Daha Yüksek Tıklamalar için İçeriği Güncelleme

Daha Yüksek Tıklamalar için İçeriği Güncelleme

Google, algoritması ilgili ve yararlı olacaklarını belirlediğinde organik arama parçacıklarında tarihleri gösterdiğini iddia ediyor. Gerçekte, tarihler son derece yaygındır ve tıklamalar üzerinde büyük bir etkiye sahiptir.
Yeni sonuçlara tıklama eğilimindeyim. Bir pazarlama firması olan Ignite Visibility’e göre, aramacıların kabaca% 50’si benim gibi: Arama parçacıklarındaki tarihler ya “önemli” ya da “çok önemli” tıklama faktörleridir.

Tarihler Google’ın organik arama sonuçlarında yaygındır.

Tarihler ve SEO

Google, tarihleri algoritmasına nasıl iletecekleri konusunda net yönergeler sunar:

  • Standart bir tarih biçimi seçin ve saat diliminizi seçin. Örneğin WordPress bunu kolaylaştırır.
  • Daha da belirgin hale getirmek için Schema.org gibi yapılandırılmış verileri kullanın. Yoast WordPress eklentisi bu seçeneği sunar.
  • Bir yayın tarihi ve saati dahil etmek, Google Haberler ve Google Keşfet’te görünme şansını artırır.

Ancak tıklamaları yönlendiren son tarihler. Bir arama snippet’inin içindeki tarihler güncel olmadığında ne olur? birincisi, tarihleri asla gizlemeyin, hatta eskilerini bile. Ve güncel tutarak anahtar içerik için eski tarihlerden kaçının.
Tarihleri saklama. Statik bir sayfa olmadığı sürece ( ör. Bizim Hakkımda, Bize Ulaşın, Gizlilik Politikası) tarihler arayanlar için yararlıdır. Ve Google, bir arayana yardımcı olursa bunu vurgulayacaktır. Google’a şeffaflık, sıralamaları yönlendiren güven oluşturur. Dahası, Google’dan John Mueller’in Mayıs 2021’deki bir tweetinde “Tarihsiz bir şey yayınladığınızda bile, Google hala zaman tutuyor” dediği için eski tarihleri kaldırmak anlamsızdır.
Google'dan John Mueller'ın yayın tarihlerinde attığı bir tweetin ekran görüntüsü.

Google, herkese açık olup olmadıklarına bakılmaksızın yayınlama tarihlerini izler.

İçeriği güncelleştirin. Bir arama snippet’indeki eski bir tarih tıklamalara zarar veriyorsa, en iyi çözüm içeriği güncellemektir. Okuyucular çoğu konu için güncel bilgileri tercih ettiği için bu aynı zamanda sayfa içi etkileşime de yardımcı olacaktır.
İçeriği düzenli olarak güncellemek önemli bir organik arama taktiğidir. Eski, değişmemiş içeriğe asla yeni bir tarih atamayın. Google aşağıdaki gibi “önemli” bir düzenleme gerektirir:

Bir makale önemli ölçüde değiştirilmişse, ona yeni bir tarih ve saat vermek mantıklı olabilir. Ancak, yayıncı önemli bilgiler eklemediğinde bir hikayeyi yapay olarak tazelemek kurallarımıza aykırıdır… Daha önce yayınlanmış bir hikayeden çok az güncellenmiş bir hikaye oluşturmak, ardından eski hikayeyi silmek ve yenisine yönlendirmek de yönergelerimize aykırıdır.

Önemli bir değişiklik, yeni veriler, güncellenmiş alıntılar ve önemli bölümlerin tüm yeniden yazmalarını içerir. Bundan sonra, değişikliği Google’a ve okuyuculara iki yoldan biriyle iletin:

  • Tamamen yeniden yazıldı. Yayın tarihini değiştirin ve sayfayı arşivin en üstüne itin. Yeni bir makale yazmayın ve eski URL’yi yenisine yönlendirin.
  • Kısmi yeniden yazma. Birkaç yeni paragraf veya veri güncelleştirmeleri gibi küçük değişiklikler yaptıysanız makalenin üstüne “Güncelleştirildi” notu ekleyin.

Google, aşağıdaki tüm tarih biçimlerinin kabul edilebilir olduğunu onaylar. Ve tarihleri daha net hale getirmek için Schema.org işaretlemeyi kullanmak (Google için) her zaman iyi bir fikirdir.

  • “Yayınlanan Şub 4, 2019”
  • “Yayın tarihi: 4 Şubat 2019”
  • “Son güncelleme: 14 Şubat 2018”
  • “Güncellendi Şubat 14, 2019 8pm ET”

Hangi Parçacıklar Güncellenecek?

Tüm içerik tarihe duyarlı değildir. Bu nedenle, içeriğin geçerli kaldığını varsayarak, bozulmayanları düzeltmeyin.
Bir güncellemeden yararlanabilecek sayfaları belirlemek için Google’ın Search Console’ını kullanıyorum.
Performans > Arama sonuçları sekmesinde, tarih aralığı filtresini tıklatın (genellikle varsayılan olarak üç ay olur), “Karşılaştır” seçeneğine gidin ve “Son 3 ayı yıldan yıla karşılaştır”ı seçin.
Search Console'un tarih aralığı sayfasının ekran görüntüsü

Search Console’da Performans > Arama sonuçları’na gidin > Karşılaştırma > Yıldan yıla son 3 ayı karşılaştırın.

Buradan, özellikle önemli bir konum değişikliği olmadan, geçen yıldan itibaren organik trafiği kaybeden URL’leri tanımlamak için “Sayfalar” ı tıklayın. Bunlar yenilemek için en iyi adaylarınız. Bunu, yeni içeriğin hacmine ve yaprak dökmeyen olup olmadığına bağlı olarak yılda bir veya iki kez yapın.
Seach Console'un ekran görüntüsü

Özellikle önemli bir konum değişikliği olmayan, geçen yıldan itibaren organik trafiği kaybeden URL’leri belirlemek için Search Console’daki “Sayfalar”ı tıklayın.

Yorum Yap
0 Yorum yapan