Google’dan John Mueller ve Search Engine Journal’dan Roger Montti arasında yapılan yakın tarihli bir görüşmede, küçük ama önemli bir soruyu tartıştılar. Google neden tekil ve çoğul anahtar kelimeleri farklı sıralıyor? Örneğin, anahtar kelime olan ‘spatula’ için sıralama alırsanız, puanınızın ‘spatulas’ sözcüğü için bir sayfa sıralamasına göre farklı olduğunu göreceksiniz.
Bu farkın arkasındaki neden kullanıcı amacıdır. Roger ve John’un büyüleyici tartışması bu konuda genişliyor ama size yardımcı olmak için bu keşifle ilgili bazı düşüncelerimizi bir araya koyduk.
Bu SEO puan farkı genel olarak çalışan bir farktır, bu nedenle tüm sitelerinize uygulamayın ve aynı sonucu almayı bekleyin. Öncelikle müşterinizin ihtiyaçlarını ve kullanıcının amacını ve oradan çalışmasını anlamak önemlidir.
Google aynı sorgular için farklı siteleri nasıl sıralar?
Tekil ve çoğul kelimeler eşanlamlı olsa da, genellikle çok farklı sorular sormak için kullanılırlar. Örneğin; Ürün karşılaştırmaları ararken çoğul kullanabilirsiniz, örneğin spor için en iyi kulaklıklar? Oysa tekil ürünü belirli bir ürünün bilgileri, onarımları ve bilgilendirici parçaları için kullanacaksınız. Bu, Google’ın düşüncesinin özüdür ve kullanıcının amacı için yazmanın ne kadar önemli olduğunu gösterir.
Mueller, Google algoritmasının nasıl çalıştığını açıklıyor;
“… bu sorguları farklı olarak görürdük… Ve onları biraz farklı gördüğümüzde, bu sayfalardan birinin veya diğerinin göstermek için daha mantıklı olduğunu düşünebiliriz.
Bu yüzden genellikle tekil ve çoğul olarak, aşağı yukarı eşanlamlı olduklarının farkındayız.
Ama aynı zamanda, belki de bir tanesine ya da diğerine özgü bir şey olduğunun da farkındayız.
Örneğin, çoğul arıyorsanız, daha çok bir liste veya karşılaştırma sayfası veya bu öğelerin farklı türlerinden bir kategori sayfası arıyor olabilirsiniz.
Yani bu, sistemlerimizin bunu dikkate almaya çalıştığı bir şeydir ve biri veya diğeri için biraz farklı sonuçların gösterilmesine neden olabilir.”
Bu düşünce mantıklıdır ve yazmanın kullanıcınız için önemini vurgular. Amaçlarına odaklanarak ve anahtar kelimeleri, hatta eşanlamlıları kullanıcı ihtiyaçlarına göre uyarlayarak, sıralamalarda bir artış elde edebilir ve SÇP’leri yükseltebilirsiniz.
Ama neden ikisi için de sıralama yapmıyoruz? İşler burada mı daha karmaşık hale geldi? Anlamsal varyasyonlar eklemek SEO puanlarını iyileştirmek için önemlidir, ancak seçici olarak yapılmalıdır. Mueller bu konuda genişlemeye devam ediyor.
“Bu senin… bazı şeyleri kurnazca değiştirmek dışında, doğru kelimelerin, doğru ifadelerin bu sayfalarda olduğundan ve bunları dahili olarak düzgün bir şekilde bağladığınızdan emin olmanızı gerçekten zorlayamazsınız.”
Ama bu bazen biraz zor oluyor.
“Ayrıca, bu kelimelerin veya bu sorguların çok benzer olduğunu ve çok aynı göründüklerini bir adım geri attığınızda, kullanıcıların bunları farklı sorgular olarak ele almaları ve farklı sonuçlar beklemeleri de olabilir.
Öyle… Sadece atlamadan ve oh söylemeden önce, her ikisi için de aynı sayfa sıralamasına sahip olmalıyım, belki görmek için başka insanlarla kontrol edin, bunu değiştirmek mantıklı mı?
Yoksa bu o kadar da kötü olmayan bir şey mi? … Yapabileceğiniz bir başka şey, şu anda sıralamada olan sayfadır, üzerine bir tür eylem çağrısı koymak ve bunu arıyorsanız, diğer sayfaya da göz atın.”
Günün sonunda kullanıcınız için yazmak SEO’yu geliştirmenin anahtarıdır. Bekledikleri bir tarzda yazın ve anlatılarına uygun anahtar kelimeler kullanın ve Google rütbenizin yükseldiğini göreceksiniz. SEO’ nuzu, içeriğinizi, sosyal medyanızı ve PPC’nizi nasıl geliştirebileceğimiz hakkında daha fazla şey öğrenmek için hemen bizimle iletişime geçin.