Bounce Oranları SEO İçin Ne Anlama Geliyor

Bounce Oranları SEO İçin Ne Anlama Geliyor

Sayfa içi etkileşim her zaman arama motoru optimizasyonunun bir bileşeni olmamıştır, ancak şimdi öyledir.
Yavaş ama emin adımlarla Google, kullanıcı deneyimini sıralama algoritmasının bir parçası haline getirdi. Google, kullanıcıların bir sayfaya indiklerinde bir arama sonucuna tıklamalarından memnun kalmalarını ister.
Google, bir arama yapan kullanıcının memnun olup olmadığını nasıl belirler? Bilmiyoruz.
Yıllardır CEO’lar kullanıcı memnuniyetini değerlendirmenin yollarını aradılar. Birçoğu yanlış sıçrama oranının bir yöntem olduğuna inanıyor. Sonuçta Google Analytics’te bildiriliyor.

Tanımlanan Hemen Çıkma Oranı

“Hemen çıkma oranı”, bir sayfaya inen ve başka bir sayfaya gitmeden ayrılan harici bir kaynaktan gelen ziyaretçilerin yüzdesi.
Sıçramaları çıkışlarla karıştırmayın. İkincisi, dahili bir bağlantıdan gelseler bile bir sayfadan ayrılan ziyaretçilerdir.
İyi veya kötü sıçrama oranı yoktur. Yüksek hemen çıkma oranı, sayfanın ziyaretçilerin aradıkları şeyi sunduğu anlamına gelebilir veya sayfanın eksik olduğu anlamına gelebilir.
Google da bunu anlıyor ve tekrar tekrar sıçrama oranlarını sıralama sinyali olarak kullanmadığını belirtiyor.
Sitenizin hemen çıkma oranını bulmak için Google Analytics’te Davranış > Site İçeriği > Tüm Sayfalar’da gezinin. Orada ortalama hemen çıkma oranını ve tek tek sayfaların oranını göreceksiniz.
 

Sitenizin hemen çıkma oranını bulmak için Google Analytics’te Davranış > Site İçeriği > Tüm Sayfalar’da gezinin.

Hemen çıkma oranı, yalnızca sitenizdeki diğer sayfalara kıyasla yararlı bir ölçümdür – olağandışı yüksek veya düşük hemen çıkma oranına sahip sayfaları tanımlamak (ve anlamak) için.
Yüksek hemen çıkma hızı yavaş bir yüke, kötü tasarıma, kafa karıştırıcı içeriğe veya diğer kusurlara işaret edebilir. (Yine, sayfanın siteyi daha fazla keşfetmek zorunda kalmadan ziyaretçilerin ihtiyaçlarına yanıt verdiği anlamına da gelebilir.)

Kullanıcı Davranışı

Ortalamadan daha yüksek bir hemen çıkma oranına sahip sayfalar belirledikten sonra, ziyaretçilerin bu sayfalarda ne yaptığını ve etkileşimde kaldıkları öğeleri izleyin.
Microsoft’un kullanıcı davranışı aracı Clarity, sayfa içi deneyimleri tanımlamak için yararlıdır.
En faydalı Clarity raporlarından biri, “Geri” düğmesini tıklayan çok yüksek ziyaretçi yüzdesine sahip sayfaları listeleyen “Hızlı geri dönüşler”dir. Clarity, bu içgörüyü sağlayan tek ücretsiz araçtır – ziyaretçileri geldikleri yere ve nedenlerine geri dönmelerini isteyen içerik.
Geri düğme eylemi hemen çıkma oranından daha bilgilendiricidir, çünkü memnun olmayan ziyaretçiler arama sonuçlarına geri dönme eğilimindedir, “pogo-sticking” adı verilen bir işlem.
Pogo yapıştırma ve bekleme süresi – bir sayfada harcanan süre – uzun zamandır söylentilere göre Google sıralama faktörleridir. Ancak Google’ın da onaydığını hiç görmedim.
Google’ın geri dönen kullanıcılara iyileştirmeler önerdiği için geri düğme eylemlerini izlediğini biliyoruz.

Google, geri dönen “pogo-stick” kullanıcılarına arama iyileştirmeleri önerir.


Clarity’yi kullanmak için izleme kodunu yükleyin ve verileri biriktirmek için birkaç gün izin verin. Ardından “Hızlı geri dönüşler” e gidin ve bir segment kaydedin. Ardından, geri düğme eylemlerini tetikleyen sayfaların listesini görmek için “Isı Eşlemleri”ne gidin.
Bing Clarity "Hızlı yedeklemeler" raporunun ekran görüntüsü

“Hızlı geri dönüşler”, “Geri” düğmesini tıklayan ziyaretçilerin yüksek yüzdesine sahip sayfaları listeleyen yararlı bir Netlik raporudur.

Clarity ayrıca, her ziyaretçinin bir sayfadaki etkinliğini ve hangi bölümün onu terk etmesini sağladığını görmek için sayfa kayıtları ve ısı eşlemleri sağlar. Sonuç, bu sayfalar için kullanıcı deneyiminin yararlı bir değerlendirmesidir.
Netlik, birçok ısı haritalama aletinden sadece biridir. Bazıları bir WordPress sitesine kolayca bağlanır.

Daha Fazla Araştırma

Hemen çıkma oranı, ziyaretçi memnuniyetinin güvenilmez bir ölçüsüdür. Yüksek veya düşük sıçramalar daha fazla araştırma gerektirir. Ne olursa olsun, hemen çıkma oranı Google’da doğrudan bir sıralama faktörü değildir, ancak zayıf içerik veya yavaş yükler gibi faktörler olan sorunları belirleyebilir.

Yorum Yap
0 Yorum yapan