İç bağlantılar, basit bir ifadeyle, bir etki alanındaki bir sayfadan aynı etki alanındaki diğerine giden bir bağlantıdır. Öncelikle navigasyon açısından çeşitli nedenlerle yararlıdırlar. Ayrıca bir web sitesinde bir hiyerarşi oluşturulmasına ve siteler etrafında bağlantı özkaynaklarının yayılmasına yardımcı olun.
dahili bağlantılar, insanların her zaman yararlanamadıklarından büyük miktarda potansiyele sahiptir. Bu kılavuzda, dahili bağlantılarınızı en üst düzeye çıkarmak için size beş SEO taktiği göstereceğim. Bağlantıları benzersiz hale getirmekten nişan almaya ve aşırı topikal alaka düzeyine kadar.
1. Topikal İlgi
Dahili bağlantının standart kuralı her zaman topiksel olarak ilgili sayfalara bağlantı vermek olmuştur. Ancak, son derece alakalı sayfalara bağlantıya ittiyseniz, bu doğru sayfalara doğru sıralama artışları verecektir.
Google, topikal olarak ilgili bağlantıları belirleyen ve bunlara daha fazla değer veren Topikal PageRank kullandığından, bunun teknik faydaları da vardır.
2. Nişan
Sayfanıza dahili bağlantılar eklerken her zaman etkileşim için çabalayın. Bu, insanları sitenizin farklı ilgili alanlarına itme ve böylece etkileşim metriklerinizi geliştirme fırsatınızdır. Bağlantılar sadece SEO değeri için eklenmemelidir, doğru çalışıyorlarsa etkileşiminiz artmalıdır.
Ancak, nişan için gitmeniz için teknik nedenler de vardır. Bir patent olan Kullanıcı Duyarlı PageRank, insanların gerçekten tıkladıkları bağlantılara nasıl değer verdiklerini açıklar.
3. Benzersizlik
Eklediğiniz her bağlantı benzersiz ama aynı zamanda doğal olmalıdır, aşırı optimizasyondan kaçınmak için tam bağlantı metninden kaçınmak için en iyisidir. Bu, Google tarafından sıralamalarınızı manipüle etmeye çalışmak olarak görülür ve bu tür etkinlikleri tespit etmek için süreçleri vardır. Oranlar, bağlantı sürecini aşırı karmaşıklaştırma eğilimindedir, odaklanmanız gereken tek şey işleri doğal tutmaktır.
4. Bağlam Ekle
Bağlantılarınıza her zaman bağlam ekleyin, yalnızca ilgili bir metnin bir parçasına bağlantı eklemeyin. Google’ın tazelik patentleri bir belgedeki değişiklik miktarını tartışır. Bunun anlamı, etrafında ek bir metin veya resim yoksa eklenen basit bir bağlantıyı görmezden gelebilirler. Bağlam eklemek dikkat çekmeye ve Google’a alaka sinyalleri vermeye yardımcı olur. Bu nedenle değer geçirmeye daha meyillidir.
5. Düşük Değerli Bağlantıları Kırpın
Teknik nedenlerden dolayı, düşük değerli bağlantılarınızı eski PageRank heykel türü olarak kırpmayı düşünebilirsiniz. Bunun fikri, sayfanıza ne kadar çok bağlantı eklerseniz, Google’ın geçtiği değerin o kadar seyreltilmesiydi. Bunun yerine, değerin ince olarak yayılmaması için düşük değerli bağlantıları ortadan kaldırmalısınız. Bir bağlantı düşük değerdeyse, insanlar alakalı veya ilgi çekici olmadıkları için bu bağlantıyı tıklatmıyorlardır.
Özetlemek gerekirse, herkes sayfalarına bağlantılar ekleyebilir, ancak bunu düzgün ve değerli bir şekilde yapmak için ekstra düşüncenin içine konulması gerekir. Başlangıçta, ister etkileşim ölçümleri aracılığıyla ister 2 ile 10 arasındaki anahtar kelimeler için hangi sayfaların sıralandıklarına bakarak, topiksel olarak alakalı sayfalarınız arasında bağlar kurmanız gerekir.
Daha sonra, gerçek değer katıcısı olduğu için, yaptığınız her kararda katılımın ön planda olduğundan emin olmanız gerekir. Son olarak, bağlamı doğallaştırmanız ve hatta bazı alakasız bağlantılarınızı kaldırmayı düşünmeniz gerekir. SEO hizmetlerimize göz atın veya ısmarlama pazarlama hizmetlerimiz hakkında daha fazla şey öğrenmek için bizimle iletişime geçin.