Anahtar Kelime Araştırması SEO İçin Neden Gereklidir?

Anahtar Kelime Araştırması SEO İçin Neden Gereklidir?

SEO anahtar kelimeleri, bireyler tarafından bir arama motorunda kullanılan arama sorgularını açıklayan tek kelime veya kısa ifadelerdir. Web sitesi sahipleri veya reklamverenler anahtar kelimeleri seçer ve içerik üretimine rehberlik etmek ve web sayfalarını optimize etmek için SEO stratejilerinin bir parçası olarak kullanır.

İçerik geliştirme ve optimizasyonunuzu hedef kitlenizin aradığı kelimeler, konular, ürünler ve hizmetlerle eşleştirdiğinizde arama sonuçlarında görünme şansınız en yüksek olur. Anahtar kelime optimizasyonu önemlidir, çünkü bir web sitesinin ne hakkında olduğunu arama motorlarına iletmeye yardımcı olur. Ve bu, bir arama motorunun belirli bir sorgu için önemli olan bir web sayfasını keşfetme şansını artırabilir. Google’ın bir sayfanın yalnızca anahtar kelimeler için değil, bir soru için geçerli olup olmadığını belirlemek için birkaç sinyal kullandığını hatırlamak önemlidir.

Anahtar Kelime Araştırması Nedir?

Anahtar Kelime Araştırması bir araştırma ve iyileştirme sürecidir. Anahtar kelime araştırması, şirketiniz ve hedef pazarlarınızla ilgili anahtar kelimeleri tanımayı ve size çok fazla trafik ve çok fazla rekabet taşımayacak ‘İlgi Çekici’ anahtar kelimeler bulmayı amaçlamaktadır.

Anahtar Kelimeler Üzerine Araştırmalar Neden Bu Kadar Önemli?

Yüksek Arama Hacmi Anahtar Sözcüklerini Bul

‘Sağlıklı’ anahtar kelimeler hakkında çok şey duyabilirsiniz ve bunu tanımlamanın bir yolu, kaç kişinin bir ifade aradığını ölçmektir. Bu, aylık ortalama hacme göre eşit olarak hesaplanır.

Köpekler için eğitim ve bakım sağlayan varsayımsal bir site kullanalım. Ayda 200 arama alan anahtar kelime pişirme yemeği için sitemiz iyi sıralanabilir. Bunu, aylık 5000 arama alan yemek pişirme ifadesiyle karşılaştırın ve anahtar kelimeler üzerinde araştırmanın neden gerekli olduğunu görmek kolaydır. Bir kelimeyi ne kadar çok kişi ararsa, sitenizi ziyaret etmeleri o kadar olasıdır. Siteniz arama sözcükleri için yüksek arama hacmiyle iyi sıralanıyorsa, sitenizdeki trafiğin artması beklenir. Anahtar kelimelerinizin her birinin arama hacmini değerlendirmek için AdWords’ün Anahtar Kelime Planlayıcısı aracını kullanın. Aracın kullanımı ücretsiz olsa da, yalnızca belirli bir sınırın üzerindeki AdWord (PPC) kampanyaları için ödeme yapmıyorsanız size veri aralıkları verilir.

Düşük Rekabet Anahtar Sözcüklerini Bul

Anahtar kelimeleri araştırırken ne kadar rekabet olduğunu belirlemek gerekir. Google Anahtar Kelime Planlayıcısı kullanılarak yapılan rekabet, tüm Google anahtar kelimelerine kıyasla her anahtar kelime için reklamlar kullanılarak hesaplanır. Bu ölçüm, belirttiğiniz hem ziyaret hem de arama ağıdır. Sitemizde beklenen düşük, orta veya yüksek trafik olarak derecelendirilir, rekabet olasılığı her anahtar kelime için anahtar kelimelere teklif veren reklamverenlerin sayısına bağlıdır. Genel rekabetin ne kadar genel olduğunun, yani belirli anahtar kelimeleri hedefleyen sitelerin sayısının açık bir göstergesini sağlayabilir. Amaç, orta veya düşük rekabete sahip anahtar kelimeleri sınıflandırmaktır.

