Bugün internette 600 milyondan fazla blog var. Bu 600 milyon blogdan google’da sadece küçük bir yüzde sıralaması. Bu blogların milyonlarcası inanılmaz içerikle dolu olsa da. Bu neden? sıralamayan içeriğin mucizevi bir çözümü yoktur. Ancak, çoğu kişi için içeriklerine anahtar kelime eklememeleri olabilir.
Bugün anahtar kelimelerin neden bu kadar önemli olduğunu öğreneceğiz.
Hadi başlayalım…
Anahtar Kelimeler Nelerdir?
Anahtar kelimeler, içeriğin dayandığı tek sözcükler veya tümceciklerdir. Örneğin, ‘Bilmeniz Gereken 5 Organik SEO Stratejisi’ başlıklı bir blog ,’organik SEO’ anahtar sözcüğünü temel almaktadır.
İnsanların Google’da aradıkları terimlerdir. İçeriği bir anahtar kelime etrafında temel alma fikri, bu aramalardan yararlanmaktır. Amaç, içeriğinizin arayanlar için hedef olduğundan emin olmaktır. Anahtar kelime araştırmasının neden gerekli olduğu hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.
Birçoğu için, Google’da sıralamanın içeriklerine birkaç anahtar kelime atmak kadar basit olduğuna inanıyorlar.
Ancak, bu kadar basit olmadığını öğrenince şaşırabilirsiniz. Aslında, içeriğinize anahtar kelimeler eklediğinizde, içeriğinizin anahtar kelime konusunda kesinlikle akıcı olduğundan emin olmanız gerekir. Sadece bu değil, içeriğinizin SEO stratejileri kullanılarak optimize edilmesi gerekir.
Burada, Onbeş’te SEO’nun önemi hakkında sayısız blogumuz var. SEO hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.
İçeriğime neden anahtar kelime eklemem gerekiyor?
Belirtildiği gibi, anahtar kelimelerin içeriği sıralamadaki gücü çok büyük! Bu nedenle, birçok kişinin aradığı, ancak düşük ila orta anahtar kelime zorluğu olan bir anahtar kelime bulmanız gerekir.
Düşük anahtar kelime zorluğu, içeriğinizin Google’da sıralama şansının yüksek olduğu anlamına gelir. Bunun nedeni, anahtar kelimenin konusunu doğru bir şekilde kapsayan çok fazla arama sonucu olmamasıdır.
Tahmin edebileceğiniz gibi, yüksek arama hacmine ve düşük zorlu bir anahtar kelime bulmak zor olabilir!
Faydaları nelerdir?
İçeriğinize anahtar kelimeler eklediğinizde, içeriğinize Google’da sıralama yapma şansını öncekinden çok daha iyi verirsiniz. Anahtar kelime eklemenin avantajları şunlardır:
- Marka bilinirliği artar
Oluşturduğunuz içeriğin mükemmel kalitede olduğunu ve SEO için optimize edildiğini varsayarsanız, Google’da sıralamaya girebilirsiniz. Bu durumda, içeriğiniz ve marka bilinirliğiniz hedef kitlenize açıklanıyor. Arama yapanlar Google’da yüksek kaliteli içeriğinizi ne kadar çok görürse, sizi alanınızda güvenilir bir bilgi kaynağı olarak tanır ve gelecekteki bilgiler için size bakarlar.
- Kârı ve geliri artırır
İlk avantajdan yola çıkanlar, aramacıları markanıza maruz kalarak, diğer işletmelere göre size güvenecektir. Bu, paralarını harcadıkları iş olmanıza neden olacaktır.
Ayrıca, içeriğinize tıklama başına yüksek maliyete (TBM) sahip anahtar kelimeler eklemeyi seçebilirsiniz. Yani içeriğiniz, anahtar kelimeyle ilgili ürün/hizmet satın almak isteyen kullanıcılardan yararlanır.
Açıkçası, içeriğinize anahtar kelimeler eklediğinizde, Google’da sıralama söz konusu olduğunda büyük bir destek verirsiniz. Sonuçta, bu daha yüksek kar ve müşteri farkındalığına yol açabilir. Burada, Fifteen’te dijital pazarlamanın tüm alanlarında uzmanlaşmalıyız. İçeriğinizi geliştirme konusunda yardım için bizimle iletişime geçin ve sizin için yaratıcı ve istatistiksel düzeyde çalışan içerikler oluşturabiliriz.