Web Sitenizi Ayakta Tutmanın 5 Yolu

Web Sitenizi Ayakta Tutmanın 5 Yolu

1. Niyetinizi Net hale Getirin

Müşterinizin web sitenizle neleri başarmaya çalıştığınızı en baştan görebilmesi çok önemlidir. Şirketiniz için yeni uzun vadeli müşterileri çekmek için mi? Yeni ürünler arasında itmek mi? Belki insanları bültenlerinize yatırırsın? Belki de tüm bu sebepler. Müşterinin doğrudan iş yapabilmesi için web sitenizle tam olarak ne başarmaya çalıştığınızı anlamanız inanılmaz derecede önemlidir.

Ziyaretçiler büyük olasılıkla web sitenizi kafa karıştırıcı ve dağınık bulacaklardır, eğer birincil amacını bulamazlarsa, bunu aklınızda tutmanız çok önemlidir. Bağlantıyı kesmeyi durdurmak için içeriğinizi kısa ve sadede sakladığınızdan emin olun. İyi yapılandırılmış ve hedef odaklı bir web sitesinden daha iyi bir şey yoktur.

Kolayca ulaşılabilir ve faydaları ödüllendiricidir:

  • Siteniz için iyi bir yapı, organik aramaları geliştirecek SEO temellerini verecektir.
  • Mantıksal organizasyon, arama motoru gezgininin sayfalarınızı dizine eklemesine yardımcı olur ve bu da arama sonuçlarına tekrar yardımcı olur.
  • İyi bir site yapısına sahip olmak aynı zamanda iyi bir kullanıcı deneyimi anlamına gelir, çünkü kullanıcılarınız aradıklarını kolayca bulacaktır, bu da bizi bir sonraki noktaya getirir.

2. Kullanıcı Deneyimi – Neden Bu Kadar Önemli?

Kullanıcı deneyimi veya UX, bir ziyaretçinin zihninde ön planda olacağı en önemli faktörlerden biridir. Yüklenmesi neden bu kadar uzun sürdü? Mobil cihazımda neden iyi görünmüyor? Metin neden bu kadar küçük? Yavaş yükleme süreleri, kafa karıştırıcı gezinme, görsel dağınıklık veya diğer sorunlarla tıkandı. Size ters yönde müşteri göndermek için birçok nedenden sadece bazıları.

Bir müşteri ilk ziyaret ettiğinde, aradığını bulmak için anında hızlı bir yaklaşım arar. Yükleme süreleri ve web sitenizdeki gezinme bunu etkileyecektir. İyi düşünülmüş içerik ve bağlantılara sahip hızlı yüklenen bir web sayfası, her ikisi de inanılmaz derecede tatmin edici bir kullanıcı deneyimi sunar. Çevrimiçi mağaza, web sitesi alışveriş sepeti, ürün sayfaları ve ödeme süreci – bunların hepsi hızlı çalışmalı ve özellikle iyi çalışmalıdır.

Modern çağda insanların internetteki standartları yüksektir – biraz küçük rahatsızlıklar bile, daha iyi bir ürün seriniz olsa bile, ziyaretçilerin ve müşterilerin sıçramasına ve başka bir tane bulmasına neden olabilir. Etkileşim kurmaktan keyif alacakları bir web sitesi oluşturmak çok önemlidir.

3. Analizlerinizden Yararlanın

Kullanıcı tabanınızı takip etmenin iyi bir yolu Google Analytics’tir. Google Analytics’in ne olduğundan emin değilseniz, web sitenize yüklemediyseniz veya yüklemediyseniz ancak verilerinize hiç bakmadıysanız, işte bu yüzden yararlı olacaktır:

  • Verilerinizi otomatik olarak toplar – Google Analytics, Google Analytics verilerini doğrudan Google Dokümanlar, Siteler veya Elektronik Tablolar’a koymak için gereken işi azaltan bir işleve sahiptir ve anlaşılmasını kolaylaştırır.
  • Ziyaretçilerin web sitenizden neden zıpladığını anlamanıza yardımcı olur – Yüksek hemen çıkma oranının nedenleri muhtemelen web sitenizin optimizasyondan yoksun olması veya belki de açılış sayfasının kaydolmaları için yeterince çekici olmaması olabilir. Hemen çıkma oranı hakkında ayrıntılı bir raporla, gelecekte hemen çıkma oranını azaltmanın yollarını ve araçlarını belirleyebilirsiniz.
  • Kitlenizin demografik, cinsiyet, ilgi alanı, cihaz ve konumunu anlayın – Bu, web sitenizi ilgi alanlarına, iletişimlerine göre optimize etmenize veya web sitenizin çeşitli cihazlarda daha duyarlı hale gelmesine yardımcı olabilir.
  • Bedava! – Google, analizlerini kullandığınız için sizden hiçbir ücret talep etmez. Hiçbir şey ödemek zorunda değilsin. Bu yüzden kullanmamak aptalca olurdu… Sağ?

