Eylem Çağrısı (CTA), dijital pazarlamanın her yerinde kullanılan bir terimdir. Blog sayfalarından açılış sayfalarına ve iletişim formlarından sosyal medya düğmelerine kadar CTA, kullanıcıları dönüşüme doğru huniden aşağı taşımanın ayrılmaz bir parçasıdır. CTA’nın ne olduğuna ve bir sayfayı çıkmazdan satışa, rezervasyona veya telefon görüşmesine nasıl dönüştürebileceğine bakacağız.
Eylem çağrısı nedir?
Eylem çağrısı, kullanıcıyı bir eyleme yönlendiren bir web sitesindeki bir istemdir. Genellikle, bir köprü veya düğme biçiminde, bir eylem çağrısı genellikle bir iletişim formunu dönüştürmek ve satın almak veya tamamlamak için bir kullanıcıya yakınlık ve eylem aşılamak için ‘daha fazla bilgi edinin’, ‘bizimle iletişime geçin’ veya ‘şimdi satın alın’ gibi ifadeler kullanır.
Bu basit özellik, dönüşüm hunisinin en altındadır. Bir CTA’ya ulaştığınızda, kullanıcıya bir karar vermek için ihtiyaç duydukları tüm bilgileri zaten sağlamış olmanız gerekir. Bu nedenle, genellikle bir makalenin sonunda veya bir ürün listesinin yanında CTA’lar bulacaksınız.
Eylem çağrısının amacı nedir?
Eylemlere çağrı, çeşitli işlevler için kullanılabilir. En temel formlarında, satış için bir müşteri adayı oluşturma cihazı olarak kullanılırlar. Bununla birlikte, CTA’lar bir dizi başka amaç için kullanılabilir;
Form Gönderimleri
Formlar, gelecekteki e-posta pazarlaması, etkinlik planlaması veya sosyal yardım için iletişim bilgilerini toplamanın önemli bir parçasıdır. Birisi bilgilerini içeren bir form doldurma zahmetine girdiyse, bilgilerini göndermelerini sağlamak için heyecan verici bir CTA’ya sahip olmak önemlidir. ‘Bugün başlayın’ gibi olumlu bir ifadeyle görülmesi kolay ve okunaklı renkli bir düğme eklemek, dönüşümü yönlendirmenin ve formunuzun iyi performans göstermesini sağlamanın harika bir yoludur.
Daha Fazla Bilgi Edinin
Alan genellikle bir web sitesinde premiumdur, bu nedenle içeriği ‘daha fazla oku’ seçeneğiyle daha kısa bir formatta ayarlamak, açılış sayfanızda hayati gayrimenkuller almadan kelime sayınızı artırmanın harika bir yoludur. ‘Daha fazla oku’ bağlantısı veya akordeon düğmesi, kullanıcıların içeriğinizi takip etmesini ve etkileşimde bulunmaya devam etmesini sağlamak için harika bir yoldur ve akıllıca kullanılmalıdır.
Sosyal Paylaşım
Bunu hafife alıyoruz, ancak sosyal düğmeleri kullanarak bir tweet, gönderi veya fotoğrafı her paylaştığınızda bir CTA kullanıyorsunuz. Bu düğmeler, simgeler kullansalar bile, dünya çapında standart hale gelmiştir ve tüm dillerde anlaşılabilir CTA etkinliğinin en büyük başarı hikayelerinden biridir.
Ücretsiz Denemeler
CTA’lar sadece satış için değil, ücretsiz denemeler için de hayati öneme sahiptir. Ücretsiz denemeler, özellikle yazılım denemeleri veya bültenler gibi abonelik hizmetleri için satışlara kapı açabilir. Bunlar düşünce liderliği oluşturma ve e-posta pazarlaması için mükemmeldir ve ürününüzü veya hizmetinizi almaya hazır motive edilmiş bir kullanıcı havuzu sağlar.
Etkinlik Tanıtımı
Son olarak, etkinliğinizi çevrimiçi pazarlamak, kaç kişinin katıldığını veya ilgilendiğini bulmak için bir araç olmadan çok zor olabilir. Biletler kesinlikle bunu çözmenin bir yoludur, ancak web seminerleri gibi ücretsiz etkinliklere ne desiniz? Burası etkinlik kaydı CTA’larının parladığı yerdir. Düğme formunda sunulanlar, ilgili tarafları hatırlatıcılar, rezervasyonlar ile dönüştürmeye veya en azından ayrıntıları almaya yardımcı olabilirler, böylece zamana daha yakın takip edebilirsiniz.
Fifteen Design’da, dönüştürdükleri kadar iyi görünen web siteleri oluşturma konusunda deneyimliyiz. Yeni bir web sitesi tasarlayarak bir ele ihtiyacınız varsa veya dönüşüm oranınızı ve görünürlüğünüzü artırmak için SEO’yu nasıl kullanabileceğimiz hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız, lütfen bugün bizimle iletişime geçin ve etkili bir açılış sayfasının tüm özelliklerini vurmanıza yardımcı olalım.