Peki SEO Temel Temelleri nedir? Dijital pazarlamanın organik kanalı olarak da bilinen SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), bir web sitesini arama motorları için daha okunabilir ve bulunabilir hale getirmek için en iyi optimizasyon uygulamalarıdır; web’i optimize ederek. SEO’nun dört ayağı Sayfa İçi, Sayfa Dışı, Teknik ve Kullanıcı Deneyimidir.
Bazı temelleri ve SEO temellerini gözden geçirelim.
Sayfa içi SEO nedir ve neden kullanıyoruz?
Sayfa içi, aşağıdaki gibi web sitelerinin içeriğini ifade eder; bir sayfa HTML başlıkları, dahili bağlantılar ve meta veri, meta başlık, meta açıklama ve anahtar kelime yoğunluğunu içerir.
Arama görünürlüğünü ve arama motoru sonuçları sayfalarındaki web sitesi sıralamalarını iyileştirerek organik trafik kazanmak için web sitesi sayfalarını belirli, araştırılmış anahtar kelimeler için optimize etme uygulamasıdır.
Bu tür SEO, arama motorlarının web sitenizi ve içeriği analiz etmesine yardımcı olur, böylece ilgili içeriği belirleyip arayana gösterebilir. Web’de arama yaparken bir tüketicinin veya müşterilerin olası amacını anlayabilmeniz önemlidir, kendinizi arayanın aklına koymak, optimize etmek için kullanılabilecek anahtar kelimeleri araştırırken de yardımcı olur.
Google, bu kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayan arama sonuçları sunmak için algoritmalarını sürekli güncelliyor. Google’ın algoritması güncellenirken, web sitenizin de görünür sonuçlar elde etmek için analize ve iyileştirmeye ihtiyacı vardır.
Sayfa dışı SEO nedir ve neden kullanıyoruz?
Yerinde SEO’nun aksine, sayfa dışı web sitesinin ötesine bakar. SEO içinde web sitenizin dışında gerçekleşen link ve atıf oluşturma, içerik pazarlama ve sosyal medya gibi tüm alanları kapsar. Bu tür SEO, sitelerinizin otoritesini oluşturur ve daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Bu olmadan, siteniz daha yüksek yetkiye sahip diğerlerinden daha üstün olamaz.
Sayfa dışı, başarılı bir pazarlama stratejisinin en önemli parçalarından biridir.
Teknik SEO nedir ve neden gereklidir?
Teknik SEO, arama motoru erişiminin, sitenizin taranmasını, yorumlanıp dizine eklenmesine yardımcı olan web sitesi ve sunucu optimizasyonlarını ifade eder ve bu da organik sıralamanızı iyileştirmeye yardımcı olur.
Bu SEO türünün web sitelerinin içeriğiyle hiçbir ilgisi yoktur, ancak esas olarak altyapıdaki siteleri optimize eder.
SEO’nun bu ayağı, arama motorlarının gereksinimlerini kapsayarak taramayı geliştirmeye yardımcı olur.
SEO’nun yapılması ve yapılmasına gerek kalmadıklarına buradan daha fazla bilgi edinin.
Kullanıcı deneyimi nedir?
UX, SEO sıralamanızda önemli bir rol oynayan harika bir kullanıcı katılımına yol açan etkili bir kullanıcı deneyimi oluşturmakla ilgilidir.
UX’yi etkileyebilecek şeyler web sitesi menülerini, başlıklarını ve başlıklarını içerebilir; bir menü tasarımı kafa karıştırıcı olduğunda, bu bir web sitesinde gezinmek zor olabilir ve kullanıcının aradığını kolayca bulamadığı için siteden ayrılması muhtemeldir.
Web sitesinin yükleme süreleri ve yanıt verme süresi, kullanıcıların açılış sayfası yüklenmeden ayrılmasına neden olabilir ve bu da sıralamalarınızı olumsuz yönde etkileyebilir.
Gibi hususlar; dosya boyutlarını küçültme, fotoğraf çözünürlüklerini optimize etme, CSS ve JavaScript dosya optimizasyonu yükleme süresine yardımcı olabilir.
Kullanıcı Deneyiminin SEO’nuz üzerinde nasıl bir etkisi olduğu hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
SEO için UX neden önemlidir?
UX’ye yapılan büyük yatırımın faydaları; SEO sıralamalarının gözle görülür şekilde iyileştirilmesi, marka güvenilirliğinin artması ve daha uzun veya daha fazla kitlenin tutulması.
İyi UX tasarımı kullanıcıları meşgul eder, bu olumlu veriler web sitenizi sıralamanıza yardımcı olur ve iyi UX ile SEO sıralamalarında sık sık iyileşme görürsünüz.
Başlamaya hazır mısınız?
Burada, Onbeş’te SEO kullanarak tam bir kanıt pazarlama stratejisi oluşturmanıza yardımcı olmak için uzmanlığımızı kullanabiliriz. Ekibimizle irtibata geçin.