Müşterinizi emin bırakmayın, yoksa başka bir yere giderler. Aynı durum arama motorları için de geçerlidir. Bunun olmasını önlemenin bir yolu, bir SSS sayfası oluşturmak ve tam olarak optimize etmektir. Düzgün yapılmış bir SSS sayfası, hem arama motoruna hem de müşterilerinize markanızdan ihtiyaç duyabilecekleri tüm yanıtları sağlar.
Neden SSS Sayfası Oluşturmalısınız?
- Sitenizin dahili bağlantısını geliştirmenin harika bir yoludur.
- Müşterilerinizin sorularının tüm cevaplarını bulabildikleri için satın alma yolculuğunu kısaltır.
- SSS sayfanız doğru yapılırsa, müşteri destek ekiplerinin iş yükünü azaltması gerekir.
- Kargo süreçlerini, iade politikalarını kapsadığı ve tam şeffaflık gösterdiği için anında güven oluşturur.
- Arama görünürlüğü fırsatlarından daha fazlasını yakalamanızı sağlar.
- İşletmelerinizi daha etkili bir satış hunisi oluşturan rekabet avantajlarını sergileyebilirsiniz.
Cevaplaması Gereken Sorular Nasıl Bulunur?
İnsanların Google’da aradığı soru türlerini gösterebilecek birçok SEO aracı vardır. Ayrıca, hem Reddit hem de Twitter sorularını izleyebilen araçlar da vardır.
Muhtemelen sizin için en kullanışlı kaynak müşteri destek ekibiniz olacaktır. Müşterilerin normalde şirketle doğrudan ilgili olarak ne istediklerini tam olarak biliyorlar.
Organik sıralamanızı ilerletmek için optimize edebileceğin soruları da kullanmak önemlidir.
SSS Şeması
Sağlam bir SSS sayfasına sahip olmanın birçok faydası vardır, çünkü Google açık ve özlü cevaplar içeren seviyor. Bu tür içerik biçimi için kasıtlı olarak oluşturulmuş ayrı bir SSS Sayfası Şeması bile vardır. Sayfanız sadece SERPS’de öne çıkmakla kalmaz, aynı zamanda Google’ın SSS sayfanızı daha da anlamasını sağlar.
SSS’niz içinde dahili bağlantı
SSS’nizdeki her yanıt, müşterinizi satış hunisi içinde daha da aşağı itiyor ve bu nedenle müşteri yolculuğunda büyük bir rol oynuyor. Sorulara dahili bağlantılar ekleyerek yalnızca müşteri yolculuğunun devam etmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda bunları nereye götüreceğinizi de seçersiniz.
Genellikle, dahili bağlantıyı SEO amacıyla kullanırız, ancak bu sefer öncelik kullanıcı niyetidir. Müşterinin cevabı keşfettikten sonra hangi adımları atmak isteyebileceğini göz önünde bulundurmanız gerekir.
Yapıya Odaklanın
SSS’niz, arama yapan kullanıcılar ve gözaranlar için kolaylaştırmalı ve bu nedenle arama alanı önerileri içermelidir. Ayrıca, net kategoriler ve alt başlıklarla görsel olarak hoş olması gerekir.
Kullanıcı deneyimini en üst düzeye çıkarmak için bağlantı bağlantıları SSS sayfası için kritik bir özelliktir. Kullanıcıların zahmetsizce uygun veya istenen bölüme atlamalarını sağlarlar.
SSS Sayfanızı İzleme, İzleme ve Çözümleme
WordPress, aşağıdakileri rapor edebilen çok çeşitli SSS eklentilerine sahiptir:
- En popüler aramalar
- Site veya ürün özelliğinin en çok kullanıcı karışıklığına neden olan bölümü
- Cevabını amadığınız kullanıcı aramaları
SSS’nizin satış hunisindeki rolünü daha iyi anlamak için kullanıcılarınızın yollarını izlemeniz gerekir. SSS’nize nasıl geldikleri ve daha sonra nereye gittikleri de dahil.
Müşterilerinizin bir cevabın ne kadar yararlı olduğu hakkında geri bildirim bırakmasına izin veren eklentiler de vardır. Bu, hangi alanların eksik olduğunu bilmek ve kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını daha da geliştirebilmek ve karşılayabilmek için son derece yararlıdır.
SSS sayfası, satın alma yolculuğunda önemli bir adım oynayan inanılmaz bir SEO ve UX özelliğidir. Bu sadece site haritasınızı ilerletmenin bir yolu değil, aynı zamanda müşterilerinizi sitenizin belirli alanlarına yönlendirmenin etkili bir yoludur.
Unutmayın, SSS sayfanızı izlemek ve analiz etmek önemli bir bölümdür. Bu, daha spesifik yanıtlar, daha iyi bir kullanıcı deneyimi ve eksiksiz bir SSS sayfası oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Sitenizi geliştirmeye yardımcı olabileceğimizi öğrenmek için bizimle iletişime geçin.