Doğu metin yazarları, işleriniz güvende. En azından Burger King’in yeni reklamlarına inanılacaksa. Twitter dehası @KeatonPatti’ın deneyine dayanan Burger King, bir ‘AI’ tarafından seslendirilen bir dizi reklam yayınladı. Bu sahte reklamlar sadece gibi komik yanlış hesaplamalarla ‘güzel felaketler’ olarak tanımlanabilir; ‘Cinsiyet kötü ortaya çıkardı. Yumuşak genç ortaya. Burger Thing’den çıtır tavuk ihaleleri olan bir erkek kuş’ ve ‘Whopper tıpkı sizin gibi bir çörek konağında yaşıyor. Bugün kendinizi sipariş edin… Uruguay olsun.’
Makine öğrenimi gibi kazılarla, yapay zekanın geleceğinin ne olduğu ve SEO’yu ve dünyayı nasıl etkileyeceği sorusunu akla getiriyor.
Mükemmel İfadeyi Kaleme Almak için Daha Fazla Zaman
İçerik, çoğu web sonucu için itici bir güçtür. Google’ın RankBrain’i gibi arama motoru güncellemeleri, verileri işleme ve sonuçlardan öğrenme konusunda daha usta hale geldi. Bu, blackhat SEO uygulamalarının geçmişte kaldıkları anlamına gelir, çünkü arama motorları bir arama sorgusunu anlamalarında daha nüanslı hale gelir.
RankBrain, örneğin, konum, kişiselleştirme ve arama tümceciği gibi aramaya çeşitli faktörler uygulamak için bir yorumlama modeli kullanır.
SEO uzmanları ve metin yazarları ilgi çekici kopya oluşturma özgürlüğüne sahip olacaktır. Yazarlar anahtar kelime sayısına veya bir makalenin uzunluğuna bağlı olmayacaktır. Bunun yerine, özgünlük ve yaratıcılık, izleyicinin ihtiyaçlarını anlamanın yanı sıra iyi içeriğin temel taşları haline gelecektir.
Dinamik Reklamlar
GDPR’den sonra, veriler sıcak bir konu haline geldi. Siteler kullanıcılar hakkında bilgi toplar ve ilgi alanlarını ve diğer kişisel bilgilerini belirleyebilir. Bu reklamverenler kullanıcıları hedefledi. Yine de, bunu ancak geriye dönük olarak yapabilirlerdi. Ben Lamm, yapay zeka reklamcılığıyla ilgili makalesinde şunları belirterek buna değindi:
“Şu anda, insanlara bulundukları yere göre reklamlar yayınlıyoruz. Reklam ajansları, tüketicilerin geçmişine ve profiline göre birçok veri toplar ve daha sonra gelecekte ne isteyeceklerini tahmin eder. Mevcut ihtiyaçları nadiren dikkate alır. Dikkatin hem kısa hem de çok ince yayıldığı bir dünyada, hatalı bir reklam yer israfından başka bir şey değildir.”
Yapay zeka geliştikçe, reklamlar doğru reklamın doğru zamanda kullanıcının önünde olduğundan emin olmak için kullanıcının konum, zaman, önceki sorgular ve diğer bilgilerle ilgili ihtiyaçlarını önceden algılayabilecektir. Buna değer belirleyici bağlam denir ve kullanıcının tam olarak şu anda istediğini sunarak dönüşümleri artırmaya yardımcı olur.
Kolay Web Sitesi Kurulumu
Yapay zeka geliştirmenin bir başka avantajı da daha kolay web sitesi oluşturmadır. Temalar, eklentiler, e-mağazalar ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli site seçeneklerine sahip sayısız platform vardır. Özellikle kullanışlı bir araç, müşteri hizmetlerinin geliştirilmesidir. Kobİ’ler yapay zekayı yalnızca müşteri adaylarını kovalamak, reklam vermek, ödemeleri işlemek ve teslimat için değil, aynı zamanda tüm müşteri hizmetleri ihtiyaçlarını da kullanabilecekler. Çin’in en büyük şirketlerinden biri olan Alibaba bu sektörde ön sıralarda yer aldı. Müşterilere kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için sohbet robotları geliştirdiler. Zamanla, bu gelişmeler daha küçük şirketlere inecek ve Hem Kobİ’ler hem de büyük şirketler için kolay eklentiler haline gelecektir.
