daha fazla odaklanmıştır. Daha da önemlisi, banka bakiyeleri nakit vermeden değiştiğinden, çevrimiçi alışverişleri harcayarak daha az önemli görünüyor.
Bunun yerine Klarna’ya olan borçlarını ödeyebilecek ve fazla harcayabilecek kullanıcılar olduğu söyleniyor. Klarna, savunmasız harcamacılara rehberlik ve uzantılar sunacaklarını belirtirken, gerçek borç tahsilatıyla nasıl başa çıkacağı görülecektir.
E-Ticaret İçin Anlamı Nedir?
Durum ne olursa olsun, satıcılar tüketicilerin seçeneklere olan arzusunu göz ardı edemezler, Researchscape International tüketicilerin% 47’sini anlık finans seçeneklerinden arzulayan bulur ve çarpıcı bir% 75’i, olmayanlara göre anında finansman sunan çevrimiçi satıcıları seçme olasılığı daha yüksektir. Ankete katılan insanların %40’ı, anında finansman seçeneğine sahip olsalardı tek bir oturumda daha fazla harcama yapacaklarını kabul ediyor. Bu, tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için maaşlarını esnetmeye güvenen nakit fakiri tüketicilere büyük bir değişim olduğunu göstermektedir.
Klarna’nın yaklaşımının küresel harcama alışkanlıklarına ne yapacağını sadece zaman gösterecek olsa da, çevrimiçi perakendecilerin daha fazla dönüşüm ve daha dolu sepetler almasına yardımcı olacağı kesindir. Klarna gibi hizmetlerle ortaklık, Kobİ’lerin ve büyük şirketlerin çevrimiçi varlıklarını geliştirmelerinin sayısız yollarından biridir. Fifteen’te, sitenizi zirveye çıkarmak için gerekli araçları bulmanıza yardımcı olmada uzmanlaştık.