Sadece orada durmak zorunda değilsiniz, yalnızca Sitenize Google Analytics yüklemenin ötesine geçebilirsiniz. Demografi, hedef tamamlama ve daha fazlası hakkında bilgiye ihtiyacınız var. Diğer alternatifler olabilir: HubSpot, Mixpanel ve Woopra, sadece birkaç isim. Ayrıca, işinize kimin dahil olduğunu keşfetmek için sosyal medyanızı kullanabileceğinizi unutmayın.

4. Kaliteli İçerik – Gerçekten Gerekli mi?

İçeriğin kalitesi çok önemlidir. Tabii ki gerekli. Başarılı bir web sitesi yaparken, ziyaretçileri tutmanız ve popüler arama motorlarında yüksek dereceli bir sonuç olarak zirveye kadar savaşmanız gerekir. Tamam, web sitesi tasarımı herhangi bir ziyaretçi için iyi bir ilk izlenim bırakmak için önemlidir, ancak kesinlikle web sitesindeki içeriği onları tekrar tekrar geri çekecektir.

Google gibi en popüler arama motorları, bir web sitesinin içeriği söz konusu olduğunda çok rekabetçidir. Web sitenizin içeriği zayıfsa, arama sonuçlarında üst sıralarda yer amayacağınız basit bir durumdur. Google’ın arama motoru web sitenizin nasıl göründüğünü göremediğinden, her şey içeriğe ve yüksek kullanıcı tabanını ve istikrarlı ziyaretçi akışını sürdürüp sürdüremediğine bağlıdır.

Tamam, bu yüzden oldukça ortalama bir yazı oluşturabilirsiniz, ancak gerçekten öne çıkmak için, bazı önemli arama terimlerinin yanı sıra, sayfalarınızda bir değere sahip olmak için web sitenizin içeriğine ihtiyacınız olacaktır. “Değer” diyoruz, yani bir web sitesinin popülaritesini ve arama sonuçlarında potansiyel sıralamayı artırmak için oynadığı büyük rol.

Web sitesi, bunun için içerik üreten bir siteyle rekabet edebiliyorsa, içgörülü, bilgilendirici içerik üretmelidir. Fark, özellikle izleyicileriniz için inanılmaz derecede fark edilecektir. İçeriğinizi üretmek söz konusu olduğunda, bunun için bir sayfa doldurmak bir egzersiz olmamalıdır. Bunun yerine, şu anda sitenize nasıl değer katabileceğinizi aramalısınız.

5. SEO Kullanımı ve Bilgisi

Basitçe söylemek gerekirse, web sitenizin maksimum potansiyeline göre optimize edilmesini sağlamak için arama motorlarının içeriğinizi nasıl tarayıp dizine eklediğini bilmeniz gerekir. Eklentiler ve anlamsal kodlama yoluyla yapılan bunu “daha kolay bir görev” haline getirmenin birçok farklı yolu vardır. Ancak, önce nasıl çalıştığını anlamanıza yardımcı olmak için SEO’nun temel bilgisine ihtiyacınız olacaktır.

Arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motoru sonuçları aracılığıyla sitenize gelen trafiğin miktarını ve farklı demografisini artırmak için kullanılan terimdir. Arama motoru, yalnızca internetten sunulabileceği kadar içerikten bilgi toplamak için dışarı çıkan bir tarayıcıya sahiptir. Tarayıcı, bir dizin oluşturmak için arama motoruna geri döner. Dizin daha sonra tüm bu verileri sunulan bir sorguyla eşleştirmeye çalışan belirli bir algoritma aracılığıyla işlenir.

SEO’nun birçok teknik yönü vardır, ancak en azından içeriğinizin dizine eklendiğini ve sitenizdeki tüm öğeleri ürettiğinizi, böylece içeriğinizin tam olarak ne hakkında olduğunu temsil ettiğinizden emin olabilirsiniz, o zaman olumlu sonuçlarda bir artış elde edebilirsiniz.

Bu değişikliklerin çoğunu yapmanın, kapsamlı teknik derinlemesine bilgi olmadan muhtemelen zor bir iş olduğu söylenmek zorundadır, ancak güvenilir bir site oluşturucuya sahip olmak size gerçekten yardımcı olabilir. Web sitesi oluşturucuları, başlıklar ve etiketler gibi bir sayfanın tüm öğelerini değiştirmenin kolay bir yolunun yanı sıra sizin için mağazada olabilecek diğer daha zor işlerden bazılarını ele almanıza yardımcı olur.

Son

Bu blogdaki noktaların çoğu, saatlerce hatta günlerce konuşulabilecek kapsamlı bir konudan sadece birkaçıdır. Ancak birkaç tane ortaya koymak ve bunların neden bu kadar önemli olduğunu kısaca açıklamak, çevrimiçi dünyadaki başarıya yolculuklarında herkese yardımcı olacaktır. Konuştuğumuz her şeyi aklınızda tutmak önemlidir, ancak bununla yetinmeyin ve web sitenizi başarılı hale getirme konusundaki öğrenmenize devam edin.

Yorum Yap
0 Yorum yapan