SEO – Arama motoru optimizasyonu stratejisinin yapılması

SEO – Arama motoru optimizasyonu stratejisinin yapılması

Bir web siteniz varsa, muhtemelen SEO veya arama motoru optimizasyonu terimine aşinasınızdır. Bu kelimeler, bir web sitesinin Arama Motoru Sonuç Sayfalarındaki (diğer adıyla SERP’ ler) sıralamasını iyileştirmek için kullanılan tekniklere atıfta bulunur ve çevrimiçi aramalar yoluyla daha erişilebilir hale getirir. SEO, İnternet Pazarlamasının bir alt kümesi olarak kabul edilirken, hemen hemen her web sitesi alanını etkiler ve Kullanıcı Deneyimini (diğer adıyla UX) etkiler.

SEO’nun karmaşık alanında her zaman akılda tutulması gereken sayısız yön vardır ve internet konuyla ilgili bir bilgi hazinesidir. Ne yazık ki, SEO’nun sürekli değişen doğası, bazı taktiklerin sonunda modası geçmiş ve hatta etik olmayan hale gelmesi anlamına gelir. Aşağıda, web stratejinizi geliştirirken aklınızda bulundurmanız gereken en kritik ve güncel SEO “yapılması ve yapılması” bunlardan on biri yer alıyor:

SEO’nun öneminin ne olduğunu da burada görebilirsiniz.

Ulaşmaya Çalıştığınız Pazar İçin Optimize Edin

Bu, SEO’nun başlangıcından bu yana bir kural olmuştur – hedef kitlenizi anlayın. Hayatınızın birçok yönü için geçerlidir, özellikle de işiniz için. Mümkün olan en geniş kitleye ulaşmak ve web sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için tekniklerinizi belirli bir kullanıcı profiline göre uyarlamanız gerekir.

Kullanıcı kişiliği bağımsız olarak bilgi edinmek ister, bu da dikkatlerini çekmek için en iyi şansınızın arama motorlarında iyi sıralamak olduğu anlamına gelir. Sattığınız ürün veya hizmetleri arayan kişileri göz önünde bulundurun. Google saniyede 63.000’den fazla arama aldığından, bunlardan çok fazla olmalıdır.

İçeriğin Kalitesine ve Sıklığına Tutarlılık Getirme

Bağlantı oluşturma ve yüksek kaliteli içerik, Google’ın bir web sitesini sıralarken göz önünde bulundurdğu en önemli iki faktör olarak kabul edilir. Yüksek kaliteli materyalleri hızlı bir şekilde yazmayı öğrenmelisiniz.

Herhangi bir SEO stratejisi yüksek kaliteli içerikle başlamalıdır. Ancak, herhangi bir materyali yayınlayamaz ve mucizeler yaratmasını bekleyemezsiniz. Çalışmasını ve daha büyük bir kitleyi çekmesini istiyorsanız, sürekli ve sık sık yüksek kaliteli içerik sağlamalısınız. Sık sık ve yalnızca yüksek kaliteli içerikle yayınlayın. Bu, daha yüksek bir sıralama kazanmanıza ve daha büyük bir kitleyi çekmenize yardımcı olacaktır.

SSS Sayfasına Sahip Olun

İster bir internet işletmesi ister kişisel bir blog çalıştırın, amaç aynıdır: hedef kitlenizi artırmak. Bunu göz önünde bulundurarak, insanların söylediklerine dikkat etmesini isterdin. Bu nedenle, çocuklar merak göstermeye hazır olduklarında, sorgularına cevap almalıdırlar.

SSS sayfanız olmasının birçok nedeni vardır. Bu olmadan, ziyaretçiler sizinle iletişime geçmek ve bir yanıt beklemek zorunda kalacaktır. Kabul edelim – çoğu insan bu kadar zamansızdır.

Müşterilerinizin veya ziyaretçilerinizin sorularına yanıt bekleyen gereksiz zamanları önlemek için güncellenmiş bir SSS sayfası sağlayın. Bu, her iki tarafa da zaman kazandıracak ve web sitenizin verimliliğini artıracaktır.

Sosyal medyaya bağlanın

Çok sayıda firma, artan arama sıralamaları ve sosyal sinyaller arasında önemli bir korelasyon keşfetti. Sosyal medya Google tarafından açıkça bir sıralama faktörü olarak belirtmese de, sonuçlar tamamen iyidir.