Sohbet robotlarının başarısının bir başka nedeni de molaya ihtiyaç duymamalarıdır, böylece iş makinelere daha fazla güvenen 24 saatlik bir oyun haline gelir.
Dijital Asistanların Çağı
Sesli arama da artıyor. Amazon’un Echo serisi, Apple’ın Siri’si ve Google’ın Asistanı gibi dijital asistanların gelişimine hızlı bir bakış, evlerin ve ofislerin yapay zekaya nasıl daha fazla bağımlı hale geldiğini gösteriyor. Forbes’un Alexa yazılımına sahip cihazların satışının 2020’ye kadar 10 milyar dolarlık baş döndürücü yüksekliklere ulaşacağı tahmini.
Hangi cihaz olursa olsun, bir büyük etki vardır. Yazılı dilden konuşma diline hareket. Yerel bir pizza restoranı için ortalama aramayı düşünün. Bir mobil cihazda veya PC’de, ‘İtalyan restoranı Derby’ çizgilerinde ilerleyebilir. Yine de kimse böyle konuşmuyor ve Alexa’nın ‘En yakın İtalyan restoranı nerede?’ gibi ifadeleri anlama olasılığı çok daha yüksek. Konuşma dili, ‘nerede’, ‘neden’, ‘nasıl’, ‘ne’ ve ‘ne zaman’ gibi zarfların ve parmaklarımız klavyeye ara verdikçe diğer konuşma araçlarının kullanımı giderek daha önemli hale gelecektir.
Resim ve Video Zekası
Eski atasözü, bir resim bin kelimeye bedeldir, hiç bu kadar doğru olmamıştı. Arama motorlarının hepsi, çok iyi bir nedenden dolayı görüntüleri ve video içeriğini anlamanın gelişimine eğildi. İnsanlar bir şeyi okumak yerine görmeyi tercih ediyor. YouTube’daki nasıl gidilir videolarına hızlı bir bakış, ’35mm film bir kameraya nasıl yüklenir’den ‘İşte nasıl tanıtım elde edilebilir’e kadar her şeyi gündeme getirecektir. Bu, kopyalamanın şu anda SEO için harika olsa da, yapay zeka öğrendikçe ve görüntüleri ve videoları tanımlamada daha yetenekli hale geldikçe multimedyaya biraz yer bırakması gerekebileceği anlamına gelir.
Patron Olmak
Son olarak, yapay zeka, buğdayı saman CV’lerinden sıralamak için yapay zeka araçlarına yönelen şirketler ve işe alım ajansları ile patron rolünü üstlenmeye bile başlayabilir. Bu, şirketlerin en iyi adayları bulmaya yardımcı olmak için akıllı bir sistem çalıştırdığını, zaman kazandırdığını ve çalışanların liyakat kesintisi yapmasını sağladığını gördü.
Yapay zekanın geleceği giderek daha az komik Burger King reklamlarına ve daha çok fütüristik çizgi romanların parlak geleceğine benziyor. Sıradan görevlerden kritik kararlara kadar, makine öğrenimi yapay zekanın dünyamızı anlama hızını artırıyor ve SEO’nun içsel bir parçası haline gelmesi an meselesi. Her zaman yapay zekayı dijital kampanyalarımıza dahil etmenin ve en iyi sonuçları sağlamanın yollarını arıyoruz. Şirketlerin geride kalmadan önce buna uyma ve yapay zekayı dahil etme zamanı geldi.