Anahtar Kelime Araştırması için Yazılım Kullanma

Rakipler anahtar kelimeler hakkında harika bir fikir kaynağı olabilir. Ancak rakiplerinizin saldırmadığı birçok anahtar kelime var ve bunları bulmak için anahtar kelime araştırma / analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Anahtar kelime analiz yöntemlerinin tümü aynı şekilde çalışır. Bir çekirdek anahtar sözcüğü takın ve bu anahtar sözcüğü temel alın. Anahtar kelime fikirlerini veri tabanlarından çıkarırlar. Belki de en iyi bilinen anahtar kelime aracı Google Anahtar Kelime Planlayıcısı’dır. Kullanımı ücretsizdir ve çoğunlukla reklamverenler için olsa da, SEO anahtar kelimelerini bulmak için de kullanabilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcısı’nın, tohum anahtar kelimeleriniz dahil olmasa bile size belirli anahtar kelime fikirlerini gösterecek kadar akıllı olduğunu unutmayın.

Not Vermenin Zorliğini Göz Önünde Bulundurun

Yarışmanın kısa bir fikrinin GKP’deki bir anahtar kelimenin ‘rekabetine’ bakması yararlı olsa da, bize tüm hikayeyi sağlamaz. Sitenizin belirli anahtar kelimeler için yüksek puan alma şansı neredeyse imkansızsa, anahtar kelimeleri hedeflemenin bir anlamı olmayacaktır. Bu, anahtar kelimeler veya SEO ile ilgili sorun olarak kabul edilir. KWFinder bunu SEO’da bir zorluk olarak ifade eder ve bunu belirli anahtar kelimeler için zaten sıralanmış sitelere ait aşağıdaki SEO değişkenlerine dayanarak test eder:

Yetki ve Güven: Google arama sıralamalarına karar vermede önemli bir faktör, alanınızın ve sayfalarınızın tahakkuk ettiği topikal otorite ve güvendir.

Backlinks: juiced bağlantısını web sitesine aktaran harici bağlantıların toplamı.

Facebook paylaşımları: Aynı anahtar kelime hedefleme URL’si için Facebook paylaşımlarının sayısı.

Rakibinizi Tanıyın

Anahtar kelime karmaşıklığını belirlerken SERP’lerde kimlerin ve hangi formatın göründüğünü değerlendirmek de yararlı olabilir. KWFinder gibi, etki alanı derecesini, sayfayı veya URL sıralamasını ve backlink’leri analiz ederek Ahref’in anahtar kelime aracı da anahtar kelime karmaşıklığını gösterir. Bununla birlikte, Ahrefs ile SERP’lerde ne tür bulgular oluştuğunu da görebilirsiniz.

Öne çıkan bir snippet, 2 AdWords ve ilgili bir sorgunun arama ifadesinin ev yemeği pişirmesi için tüm organik aramalardan önce göründüğünü görebiliriz. Bir anahtar kelimeyi hedeflemeye değerse anahtar kelime araştırması ile deşifre etmek kolaydır. Siteniz pole pozisyonunda olmasına rağmen Google’ın ilk listesinin sadece yarısında görünecekse, çok fazla nokta var mı? Ahrefs bunu yargılamayı biraz daha kolaylaştırmaya yardımcı olur ve bir anahtar kelimenin karmaşıklığı düşükse, orta düzeyde bir arama hacmine ve yoğun bir rekabete sahipse, bireyler genellikle organik aramalara güvendiği için buna değeceğini de eklerim.

Hüküm

Anahtar kelime araştırması sadece kitleniz tarafından aranabilecek terimleri keşfetmekle ilgili değil, aynı zamanda web’inizde olumlu bir etkiye sahip olacak kaliteli anahtar kelimeler bulmakla ilgilidir. Daha fazla trafik çekmiyorsanız veya anahtar kelimelerle daha fazla kişiyi dönüştürmüyorsanız (bunun için uzun kuyruklu arama terimleri kullanmayı unutmayın), bazı uygun anahtar kelime araştırmalarının yapılmasının zamanı gelebilir. Hatta rakipleriniz hakkında bir iki şey bulabilir ve hatta içerik için bazı harika fikirlerle karşılaşabilirsiniz. Unutmayın, anahtar kelimeler üzerinde araştırma hala gereklidir, ancak seçtiğiniz anahtar kelimeler için sayfa içeriğini optimize etmek de önemlidir.

Yorum Yap
0 Yorum yapan