Sosyal medyanın şu anda yaygın popülaritesi göz önüne alındığında, SEO yaklaşımınıza dahil etmemek büyük bir hata olacaktır. İnsanlar sürekli çevrimiçi olduğundan, herhangi bir marka tanıma stratejisinin bir kısmı sosyal medya kuruluşlarını içermelidir. Web sitenizin çeşitli platformlarda ziyaretçiler ve tüketiciler tarafından sürekli olarak görülebildiğini ve erişilebilir olduğunu tespit edin.

Rastgele Hileler Yapın

Daha önce denenmemiş bir hile geliştirebilirsiniz. Algoritmaların belirli bir amacı vardır — bu taktikleri keşfetmek, tespit etmek ve yok etmek. Bu nedenle, ne kadar ‘gizli’ göründüklerine bakılmaksızın hileler kullanmanız akıllıca değildir.

Küçük numaralarınız geçici olarak işe yarayabilir, ancak sonunda keşfedilecektir. Google algoritmalarını günlük olarak ayarlar ve web sitenizin cezalandırılması an meselesidir ve en iyi arama motoru sıralamalarını geri kazanmanın bir yolu yoktur.

Görünmez metinler, çalınan veya çoğaltılan materyaller, anahtar kelime doldurma, makale döndürme ve kapı sayfaları, pazarlamacıların kullandığı sık kullanılan tekniklerden sadece birkaçıdır.

Aşırı Anahtar Sözcük Kullanımı

Anahtar kelimeler arama motoru optimizasyonu için kritik olmuştur ve olmaya devam ediyor. Anahtar kelime yoğunluğu son on yılda popülaritesi azalmış olsa da, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için terimleri zorlamaktan kaçınmalısınız. Başlamak için, malzemenizin kalitesini ve dolayısıyla tüketici zevkini tehlikeye atacaksınız. İkincisi, artan kullanım her zaman arama motorlarının içeriğinizi diğerlerinden daha hızlı bulacağı anlamına gelmez.

Hedef anahtar kelimeleri içeriğinize dahil etmeye devam edin, ancak daha gerçekçi bir anahtar kelime hedefi hedefleyin.

Meta Verileri Yoksay

Alt etiketler ve parçacıklarla başlayın ve başlıklara ve özel URL’lere kadar çalışın – en küçük ayrıntılar tüme katkıda bulunur. Onlara nasıl davranacağınız, arama motoru başarınızı önemli ölçüde etkileyecek olan bu bütünnün kalitesine karar verecektir.

Ayrıntılara, meta verilere çok dikkat edin. Pazarlamacılar, içerik kalitesi veya web sitesi tasarımı lehine göz ardı ve göz ardı gibi görünüyor. Ancak, bunlar web sitenizin diğer yönleri kadar kritiktir.

Anahtar Kelimelerinizi Seçin

Bazı anahtar kelimeler, arama motorlarında iyi sıralama şansı vereceğine inandığınız kelimeler olarak öne çıkacaktır. Ancak, bu görüşler sıklıkla mantıksız ve eksiktir. Bu sadece içgüdülerinize güvenmenin zamanı değil – alan inanılmaz derecede rekabetçi ve yardım almalısınız.

Analitik araçlar, hangi anahtar kelimelerin işletmeniz ve sektörünüz için en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir. Hedef müşterilerinizin arama motorlarında ne aradığını anladıktan sonra, hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı belirleyebilirsiniz.

Yükleme için Fazladan Zaman İzin Ver

Hepimiz biliyoruz ki insanlar yavaş yüklenen sayfaları terk edecek. Web sayfasında dakika değil saniyeler harcıyorlar. Bu nedenle, kötü yükleme süresini ele almazsanız, sayfalarınıza erişmeden önce bile ziyaretçi kaybetme riskiyle karşı karşıyasınız ve olağanüstü tasarımınız ve içeriğinizle onları şaşırtabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi, biri yükleme süresi olan çeşitli öğeler tarafından belirlenir. Arama ağıcılara iyi bir deneyim sunmak istiyorsanız, uzun yükleme sürelerine izin veremezsiniz.

Mevcut arama motoru optimizasyon stratejinizi optimize etmeye hazır mısınız? Bu yapılması ve yapılmaması gerekenleri, takipte kalmanıza ve arama motoru cezalarından kaçınmanıza yardımcı olacaktır.

SEO planınız ve uygulamanız ne kadar kararlı ve odaklanmışsa, web siteniz arama motorlarında o kadar üst sıralarda yer alabilir. Sonuçta, bu herhangi bir etkili arama motoru optimizasyonu yaklaşımının birincil hedefidir.

Yerel SEO’nun küresel SEO’yu nasıl etkilediğine göz atın.

Yorum Yap
0 Yorum yapan