Alan Adları SEO'yu Nasıl Etkiler

Alan Adları SEO'yu Nasıl Etkiler

Alan adları bir zamanlar organik görünürlük üzerinde büyük bir etkiye sahipti. Tam eşleşme alan adı, birkaç hafta içinde bu terimler için sayfa 1’e girmenizi sağlayabilir.
Ama artık yok.
Yine de efsaneler devam ediyor. Bu yazıda, alan adlarının organik arama sıralamaları üzerindeki etkisini ele alacağım.

Doğrudan SEO Etkisi Yok

Alan adının kendisi bir sıralama faktörü değildir. Bunu biliyorduk, ancak Google’dan John Mueller yakın zamanda doğruladı: Bir alan adında anahtar kelimeler için sıralama bonusu yoktur.
Google, 2011 yılında bir alan adında tam eşleşme anahtar kelimelerinin avantajını kaldırmıştır. Ancak algoritma değişikliği kademeliydi ve birçok arama motoru optimize edicisi inanca tutundu.
Muhtemelen, anahtar kelime odaklı bir alan adı, bağlantı metnindeki bu sözcüklerle backlink kazanabilir. Ama sık sık olması pek mümkün değil. Ayrıca, anahtar kelimelerin bağlantı metnindeki rolü yavaş yavaş sıralama sinyallerini kaybediyor.
Google, yeni akıllı sorgu işleme algoritmalarıyla anahtar kelime eşleştirmeye daha az güvenecektir. Bu nedenle, tam eşleşme alan adları veya bağlantıları uzun vadeli geçerli SEO stratejileri değildir.
Alan adı yaşı sıralamaları etkilemez. Bildiğim kadarıyla Google, algoritmasının bir alan adının yaşını dikkate aldığını hiçbir zaman belirtmedi.
Google personeli birçok kez tam tersini doğruladı. Yine de pazarlamacılar bugün bile ikinci el alan adları arıyor, yanlış bir şekilde yaşın tek başına sıralamalara yardımcı olabileceğine inanıyorlar.
Alan adı kayıt uzunluğu bir sıralama faktörü değildir. Başka bir kalıcı SEO efsanesi, sözde Google’a bu siteye olan bağlılığınızı işaret eden bir alan adını yıllarca önceden kaydetmektir.
Ancak Google bunu dikkate almadığını söyledi.
Bu, alan adının kaydının hiçbir önemi olmadığı demek değildir. Örneğin, Google alan sahipliğindeki bir değişikliğin bir sıralama faktörü olduğunu belirtti. Bu, Google’ın kaydı aynı sahibin altındaki tüm alan adlarını tanımlamak için kullanabileceği anlamına gelir.
Ayrıca, sıralamalarını veya backlinklerini talep etmek için süresi dolmuş alan adlarına yatırım yapmanın bir anlamı olmadığı anlamına gelir. Google, bu alan adlarının sahip değiştirdiğini bilecek ve geçmiş sinyallerin değerini düşürecektir.
Etki alanı yetkilisi sıralamaları etkilemez. Alan adının SEO’ya olan yanlış güvenini ele aldım. Ana fikir, Google’ın backlink ölçümlerini hiçbir zaman bir alanda değil, sayfa düzeyinde kullanmasıdır.
“Alan adı otoritesi”, SEO uygulayıcıları tarafından Google’ın algoritmasıyla ilgisi olmayan bir icattır. Alan adları, tüm sayfalarından backlink özniyetini toplamaz. Kötü pazarlama kararlarına yol açan bir efsanedir.
Üst düzey etki alanları (.com) bir sıralama faktörü değildir. Birkaç yıl önce, .com bir alan adı, özellikle ticari amaçlı aramalar için SEO avantajları sağladı.
Artık durum böyle değil. Google artık yerel olmayan tüm alan adlarına eşit davranıyor. Ayrıca, Google .attorney, .seo, .events gibi üst düzey alanlardaki anahtar kelimeleri göz ardı ettiğini belirtti.
Ancak, yerel etki alanları (örneğin, .ca, .ru, .au) yerel arama sonuçları için güçlü bir sıralama faktörü olmaya devam eder. Örneğin, Kanada’daki bir arama yapanın sonuçlarda bir .ca etki alanıyla karşılaşma olasılığı daha yüksektir.

Etki Alanı Adları Önemli Olmaya Devam Ediyor

Alan adları organik sıralamaları doğrudan etkilemez. Ancak unutulmaz bir isim seçmek hala çok önemlidir. Hatırlanması kolay bir alan adı, daha yüksek arama sonucu tıklamaları ve daha iyi sayfa içi etkileşim gibi birçok yardımcı avantaj sağlayan markalaşmayı ve ad tanımayı geliştirir. Her ikisi de doğrudan sıralama faktörleridir.

Alan adları Google’ın arama sonucu parçacıklarında öne çıkıyor ve bu nedenle tıklamaları etkileyebilir. Bu örnekte, “okul için dizüstü bilgisayar satın al” araması benzer fikirli etki alanı sonuçları oluşturur: “Notebooksforstudents.org” ve “Mycollegelaptop.com.”

Bununla birlikte, markalaşma avantajları, mevcut üst düzey alan adlarının sürekli büyüyen bir listesiyle azalmaktadır. Bir zamanlar etkili olan savunma alanı kaydı (yani, birçok üst düzey alan adına bir marka kaydetmek) artık imkansıza yakındır. Bununla birlikte, potansiyel sahtekarlara göz kulak olun. Marka adı aramaları popülerdir ve optimize etmeye değer.
Kısacası, SEO için değil, insanlar için bir alan adı seçin. Tüketicilerin hatırlayacağı ve şirketinizle ilişkilendireceği bir ad seçin.

Yorum Yap
0 Yorum yapan